Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΥΓΕΙΑ

Το lockdown αύξησε τη δημιουργικότητα των ανθρώπων- Ποιες ήταν οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες

Η πανδημία Covid-19 που οδήγησε σε λοκντάουν, είχε επιπτώσεις και στη δημιουργικότητα πολλών ανθρώπων, επιφέροντας αλλαγές, προσαρμογές και γενικότερα μια βελτίωση, δείχνει μια γαλλική έρευνα. Σύμφωνα με την μελέτη, παρά τους περιορισμούς στο σπίτι ή εξαιτίας τους, η δημιουργικότητα σε αρκετούς ανθρώπους αυξήθηκε, αν και εστιάστηκε σε «κανάλια» κατάλληλα για την περίσταση. Πρωτίστως οι άνθρωποι το…έριξαν στο δημιουργικό μαγείρεμα!

Οι ερευνητές του εργαστηρίου Frontlab του Πανεπιστημίου της Σορβόνης και του Ινστιτούτου Εγκεφάλου του Παρισιού, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχολογίας «Frontiers in Psychology», πραγματοποίησαν διαδικτυακή έρευνα μέσω ερωτηματολογίου για να αξιολογήσουν την επίπτωση των λοκντάουν στη διάθεση και στη δημιουργικότητα των ανθρώπων.

Από τις απαντήσεις προέκυψε ότι ναι μεν οι περισσότεροι άνθρωποι ένιωσαν πιο πολύ στρες λόγω του λοκντάουν, όμως κατά μέσο όρο ένιωσαν επίσης μεγαλύτερη δημιουργικότητα. Υπήρξε και μια μειονότητα που ένιωσε ότι είχε μικρότερη δημιουργικότητα, επειδή αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και εμπόδια εν μέσω του λοκντάουν.

Οι πέντε δραστηριότητες που αυξήθηκαν περισσότερο μέσα στο σπίτι στη διάρκεια του λοκντάουν και έκαναν τους ανθρώπους να νιώσουν πιο δημιουργικοί, ήταν κατά σειρά το μαγείρεμα (για μερικούς ήταν μια ανακάλυψη!), η γυμναστική, ο χορός, τα προγράμματα αυτοβοήθειας και η κηπουρική. Σε μικρότερο ποσοστό οι άνθρωποι διοχέτευσαν τη δημιουργικότητά τους στη διακόσμηση εσωτερικού χώρου, στο ράψιμο, στη ζωγραφική και στη μουσική.

Η δημιουργικότητα, σύμφωνα με τους Γάλλους επιστήμονες, είναι μια σημαντική γνωστική λειτουργία που επιτρέπει στους ανθρώπους να είναι ευέλικτοι στα νέα περιβάλλοντα και να βρίσκουν λύσεις σε νέες καταστάσεις και προβλήματα. Το πανδημικό λοκντάουν ανάγκασε πολλούς ανθρώπους να κινητοποιήσουν το δημιουργικό δυναμικό τους για να αναθεωρήσουν τις συνήθειές τους και να προσαρμοστούν με δημιουργικό τρόπο στους επιβεβλημένους περιορισμούς.

Όσοι είχαν περισσότερο ελεύθερο χρόνο και πιο πολλά θετικά συναισθήματα, ένιωσαν και πιο δημιουργικοί. Όσοι ήταν πιο φορτωμένοι με υποχρεώσεις ή αγχωμένοι για τον άλφα ή τον βήτα λόγο, άρα με περισσότερα αρνητικά συναισθήματα, ήταν και οι λιγότερο δημιουργικοί.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Kumho έχει ισχυρή φήμη και φανατικούς φίλους, οδηγούς κάθε είδους και στυλ. Σε σύγκριση με άλλες μάρκες, τα ελαστικά Kumho ξεχωρίζουν για την...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Με επένδυση 362 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο για την υλοποίηση παρεμβάσεων μόνωσης και αερισμού και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος, ένα κτίριο μπορεί να μετατραπεί...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η εμπλοκή της BYD στον κόσμο του αθλητισμού είναι καλά εδραιωμένη. Η εταιρεία ήταν ο Επίσημος Συνεργάτης Αυτοκινήτων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Χειροσφαίρισης Γυναικών της...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Επιστήμονες στην Κίνα διαπίστωσαν ότι ορισμένα φάρμακα κατά της ελονοσίας δείχνουν πολλά υποσχόμενα στη θεραπεία του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS), μιας ενδοκρινικής διαταραχής που...