Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΥΓΕΙΑ

Γώγος: Αν είχαμε εμβολιαστεί θα είχαμε αποφύγει την μετάλλαξη Μ

Για την πορεία της πανδημίας και τις μεταλλάξεις μίλησε ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και μέλος της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων, Χαράλαμπος Γώγος.

Αναφορικά με την εικόνα της πανδημίας, ο κ. Γώγος ανέφερε ότι περνάμε σε μια νέα φάση, όπου ο ιός από τα νησιά θα μεταφερθεί στην ηπειρωτική Ελλάδα και τα αστικά κέντρα, ενώ πρόκειται να νοσήσουν άτομα κάθε ηλικίας , όχι όπως προηγουμένως που νοσούσαν κυρίως νέοι.

Όπως είπε στον ΣΚΑΪ το πρωί της Παρασκευής, τα κλινικά δεδομένα ακόμα δεν επαρκούν, ωστόσο δεν αποκλείεται το στέλεχος «Μ» να επικρατήσει έναντι του στελέχους Δ. «Η μετάλλαξη Μ ενδέχεται να είναι ακόμα πιο μεταδοτική και επικίνδυνη από την Δ», πρόσθεσε.

Μάλιστα, ο κ. Γώγος αποδίδει την εμφάνιση των μεταλλάξεων στη χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη: «Θα είχαμε γλιτώσει την μετάλλαξη αν είχαμε εμβολιαστεί. Είναι προφανές πια ότι οι μεταλλάξεις εμφανίζονται όταν δίνουμε χώρο στον ιό να πολλαπλασιαστεί». Σχετικά με το ποσοστό εξάπλωσης της μετάλλαξης Μ σε παγκόσμια κλίμακα, ο κ. Γώγος ανέφερε ότι αυτό είναι πολύ χαμηλό, κάτω από 1%.

Ωστόσο όπως είπε υπάρχουν δύο χώρες στις οποίες έχει αρχίσει να επικρατεί: «Στην Κολομβία και το Εκουαδόρ, η μετάλλαξη Μ έχει επικρατήσει γύρω στο 30% και 10%, αντίστοιχα, χώρες οι οποίες μάλιστα έχουν χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού».

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Γώγος διευκρίνισε ότι η μετάλλαξη Μ μπορεί να εξαφανιστεί όπως έγινε με άλλα στελέχη του ιού (το Νοτιοαφρικάνικο και το Βραζιλιάνικο), για τα οποία είχαν ληφθεί ειδικά μέτρα κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Μια δημόσια καλλιτεχνική εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη, προσκαλεί τους παρευρισκόμενους να συμμετάσχουν σε μια ιδιαίτερη παρέα με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις απειλές...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Toyota απέδειξε -για άλλη μια φορά- πως δεν θεωρείται τυχαία ως μια εκ των κορυφαίων στον κόσμο, όταν το 2016 παρουσίασε την πρώτη...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ο 65χρονος αεροδυναμιστής, ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της F1, ολοκλήρωσε το σχεδιασμό της RB17 σε συνεργασία με τον τομέα Advanced Technologies της...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το ID.3 GTX αποτελεί την πιο δυναμική έκδοση του μοντέλου της Volkswagen το οποίο φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα και...