Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η καλύτερη και πιο Jeep έκδοση του Avenger, είναι η 4xe που κάνει το μικρό SUV όσο πιο ικανό γίνεται

Η τετρακίνητη έκδοση 4xe που ολοκληρώνει την γκάμα του SUV Jeep Avenger αποκαλύφθηκε με κάθε επισημότητα, εμπλουτίζοντας τα χαρακτηριστικά που έχουν ήδη καταστήσει το μοντέλο μια τεράστια εμπορική επιτυχία. Όλα τα στοιχεία που έχουν αποφέρει πάνω από 90.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα είναι παρόντα, ενισχυμένα με την τετρακίνηση και την εκτός δρόμου ικανότητα που αποτελούν μέρος του θρύλου της Jeep.

Η τετρακίνηση του μικρότερου Jeep χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια μονάδα που θέτει νέα στάνταρ υψηλής αποδοτικότητας και χαμηλού βάρους. Τον πυρήνα της αποτελεί ένα 48V υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 lt, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και χρησιμοποιεί τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) προκειμένου να αποδώσει 136 HP και 230 Nm.

Ο εν λόγω κινητήρας επικουρείται από έναν ηλεκτρικό ισχύος 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, ώστε να μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο. Την τετρακίνηση εξασφαλίζει ένας ακόμα ηλεκτρικός κινητήρας 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω σύστημα, κινώντας τους πίσω τροχούς μέσω μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1.

Χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται. Με 0-100 km/h σε 9,5” και τελική ταχύτητα 194 km/h το Avenger 4xe συνδυάζει τις ζωηρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ταυτόχρονα έχει 10 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με την έκδοση e-Hybrid των 100 HP, κάτι που δίνει ακόμα καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης (22ο, 21ο και 35ο αντίστοιχα). Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το νέο μοντέλο μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.

Η νέα έκδοση του Avenger μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 400 mm και διαθέτει ελαστικά M+S που χαρίζουν επιπλέον αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Υπάρχει μάλιστα και επιλογή για ελαστικά με τη σφραγίδα All Terrain 3PMSF, για δύσκολες καιρικές συνθήκες και πολύ ολισθηρά εδάφη. Μέχρι τα 30 km/h το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς.

Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 km/h ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 km/h η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης. Παρόν δηλώνει το σύστημα Hill Descent Control για τις απότομες κατηφόρες, ενώ το Selec-Terrain έχει δεχθεί ειδική φροντίδα στο συγκεκριμένο Avenger.

Στο πρόγραμμα “Auto” η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση και οι ρύποι. Στο “Snow” εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα, στο Sand&Mud οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης μπαίνουν σε ειδική λειτουργία, ενώ στο “Sport” μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.

Τις μηχανολογικές αλλαγές συγκριτικά με την υπόλοιπη γκάμα ολοκληρώνει η ολοκαίνουργια ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση που χρησιμοποιεί το Avenger 4xe, η οποία εξασφαλίζει τη βέλτιστη κινηματική των πίσω τροχών και αντίστοιχη άνεση στην εκτός δρόμου κίνηση. Εκτός από την οδηγική εμπειρία, το Avenger 4xe ξεχωρίζει και αισθητικά από τα υπόλοιπα.

Υπάρχουν λεπτομέρειες σε πράσινη “lime” απόχρωση, οι ζάντες είναι μαύρες, οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται τοποθετημένοι πιο ψηλά για καλύτερη αποτελεσματικότητα και προστασία, οι μπάρες οροφής είναι στάνταρ και το σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος εμφανές. Επίσης, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος για να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης, δίνοντας χώρο στους τροχούς να υπερβούν εμπόδια όπως ογκώδεις πέτρες.

Το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να προστατεύεται κατά το δυνατόν από μικροχτυπήματα ενώ υπάρχουν και επιλογές εξατομίκευσης όπως το αυτοκόλλητο για το εμπρός καπό. Είναι κάτι που εκτός από αισθητική έχει και λειτουργική αξία, αφού η ματ υφή του αμβλύνει τις αντανακλάσεις του ήλιου. Ειδικές πινελιές υπάρχουν και στην καμπίνα, όπως τα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων που περιλαμβάνουν και πληροφορίες για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα.

Επίσης, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες και δύο φορές πιο ανθεκτικές από των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ μπορούν να πλένονται ώστε να διατηρούνται σαν καινούργιες. Για την νέα προσθήκη στην γκάμα του μικρότερου Jeep η λήψη παραγγελιών θα ενεργοποιηθεί κοντά στο τέλος του 2024, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στις αρχές του 2025.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Η αγωνιστική δράση στο EURO 2024 συνεχίζεται την Κυριακή (16/6) με τρία ακόμη σπουδαία παιχνίδια για τον 3ο και 4ο όμιλο, όπου μπαίνουν στη…...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Kumho έχει ισχυρή φήμη και φανατικούς φίλους, οδηγούς κάθε είδους και στυλ. Σε σύγκριση με άλλες μάρκες, τα ελαστικά Kumho ξεχωρίζουν για την...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι ξένοι και εγχώριοι επενδυτικοί οίκοι αυξάνουν τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες μετά τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου αλλά και την απόφαση...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H μεγάλη ήττα της παράταξης του Γάλλου προέδρου, Εμανουέλ Μακρόν, από το κόμμα της Μαρίν Λεπέν στις ευρωεκλογές της περασμένης Κυριακής και ο κίνδυνος...