Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Στο μικροσκόπιο Ντογιάκου και η δικογραφία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017

Η έρευνα για την κατάσταση του σιδηροδρομικού μας δικτύου από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο ανοίγει ξανά το φάκελλο του εκτροχιασμού τρένου το 2017 στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, με τέσσερις νεκρούς.

Tη δικογραφία για τον εκτροχιασμό του τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, το 2017 με τέσσερις νεκρούς, ανάμεσά τους κι ο ένας μηχανοδηγός, η οποία είχε κλείσει, ζήτησε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος προκειμένου να κρίνει αν θα πρέπει να ξεκινήσει νέος κύκλος έρευνας.

Η έρευνα είχε σταθεί τότε στον έναν μηχανοδηγό, κατηγορούμενο για ανθρωποκτονία από αμέλεια γιατί ο δεύτερος συμπεριλαμβανόταν στα θύματα του δυστυχήματος. Ο μηχανοδηγός παραπάμφθηκε σε δίκη και αθωώθηκε. Δεν έγινε περαιτέρω διερεύνηση.

Με τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η τραγωδία των Τεμπών ο κ. Ντογιάκος ζήτησε τον φάκελο, να τον μελετήσει προκειμένου να διατάξει νέα έρευνα. Αυτή τη φορά φαίνεται ότι θα μπει στο μικροσκόπιο και το αδίκημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, που είναι κακούργημα, άρα δεν υπόκειται στην πενταετή παραγραφή. Μπορεί πλέον η υπόθεση να διερευνηθεί εκ νέου.

Η υπόθεση άνοιξε καθώς ο εισαγγελέας θεωρεί πως το δυστύχημα του 2017 έχει αντιστοιχίες με το δυστύχημα στα Τέμπη.

Καυστική ήταν η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με την πρωτοβουλία του κ. Ντογιάκου: «Ελπίζουμε να διατάξει αντίστοιχες έρευνες για τα 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα από το 2020 έως το 2023»

Οι συμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ στις έρευνες του οικονομικού εισαγγελέα

Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης ανέθεσε την διερεύνηση των συμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, κατά απόλυτη προτεραιότητα σε τρεις εισαγγελείς

Μεταξύ των εισαγγελικών λειτουργών που ανέλαβαν την έρευνα είναι και η εισαγγελέας που είχε ερευνήσει τη σύμβαση 717 του 2014 για την τηλεδιοίκηση η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Η εισαγγελέας που είχε διερευνήσει τις καταγγελίες για ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων είχε καταλήξει στην αρχειοθέτηση της υπόθεσης, το 2021, μετά από πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας, σύμφωνα με το οποίο, δεν φαινόταν να προκύπτει ζημία για το δημόσιο.

Νεότερα στοιχεία , ωστόσο, από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία οδήγησαν στην ανάσυρση από το αρχείο της υπόθεσης , το 2022. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει σε εξέλιξη έρευνα σχετικά με την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων

Ο φονικός εκτροχιασμός στο Άδενδρο: Οι τέσσερις νεκροί, οι δέκα τραυματίες και οι τραγικές παραλείψεις

Ο εκτροχιασμός τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης έγινε στις 13 Μαΐου του 2017, ώρα 21:45, 200 μέτρα από τον σταθμό, όταν ένα υπεραστικό τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκτροχιάστηκε λόγω υπερβολικής ταχύτητας και προσέκρουσε σε σπίτι της περιοχής, το οποίο βρισκόταν κοντά στις ράγες του τρένου.

Από τη σύγκρουση σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα, δύο μέλη του πληρώματος, ο μηχανοδηγός και ένας επιβάτης και τραυματίστηκαν δέκα, ενώ δύο άτομα που ήταν μέσα στο σπίτι, γλίτωσαν πηδώντας από το μπαλκόνι.

Το τρένο μετέφερε συνολικά 78 άτομα, εκ των οποίων 5 άτομα πλήρωμα και 73 επιβάτες.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών ξεκίνησαν έρευνα για το δυστύχημα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, ο καταγραφέας του τρένου αποκάλυψε ότι η αιτία του δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα. Το τρένο έτρεχε με ταχύτητα 144.3 km/h, ενώ το όριο ταχύτητας ήταν τα 60 km/h.

Η τριμελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων απεφάνθη ότι δεν υπήρχε ένδειξη σαμποτάζ και ότι οι τοπικοί ελεγκτές είχαν ακολουθήσει τις συνήθεις διαδικασίες.

Υπενθυμίζεται ότι ο Πρόεδρος Μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, είχε καταγγείλει το 2017 ότι στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου δεν λειτουργεί κανένα σύστημα, είτε υπολειτουργούν εκεί που λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, δηλαδή η τηλεδιοίκηση, τα φωτοσήματα, και το σύστημα έναντι του ανθρώπινου λάθους. Επίσης, όπως είχε δηλώσει έχουν τοποθετηθεί αυτά τα συστήματα από τις αρχές του 2000 και παρόλα αυτά δεν λειτουργούν, ενώ άλλα έχουν λεηλατηθεί.

Αλλά και στο δυστύχημα των Τεμπών, ο κύριος Γενιδούνιας κατήγγειλε ότι όλα γίνονται χειροκίνητα και δεν λειτουργεί τίποτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΥΓΕΙΑ

Η Ένωση Πνευμονολόγων Ελλάδας καλεί τους πολίτες, και ιδιαίτερα τα άτομα που ανήκουν στις ευάλωτες και ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί λόγω...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας-Πειραιά «Άγιος Παντελεήμων», σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΑΣΑ, της ΣΤΑ.ΣY. ΑΕ,...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Χρησιμοποιώντας το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV Ford Explorer, η γνωστή εξερευνήτρια Λέξι Άλφορντ κατέκτησε με κάθε επισημότητα το ρεκόρ του πρώτου ανθρώπου που έκανε...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Kia EV9 πέτυχε μια αξιοσημείωτη διπλή νίκη στα Παγκόσμια Βραβεία Αυτοκινήτου 2024. Κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των World Car Awards στο...