Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Η Επιτροπή ξεκινά έρευνα για επιδοτούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε επίσημα σήμερα έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα. Η έρευνα θα καθορίσει πρώτα εάν οι αλυσίδες αξίας BEV στην Κίνα επωφελούνται από παράνομες επιδοτήσεις και εάν αυτή η επιδότηση προκαλεί ή απειλεί να προκαλέσει οικονομική ζημία στους παραγωγούς BEV της ΕΕ.

Εάν και τα δύο αποδειχθούν αληθή, η έρευνα θα εξετάσει τις πιθανές συνέπειες και τον αντίκτυπο των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην ΕΕ. Με βάση τα πορίσματα της έρευνας, η Επιτροπή θα διαπιστώσει εάν είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να διορθώσει τις επιπτώσεις των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που διαπιστώθηκαν με την επιβολή δασμών κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα.

Η έρευνα, που ανακοινώθηκε από την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στις 13 Σεπτεμβρίου στην ομιλία για την κατάσταση της Ένωσης (SOTEU), θα ακολουθήσει αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να παρουσιάσουν τα σχόλια, τα αποδεικτικά στοιχεία και τα επιχειρήματά τους.

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τόνισε ότι «οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ και οι συναφείς τομείς ήδη επενδύουν και καινοτομούν για την πλήρη ανάπτυξη αυτού του δυναμικού. Όπου βρούμε στοιχεία ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργήσουμε αποφασιστικά και θα το κάνουμε αυτό σεβόμενοι πλήρως τις ενωσιακές και διεθνείς μας υποχρεώσεις. Γιατί η Ευρώπη παίζει με τους κανόνες, εντός των συνόρων της και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι ενδελεχής, δίκαιη και βασισμένη σε γεγονότα».

Η Επιτροπή ξεκίνησε αυτήν την έρευνα με δική της πρωτοβουλία έχοντας συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η πρόσφατη αύξηση των εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων σε χαμηλές τιμές και επιδοτήσεις από την Κίνα στην ΕΕ αποτελούσε οικονομική απειλή για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ. Αν και δεν ελήφθη επίσημη καταγγελία από τη βιομηχανία της ΕΕ για την έναρξη διαδικασίας, οι κανόνες της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων ορίζουν ότι ο κλάδος της ΕΕ καλείται να συνεργαστεί στην αυτεπάγγελτη έρευνα. Σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις βάσει των κανόνων της ΕΕ και του ΠΟΕ, πραγματοποιήθηκαν προ της έναρξης διαβουλεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση πριν από τη δημοσίευση της ανακοίνωσης (για την έναρξη).

Διαδικασία και επόμενα βήματα

Η ανακοίνωση για την έναρξη που δημοσιεύτηκε σήμερα συνοψίζει τους ισχυρισμούς και εξηγεί τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για να προσδιοριστεί η πιθανή ύπαρξη επιδότησης που συνιστά απειλή για τον κλάδο της ΕΕ.

Η έρευνα θα ολοκληρωθεί το πολύ εντός 13 μηνών από την έναρξη. Εάν δικαιολογείται νομικά, τυχόν προσωρινοί δασμοί κατά των επιδοτήσεων μπορούν να επιβληθούν εντός 9 μηνών από την έναρξη, ενώ τυχόν οριστικά μέτρα θα επιβληθούν έως και 4 μήνες αργότερα ή εντός 13 μηνών από την έναρξη της έρευνας.

Ανταπόκριση: Ειρήνη Ζαρκαδούλα

Πηγή: ertnews.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Εντολή για εσωτερικό έλεγχο επί της διαδικασίας επιστροφών φόρων, αλλά και χορήγησης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, έδωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, μετά την...

ΕΛΛΑΔΑ

Ύστερα από την πολιτική κόντρα για τις τιμές του ελαιολάδου και της φέτας, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ανέφερε σε βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης...

ΕΛΛΑΔΑ

Την τελευταία της πνοή άφησε σήμερα το πρωί, στις 07:30, από ανακοπή, η σύζυγος του Μανώλη Μαυρομμάτη, Ρένα Βενιέρη, η οποία νοσηλευόταν στο Νοσοκομείο...

LIFESTYLE

H «Sky» είναι η φωνή που δημιουργήθηκε μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης. Προ ημερών, όσοι παρακολούθησαν την παρουσίαση του νέου εργαλείου ChatGPT είχαν την ευκαιρία...