Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Μηταράκης στο Πρώτο: Μεγάλη μπίζνα η διακίνηση μεταναστών- 5 εκατ. τα έσοδα για τον διακινητή πίσω από το ναυάγιο της Πύλου

«Τραγικό περιστατικό» χαρακτήρισε το ναυάγιο της Πύλου, ο Νότης Μηταράκης, υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ, πρώην υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ενώ επισήμανε ότι από την Βόρεια Αφρική διακινούνται κάθε μήνα χιλιάδες μετανάστες, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν μία καλύτερη ζωή μέσω Ιταλίας.

Η Ιταλία, για τους περισσότερους δεν είναι χώρα τελικής παραμονής, σημείωσε, αλλά επειδή συνορεύει οδικά με τις χώρες που επιδιώκουν τελικά να καταλήξουν κυρίως Γερμανία, Ολλανδία και Σουηδία είναι η χώρα την οποία “επιλέγουν” για να φτάσουν. Επιπλέον, ανέφερε πως «έχει ανοίξει μια νέα γραμμή» τα τελευταία χρόνια, κατευθείαν από Τουρκία προς Ιταλία, με χιλιάδες αφίξεις.

«Αυτές οι γραμμές η Λιβύη-Ιταλία και η Τουρκία-Ιταλία κατά κανόνα γίνονται με πολύ παλιά πλοία τα οποία κάνουν το τελευταίο τους δρομολόγιο, πριν αυτά κατασχεθούν και καταστραφούν και κατά συνέπεια είναι πλοία σε πολύ κακή κατάσταση, υπερφορτωμένα» προσέθεσε.

Ερωτηθείς εάν η διακίνηση μεταναστών είναι μια «μεγάλη μπίζνα», ο κ. Μηταράκης είπε χαρακτηριστικά «αυτονόητα, είναι και η μεγαλύτερη μπίζνα από πολλές άλλες μορφές λαθραίας οικονομίας, δυστυχώς».

«Αυτό το ένα πλοίο που ήρθε χτες, πέντε εκατομμύρια δολάρια υπολογίσαμε πρόχειρα ότι είναι τα έσοδα και ένα πλοίο που φαντάζομαι ήταν για πέταμα. Άρα αυτός ο οποίος προφανώς βρίσκεται, όχι μέσα στο πλοίο, βρίσκεται στη Λιβύη βρίσκεται μια άλλη χώρα που το οργάνωσε, είναι εκατομμυριούχος σήμερα με εκατοντάδες ανθρώπους να έχουν πνιγεί στη θάλασσα της Μεσογείου. Υπάρχει ένα ζήτημα εδώ πέρα» τόνισε ο πρώην υπουργός.

Το Λιμενικό έκανε ό,τι ήταν σωστό- Δεν μπορούσε να “απαγάγει” το πλοίο

Κληθείς να σχολιάσει την κριτική που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τον χρόνο στον οποίο έδρασαν οι μηχανισμοί έρευνας και διάσωσης, ο κ. Μηταράκης, επισήμανε τα εξής. «Ένα πλοίο, το οποίο κινείται σε διεθνή χωρικά ύδατα και δεν εκπέμπει σήμα SOS και δεν ζητάει την παρέμβαση της χώρας που βρίσκεται κοντύτερα, γιατί είναι εκτός χωρικών υδάτων αλλά μέσα στο SAR το δικό μας, δεν μπορεί δια της βίας το Λιμενικό να παρέμβει γιατί αυτό θα είχε οδηγήσει σίγουρα στο δυστύχημα που έγινε τώρα. Απ’ ό,τι πληροφορούμαστε, δεν έχω εσωτερικές πληροφορίες πλέον έχω τις πληροφορίες τις δημόσιες, γνωρίζω όμως ότι προσφέρθηκε από τις ελληνικές αρχές να διασωθεί το πλοίο. Ήταν ξεκάθαρη η άποψη του κυβερνήτη που εξέφραζε το πλοίο, ότι θέλουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την Ιταλία και ήταν και παρούσα η Frontex ως γνωστόν, που τους είχε δει πρώτη».

«Το Λιμενικό έκανε ό,τι ήταν σωστό. Δεν μπορείς να βοηθήσεις ένα πλοίο το οποίο δεν σου ζητάει να το βοηθήσεις στα διεθνή ύδατα. Δεν μπορούσε να “απαγάγει” ένα πλοίο, να το πω απλά» είπε χαρακτηστικά ο κ. Μηταράκης.

Σχετικά με το ζήτημα του μεταναστευτικού και την διαχείριση από την πλευρά της Ευρώπης, ο κ. Μηταράκης δήλωσε πως  είναι κυρίως ένα ιδεολογικό ζήτημα μεταξύ της κεντροαριστεράς και της κεντροδεξιάς.

«Είναι οι χώρες οι οποίες θέλουν να καταπολεμήσουν πλήρως την παράνομη μετανάστευση και να στηρίξουν τις νόμιμες οδούς, είναι οι χώρες οι οποίες είναι οι πιο δικαιωματιστές, οι οποίες πιστεύουν ότι πρέπει να είμαστε πιο ανοιχτοί σε οποιονδήποτε προσπαθεί να έρθει και να ζητήσει βοήθεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση από όπου και αν έρχεται. Νομίζω ότι όσο συνεχίζονται αυτές οι παράνομες αφίξεις θα συνεχίζονται και οι παράνομες αναχωρήσεις. Και δυστυχώς κατά καιρούς σε διάφορα σημεία, είτε είναι αυτό στη Δυτική Αφρική προς τα Κανάρια Νησιά, είτε είναι στη Μεσόγειο, προς την Ιταλία, την Ισπανία, τη Μάλτα, είτε είναι, λιγότερο, στο Αιγαίο γιατί οι αποστάσεις είναι πολύ πιο μικρές μεταξύ των τουρκικών ακτών και των ελληνικών νησιών και κατά συνέπεια συνήθως εκεί οι βάρκες είναι μικρές και κάνουν λίγα μίλια, άρα είναι πολύ πιο προστατευμένος χώρος,  δυστυχώς θα συνεχίσουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές» ανέφερε ο κ. Μηταράκης.

Ρισκάρουν τα πάντα για να έρθουν στην ΕΕ- Αμφίσημη η ευρωπαϊκή πολιτική

«Εδώ υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ζήτημα που η Ευρώπη αδυνατεί να αντιμετωπίσει καταρχήν πολιτικά και ιδεολογικά. Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν δισεκατομμύρια άνθρωποι, οι οποίοι ζουν σε χώρες με πολύ χαμηλότερο είτε βιοτικό επίπεδο είτε επίπεδο δημοκρατικών αξιών από ό,τι είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση. Νομίζω αυτό είναι αυτονόητο. Και κατά συνέπεια οι άνθρωποι οι οποίοι τελικά καταλήγουν να καταφέρουν να φτάσουν στην Ευρώπη θα ζήσουν πολύ καλύτερα από τους γνωστούς τους και τους συγγενείς τους που μείνανε στη χώρα προέλευσης. Άρα το κίνητρο γι’ αυτή τη μετακίνηση είναι απίστευτα ισχυρό. Πουλάνε τα πάντα, ρισκάρουν τα πάντα. Εδώ το πρόβλημα είναι ότι η Ευρώπη έχει μια αμφίσημη πολιτική. Δηλαδή από τη μία επιδιώκει τη διακοπή αυτών των παράνομων μετακινήσεων. Από την άλλη, στην πράξη επιβραβεύει αυτούς που τα κατάφεραν. Γιατί αυτοί που τελικά φτάνουν στην Ευρώπη πλην λίγων εξαιρέσεων, γιατί γενικά στην Ευρώπη ο αριθμός των απελάσεων αυτών που δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας είναι ιδιαίτερα χαμηλός, τελικά αυτοί που καταφέρνουν παρανόμως να μπούνε είναι κερδισμένοι. Άρα πρέπει η Ευρώπη να καταλήξει στο τι μεταναστευτική πολιτική θέλει να κάνει» συμπλήρωσε ο κ. Μηταράκης.

Όπως εξήγησε, η Ευρώπη πρέπει να μπορεί να δίνει άδειες μετακίνησης στην περιοχή της, είτε για εργασία είτε για ανθρωπιστικούς λόγους με έναν οργανωμένο τρόπο χωρίς παράνομες διελεύσεις.

«Όπως η Ελλάδα, πρωτοπόρος, έκανε, με τους 850 Αφγανούς που φέραμε στη χώρα μας με ανθρωπιστικές βίζα όταν κατέρρευσε το καθεστώς στην Καμπούλ σε συνεργασία με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό ήταν ένα πολύ θετικό παράδειγμα ανθρωπιστικής πολιτικής από την Ελλάδα, χωρίς να εμπλέκονται λαθροδιακινητές. Από την άλλη, πρέπει αυτοί οι οποίοι δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας να επιστρέφουν στις χώρες διέλευσης ή στις χώρες προέλευσης για να σπάσει αυτή η αλυσίδα των λαθροδιακινητών που αυτή τελικά οδηγεί στην απώλεια ανθρώπινων ζωών» επισήμανε.

Μόνο ελεγχόμενη μετανάστευση λοιπόν, τόνισε ο κ. Μηταράκης και αναφέρθηκε στο άλλο πού μεγάλο ζήτημα που έχει συζητηθεί πολύ στην Ευρώπη και είναι «η ύπαρξη όλων αυτών των πλοίων των ΜΚΟ τα οποία λειτουργούν ως διασωστικά, τελικά ενθαρρύνει πολύ περισσότερα σκάφη να ξεκινήσουν αυτό το επικίνδυνο ταξίδι;». Ο πρώην υπουργός υποστήριξε ότι με την παρουσία τους στη Μεσόγειο , οι ΜΚΟ προσπαθούν να δώσουν μία ψευδή αίσθηση στους λαθροδιακινητές ότι το ταξίδι προς την Ευρώπη είναι ασφαλέστερο από αυτό που είναι.

Δεν θεωρούμε ότι η Ευρώπη πρέπει να είναι φρούριο

«Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν τεράστια και ιδεολογικά και οικονομικά συμφέροντα πίσω από την παράνομη μετανάστευση. Σαφέσταστα εμπλέκονται και ΜΚΟ. Και στην Ελλάδα είναι πάρα πολλές ΜΚΟ οι οποίες είναι αντιμέτωπες με την ποινική δικαιοσύνη. Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν άνθρωποι, εγώ δεν τους κατακρίνω, οι οποίοι ιδεολογικά πιστεύουν σε μία πολιτική ανοιχτών συνόρων. Πιστεύουν ότι η Ευρώπη πρέπει να έχει έναν απεριόριστο αριθμό μεταναστών, να γίνονται δεκτοί κάθε χρόνο. Άκουγα ένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ πριν από λίγο να λέει αφού μπήκαν 5 εκατομμύρια Ουκρανοί γιατί δεν μπορεί να μπούνε άλλοι τόσοι από άλλα μέρη. Αυτό είναι μία πολιτική άποψη. Εμείς διαφωνούμε με αυτή την άποψη. Εμείς δεν θεωρούμε ότι η Ευρώπη πρέπει να είναι φρούριο. Η Ευρώπη πρέπει να είναι ένας συνδυασμός νόμιμης μετανάστευσης είτε για λόγους εργασίας είτε για ανθρωπιστικούς λόγους και η Ελλάδα ήταν πρωτοπόρος σε αυτό. Αλλά από την άλλη δεν μπορεί να επιβραβεύουμε αυτούς οι οποίοι είναι πελάτες των κυκλωμάτων των διακινητών και με την “επιτυχία” τους να φτάσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κινητοποιούν και άλλους να μπούνε στις βάρκες από τη Λιβύη και να ξεκινήσουν το ταξίδι προς την Ιταλία είτε προς άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» ανέφερε ο κ. Μηταράκης.

Όπως είπε καταλήγοντας, δεν θα κλείσουν οι παράνομες οδοί λόγω της ύπαρξης νόμιμων. «Δεν αντικαθιστά το ένα το άλλο, αλλά πρέπει η Ευρώπη να προσφέρει τους νόμιμους διαδρόμους για να έχει και το ηθικό πλεονέκτημα στο να αποτρέψει πλέον πλήρως την παράνομη μετανάστευση» τόνισε ο πρώην υπουργός.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Μια δημόσια καλλιτεχνική εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη, προσκαλεί τους παρευρισκόμενους να συμμετάσχουν σε μια ιδιαίτερη παρέα με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις απειλές...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Toyota απέδειξε -για άλλη μια φορά- πως δεν θεωρείται τυχαία ως μια εκ των κορυφαίων στον κόσμο, όταν το 2016 παρουσίασε την πρώτη...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ο 65χρονος αεροδυναμιστής, ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της F1, ολοκλήρωσε το σχεδιασμό της RB17 σε συνεργασία με τον τομέα Advanced Technologies της...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε δύο μόλις ημέρες, τόσο ο Πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας όσο και η τουρκική πλευρά παραβιάζουν ευθαρσώς το διεθνές δίκαιο σε βάρος των εθνικών...