Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Σκρέκας: Έλεγχοι, πρόστιμα και νέα καταναλωτική συμπεριφορά για τον περιορισμό της ακρίβειας

«Αυτή τη στιγμή ελέγχουμε 5.000 βασικούς κωδικούς προϊόντων για την αισχροκέρδεια. Όπως αποδείξαμε πριν πέντε μέρες, όπως αποδείξαμε τον Αύγουστο, όπου επιβάλαμε 2,5 εκατ. ευρώ σε 5 πολύ μεγάλες, τις μεγαλύτερες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών συσκευών, θα συνεχίσουμε να τιμωρούμε αυτούς οι οποίοι παρανομούν όσο μεγάλοι και αν είναι, είτε είναι πολυεθνικές εταιρείες, είτε είναι μεγάλοι χονδρέμποροι, είτε είναι μεγάλες προμηθεύτριες εταιρείες» επισήμανε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου.

Το πρώτο είναι να ελεγχθεί η αισχροκέρδεια και η πάταξη φαινομένων αθέμιτης κερδοσκοπίας, υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας, ενώ αναφέρθηκε στο πρόστιμο που επεβλήθη πριν λίγες ημέρες σε πολυεθνική εταιρεία πώλησης σχολικών ειδών επειδή είχε σε 70 κωδικούς παραπάνω περιθώριο κέρδους από ό,τι το προηγούμενο διάστημα. Οι έλεγχοι δεν ξεκινούν από τα σουπερμάρκετ, αλλά πάνε πιο πίσω στην εφοδιαστική αλυσίδα, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Σκρέκας.

«Αυτό το πρόστιμο το πολύ μεγάλο το ανακοινώσαμε και αυτή τη στιγμή ελέγχουμε και άλλους 5.000 κωδικούς και από άλλες εταιρείες, είχαμε βάλει ως στόχο αυτή την περίοδο βεβαίως τα σχολικά είδη που πήραν πολύ μεγάλο ποσοστό από τον προϋπολογισμό του νοικοκυριού και ελέγχουμε και τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες που πωλούν είδη καθαρισμού, σκόνες πλυντηρίου, προϊόντα προσωπικής φροντίδας και πολλές από αυτές προμηθεύουν και με ελαιόλαδο τα σουπερμάρκετ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκρέκας.

«Εμείς δεν θέλουμε να κάνουμε κακό σε εταιρείες. Δεν θέλουμε να τις διασύρουμε, να τις ντροπιάσουμε χωρίς λόγο. Θέλουμε όμως να καταλάβουν και να πάρουν το μήνυμα ότι ο νόμος θα ισχύσει για όλες οι εταιρείες, όσο μεγάλες και αν είναι και ότι αυτή τη δύσκολη συγκυρία θα πρέπει να σεβαστούν το νοικοκυριό. Εμείς είμαστε υπέρ της ελεύθερης αγοράς, θέλουμε μία ελεύθερη οικονομία, δεν θέλουμε ούτε μία ασύδοτη οικονομία όμως, ούτε μία άναρχη αγορά» υπογράμμισε ο Υπουργός.

Η κυβέρνηση λαμβάνει πολύ σκληρά μέτρα σε ό, τι αφορά στην παρέμβαση στη λειτουργία της αγοράς, μέτρα που δεν έχει λάβει καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα, τόνισε ο Υπουργός, ενώ σημείωσε πως η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία δείχνει ότι τα μέτρα αυτά έχουν περιορίσει ως ένα βαθμό τον πληθωρισμό, με την Ελλάδα να είναι στις τρεις χώρες με τον χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη.

«Όντως για τα τρόφιμα, έχουμε έναν αυξανόμενο πληθωρισμό που και αυτός φαίνεται ότι τους τελευταίους δύο μήνες, εν πάση περιπτώσει έχει αρχίσει να αποκλιμακώνεται και έχουμε φτάσει να έχουμε έναν πληθωρισμό στα τρόφιμα στο μέσο όρο της Ευρώπης παρόλο που το καλοκαίρι και ιδίως τον μήνα Ιούλιο και Αύγουστο έχουμε εκατομμύρια τουρίστες, έχουμε πολύ μεγάλη ζήτηση, η προσφορά, εκ των πραγμάτων, πολλές φορές προϊόντων δεν καλύπτει τη ζήτηση και αυτό μπορεί να δημιουργήσει και αυξητικές τάσεις. Παρόλα αυτά όμως η Ελλάδα έχει έναν πληθωρισμό στα τρόφιμα στο μέσο όρο της Ευρώπης. Βεβαίως όλα αυτά δεν είναι ούτε για να πανηγυρίζουμε, ούτε είναι δικαιολογίες για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά» προσέθεσε ο κ. Σκρέκας.

«Ήρθαμε λοιπόν τώρα και έχουμε εξαγγείλει και έχουμε ψηφίσει ένα νέο μέτρο, το οποίο θα έρθει να προστεθεί στο καλάθι του νοικοκυριού. Ποιο είναι αυτό το μέτρο. Εμείς θέλουμε ο καταναλωτής που μπαίνει στο σουπερμάρκετ, στον διάδρομο του σουπερμάρκετ με μια ματιά να βλέπει ποια προϊόντα έχουν όχι σταθεροποιήσει τις τιμές τους, αλλά τις έχουν μειώσει σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Περάσαμε λοιπόν μια διάταξη που για όσα προϊόντα μειώσουν την τιμή τους κατά 5% τουλάχιστον στο ράφι και για τουλάχιστον 6 μήνες, θα λάβουν μία ειδική ταμπέλα, μία ειδική σήμανση πάνω στο ράφι του σούπερ μάρκετ, κάθετη ταμπέλα στο ράφι του σουπερμάρκετ, ώστε να βλέπει ο καταναλωτής που μπαίνει μέσα στον διάδρομο ποια προϊόντα έχουν μειώσει τις τιμές, ποιοι προμηθευτές σέβονται τα προβλήματα και την πίεση που νιώθουν οι καταναλωτές» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.

«Εμείς δεν συγκρίνουμε τις τιμές μετά την ανακοίνωση του μέτρου με τις τιμές λίγες μέρες πριν την ανακοίνωση του μέτρου. Εμείς συγκρίνουμε και ελέγχουμε το περιθώριο κέρδους που είχε η εταιρεία για το συγκεκριμένο προϊόν όλο το προηγούμενο εξάμηνο, πριν ανακοινώσουμε δηλαδή το μέτρο της μείωσης του 5% της τιμής στο ράφι» διευκρίνισε ο Υπουργός.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στην εφαρμογή και στην ιστοσελίδα e-katanalotis, μέσα στην οποία μπορεί ο καθένας να κάνει σύγκριση τιμών και να βρει την φθηνότερη τιμή για το προϊόν που τον ενδιαφέρει στο κοντινότερο σημείο. «Εμείς θέλουμε έναν καταναλωτή ο οποίος να είναι δυνατός. Θέλουμε λοιπόν να ενδυναμώσουμε τον καταναλωτή. Έχουμε μία πλατφόρμα, μία εφαρμογή στο κινητό, την εφαρμογή e-katanalotis,, όπου αυτή τη στιγμή αν μπείτε μέσα στο κινητό σας ή μπείτε μέσα στην ιστοσελίδα, θα δείτε ότι βάζοντας για παράδειγμα φέτα,  θα σας βγάλει 10 διαφορετικές εταιρείες και 5 διαφορετικά σουπερμάρκετ στη σειρά όπου θα δείτε ποια είναι η πιο φθηνή. Πατώντας πάνω στον χάρτη σας δείχνει σε σχέση με το σημείο που βρίσκεστε, σας δείχνει γύρω σας σε ποια σημεία μπορείτε να βρείτε αυτό το φθηνό προϊόν σε μικρή ακτίνα» περιέγραψε ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά στις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού σχετικά με το market pass σε Θεσσαλία και Έβρο, ο κ. Σκρέκας είπε τα εξής. «Εκ των πραγμάτων, τα ποσά τα οποία θα πρέπει να διαθέσουμε για τη στήριξη και των πληγέντων και των πληγεισών περιοχών εκεί είναι πολλά, είναι μεγάλο το μπάτζετ, είναι μεγάλος προϋπολογισμός. Θα συνεχίσει το market pass εκεί. Πρέπει να πω όμως και κάτι που δεν το γνωρίζει πολύς κόσμος γιατί εφαρμόζεται τοπικά στην περιοχή της Θεσσαλίας. Ότι ζητήσαμε από τα σουπερμάρκετ και εδώ και τέσσερις εβδομάδες, αυτή είναι η τέταρτη εβδομάδα που διανύουμε, έχουν προχωρήσει σε οριζόντια μείωση όλων των προϊόντων στα ράφια τους κατά 20%, πράγμα που είχε αποτέλεσμα μάλιστα το πρώτο διάστημα, την πρώτη βδομάδα να έχουμε αύξηση του τζίρου 80% στο σουπερμάρκετ. Και αυτό το πράγμα λοιπόν σε συνδυασμό με το market passπου θα συνεχίσει σε αυτές περιοχές, θα απαλύνει αυτούς οι οποίοι πραγματικά έχουν πάθει τεράστιες καταστροφές».

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Kumho έχει ισχυρή φήμη και φανατικούς φίλους, οδηγούς κάθε είδους και στυλ. Σε σύγκριση με άλλες μάρκες, τα ελαστικά Kumho ξεχωρίζουν για την...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η εμπλοκή της BYD στον κόσμο του αθλητισμού είναι καλά εδραιωμένη. Η εταιρεία ήταν ο Επίσημος Συνεργάτης Αυτοκινήτων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Χειροσφαίρισης Γυναικών της...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Επιστήμονες στην Κίνα διαπίστωσαν ότι ορισμένα φάρμακα κατά της ελονοσίας δείχνουν πολλά υποσχόμενα στη θεραπεία του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS), μιας ενδοκρινικής διαταραχής που...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Με επένδυση 362 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο για την υλοποίηση παρεμβάσεων μόνωσης και αερισμού και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος, ένα κτίριο μπορεί να μετατραπεί...