Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή Mazda MX-5 2.0: Δυνατό κοκτέιλ μικρού βάρους, πίσω κίνησης και 184 ίππων

Δεν έχει σημασία αν είναι κανείς υπέρμαχος ή αντίθετος με τον διαρκή και αναπόφευκτο εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Αν είναι λάτρης της σπορ οδηγικής, πρέπει από τώρα να “κρύψει” στο γκαράζ του ένα αυτοκίνητο το οποίο απολαμβάνει να οδηγεί σε φιδίσιους δρόμους.

Αν μάλιστα τυχαίνει να τον συνεπαίρνουν τα πισωκίνητα ρόουντστερ, μόλις που προλαβαίνει. Το Mazda MX-5 είναι ακόμη εδώ, στην τέταρτη γενιά του, ασπαζόμενο την κλασική λύση “χαμηλό βάρος – κινητήρας εμπρός – κίνηση πίσω” και αγνοώντας τις Σειρήνες της υβριδικής τεχνολογίας και της ηλεκτροκίνησης.

Το ιαπωνικό ρόουντστερ στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 επανέφερε στο προσκήνιο την ξεχασμένη μέχρι τότε κατηγορία και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλά αντίστοιχα μοντέλα που ακολούθησαν.

Την τελευταία δεκαπενταετία ωστόσο οι νέες επιταγές της μόδας θέλουν SUV. Μοιραία κάποιες κατηγορίες μεταξύ των οποίων και τα ρόουντστερ, σταδιακά χάθηκαν από τις εκθέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Mazda όμως, που παραδοσιακά βάζει τον οδηγό και την οδήγηση στο επίκεντρο, επιμένει και συνεχίζει να μας προσφέρει το MX-5, τόσο στην προσιτή εκδοχή με τον 1.500άρη κινητήρα των 132 ίππων, όσο και με τον ισχυρότερο 2λιτρο με τους 184 ίππους που έχουμε την τιμή και τη χαρά να δοκιμάζουμε εδώ.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Σχεδίαση

To ΜΧ-5 δείχνει και είναι μικρό με μήκος 3,9 μέτρα, συνδυάζοντας κομψότητα και δυναμισμό στις καμπύλες που διατρέχουν το ανοιχτό του αμάξωμα.

Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω μαρτυρούν την Ασιατική του καταγωγή, ενώ η μαύρη υφασμάτινη οροφή περνάει απαρατήρητη και δεν επηρεάζει ιδιαίτερα την ομορφιά του ιαπωνικού ρόουντστερ όταν είναι κλειστή.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Εσωτερικό

Λιτή σχεδιαστικά, φυσικά διθέσια και ξεκάθαρα οδηγοκεντρική είναι η καμπίνα. Κουμπώνεις στο κάθισμα με την καλή πλευρική στήριξη, έχεις αρκετό χώρο αν είσαι μέχρι 1,85 m και έχεις όλα τα χειριστήρια εκεί που πρέπει, για να απολαύσεις ένα και μόνο πράγμα: την οδήγηση.

Ελάχιστα θα ασχοληθείς με την οθόνη 7’’ που αναλαμβάνει για την επικοινωνία, τη συνδεσιμότητα, την πλοήγηση και την ψυχαγωγία. Περισσότερο θα ασχοληθείς με την κουκούλα που ανοίγει και κλείνει χειροκίνητα αλλά πανεύκολα με δυο κινήσεις.

Απλώς απασφαλίζεις τους γάντζους στο παρμπρίζ και την σπρώχνεις προς τα πίσω μέχρι να κουμπώσει. Για να την κλείσεις, ακολουθείς την ίδια ακριβώς διαδικασία, ανάποδα, από τη θέση του οδηγού ή του συνοδηγού.

Η εφαρμογή της είναι άριστη, χαρακτηρισμός που ταιριάζει γενικότερα στην συναρμογή των ποιοτικών υλικών που συνθέτουν το εσωτερικό του MX-5. Κατά τα λοιπά, οι θήκες για μικροαντικείμενα περιορίζονται σε ένα… κουτάκι δίπλα στο χειρόφρενο και ένα ντουλαπάκι πίσω, ανάμεσα στα καθίσματα.

Το μικρό πορτμπαγκάζ των 130 λίτρων χωράει δύο σακβουαγιάζ και δεν επηρεάζεται από το αν η οροφή είναι κλειστή ή ανοιχτή. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Takuma, τέλος, είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 7”, ηχοσύστημα Bose, σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες φωτός και βροχής, cruise crontrol και ζάντες αλουμινίου 17”.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Επιδόσεις

Ο ατμοσφαιρικός 2λιτρος 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης Skyactiv-G αποδίδει 184 ίππους και 205 Nm ροπής που καταλήγουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού και χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων που, ως κλασικό Mazda, έχει μικρές διαδρομές και κορυφαία αίσθηση.

Το μοτέρ διακρίνεται για την ελαστικότητά του από τις πολύ χαμηλές στροφές, τον ευχάριστο ήχο και τη δύναμη που ξεδιπλώνεται γραμμικά και πλουσιοπάροχα σε ένα πολύ μεγάλο εύρος στροφών, μέχρι ψηλά.

Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα εξαιρετικές, με το 0-100 km/h να διαρκεί μόλις 6,5’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 220 km/h.

Η κατανάλωση καυσίμου είναι κατά μέσο όρο 6,9 lt/100 km, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην πράξη απαιτεί προσπάθεια για να παραμείνει στην περιοχή των 8 με πιο συχνές τιμές κοντά στα 9 lt/100 km.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Οδική συμπεριφορά

Αν το ιαπωνικό ρόουντστερ είναι ευχάριστο με τον “μικρό” κινητήρα των 1.500 κυβικών, φανταστείτε πόσο απολαυστικό γίνεται με 52 επιπλέον PS!

Με 184 ίππους και μπλοκέ διαφορικό, είναι πολύ εύκολο να σπάσεις την πρόσφυση των πίσω τροχών (φυσικά το ESP απενεργοποιείται). Αν είσαι λοιπόν λάτρης και γνώστης της πίσω κίνησης, έχεις τη δυνατότητα να οδηγήσεις με πλαγιολισθήσεις του πίσω μέρους, τις οποίες κοντρολάρεις εύκολα με το γκάζι και ανάποδο τιμόνι.

Σε σχέση με το 1.5, το 2λιτρο MX-5 είναι καλύτερα στημένο και δείχνει ακόμη πιο στιβαρό. Η πιο σφικτή ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ελέγχει σαφώς καλύτερα τις κλίσεις του αμαξώματος και περιορίζει αισθητά την τάση της πλεύσης κατά το διαμήκη άξονα, η οποία εμφανίζεται πλέον μόνο στις εναλλαγές πορείας με πολύ μεγάλη πίεση και ταχύτητα.

Σε αυτό συμβάλλει και το νέο σύστημα Kinematic Posture Control (KPC) που στις στροφές φρενάρει ελαφρώς τον εσωτερικό πίσω τροχό για να καταστείλει την τάση του συγκεκριμένου μέρους του αυτοκινήτου να ανασηκωθεί, αυξάνοντας έτσι τη σταθερότητα.

Στην ευχάριστη οδηγική εμπειρία βάζουν το λιθαράκι τους το άμεσο τιμόνι που βοηθά στον εύκολο έλεγχο στις στριφτερές διαδρομές χωρίς να κουράζει με νευρικότητα στις ευθείες, το μικρό βάρος που χαρίζει ευελιξία και αμεσότητα στις αντιδράσεις και τα φρένα που είναι δυνατά και ανθεκτικά.

Σε κάθε περίπτωση εκτιμάς επίσης τη στιβαρότητα και την έλλειψη κραδασμών από το πλαίσιο, το καλό επίπεδο άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση και τον αέρα που δεν ενοχλεί με ανοιχτή την οροφή μέχρι τα 120 km/h.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Η απάντηση είναι μία και πολύ απλή: Για να απολαμβάνεις οδήγηση, τώρα αλλά και στο μέλλον, όταν η επέλαση της ηλεκτροκίνησης θα έχει καταστήσει αυτοκίνητα σαν το MX-5 θρύλους του παρελθόντος που θα αναπολούμε με νοσταλγία. Μπορείτε κάλλιστα να το δείτε και σαν επένδυση!

Όπως και να έχει, το ιαπωνικό ρόουντστερ έχει την ικανότητα να σου χαρίζει απόλαυση κάθε στιγμή σε κάθε διαδρομή, είτε προσπαθείς να καλύψεις την απόσταση στο μικρότερο δυνατό χρόνο, είτε παρασύρεσαι από το παιχνίδι με την πίσω κίνηση, είτε κινείσαι χαλαρά με την οροφή ανοιχτή απολαμβάνοντας το τοπίο.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας / Καύσιμο: 1.998 κ.εκ. / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
  • Κίνηση: Πίσω
  • Ισχύς: 194 ίπποι / 7.000 rpm
  • Ροπή: 205 Nm / 4.000 rpm
  • 0-100 km/h: 6,5 sec
  • Τελική ταχύτητα: 220 km/h
  • Κατανάλωση: 6,9 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 155 g/km
  • Μήκος: 3,92 m
  • Βάρος: 1.105 kg
  • Πορτμπαγκάζ: 130 lt
  • Ελαστικά: 205/45 R17
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 131,75 €
  • Service: κάθε 15.000 km ή 12 μήνες
  • Εγγύηση: 3 χρόνια ή 100.000 km
  • Τιμή: από 38.272 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με τον υπουργό Δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη, να κάνει λόγο για «εθνικό στόχο που επιδιώχθηκε με πολλές προσπάθειες και από μεγάλους ηγέτες της χώρας εδώ...

ΔΙΕΘΝΗ

Στις πανεπιστημιουπόλεις της Αμερικής μεταφέρεται ο πόλεμος στη Γάζα. Στο Κολούμπια, έχουν συλληφθεί περισσότεροι από εκατό φοιτητές που διαδηλώνουν υπέρ των Παλαιστινίων και η...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το 7ο Ελληνικό Συνέδριο Ογκολογίας με τίτλο “Ανθρώπινο άγγιγμα στη ψηφιακή εποχή” διοργανώνεται από την Εταιρεία Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας (ΕΟΠΕ) και την Ελληνική Εταιρεία...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρωτοφανές σκηνικό ξυλοδαρμού έξω απο την αίθουσα της Ολομέλειας. Μετά από έναν έντονο διαπληκτισμό, ο πρώην «Σπαρτιάτης» και νύν ανεξάρτητος βουλευτής Κωνσταντίνος Φλώρος ξυλοκόπησε τον...