Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

To Dacia Jogger είναι το πιο πολύπλευρο -και προσιτό- οικογενειακό

Για τη ρουμανική εταιρεία του ομίλου Renault, η φιλοσοφία του νέου Jogger, του τέταρτου μοντέλου της γκάμας της, παραμένει πανομοιότυπη με των τριών προηγούμενων – του SUV Duster, του νέου συμπαγούς σουπερμίνι/crossover Sandero και του πρώτου της ηλεκτρικού, Spring: να προσφέρει εξαίρετη ποιότητα για τα δεδομένα της ιδιαίτερα προσιτής τιμής του (από 18.880 €), και μαζί πολύπλευρα χρηστικότητα και οικονομία.

Έτσι, από τη μία πλευρά, το Jogger έχει ιδιαίτερα πλούσιο χώρο και πολλαπλή πολυμορφικότητα του εσωτερικού, κυρίως στην επταθέσια έκδοση με την τρίτη σειρά καθισμάτων, με εξαιρετική ποιότητα για τα δεδομένα της τιμής του – που ξεκινά από τα 19.680 ευρώ για την 5θέσια έκδοση 1.2- TCe βενζίνης και από 23.080 ευρώ για την 7θέσια.

Από την άλλη πλευρά, με δεδομένο ότι η Dacia είναι η μοναδική που προσφέρει πλήρη γκάμα μοντέλων και με κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου), αποτελεί μια πρόταση που υπόσχεται μεγάλη οικονομία τόσο στη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου κινητήρα 1.0 λίτρου, όσο και στην έκδοση LPG που κοστίζει από 18.880 και 22.280 ευρώ αντίστοιχα για την 5θέσια και 7θέσια παραλλαγή της.

Το Jogger, ξεκινώντας από το θέμα των χώρων και της ευχρηστίας, είναι το μεγαλύτερο σε μήκος αυτοκίνητο της γκάμας της Dacia. Στα 4,55 μέτρα του, και με το μεταξόνιο των 2,9 μέτρων, είναι ένα από τα πλέον ευρύχωρα -αν όχι το πιο ευρύχωρο- της κατηγορίας C.

Ο τετραγωνισμένος σχεδιασμός του πίσω μέρους και ο ακροβολισμός των τροχών στα άκρα του αμαξώματος, είναι δύο καίριες παράμετροι για την αύξηση του εσωτερικού χώρου. Για τις αποσκευές, έτσι, στην 5θέσια έκδοση το πορτ-μπαγκάζ χωρά 708 λίτρα και στην 7θέσια 160 λίτρα ή 565 lt με την πτώση των καθισμάτων της τρίτης σειράς. Με την πτώση και της δεύτερης σειράς, ο χώρος αγγίζει τα 2.094 λίτρα.

Η πρακτικότητα στη φόρτωση των αποσκευών εξασφαλίζεται από το πολύ φαρδύ άνοιγμα (και την αντίστοιχα φαρδιά πίσω πόρτα), από το χαμηλό κατώφλι που δεν ξεπερνά τα 660 mm, αλλά και από το μεγάλο μήκος του δαπέδου (1.100 mm).

Παράλληλα, για τους επιβάτες της 3ης σειράς η πρόσβαση καθίσταται ιδιαίτερα άνετη από το μηχανισμό ανατροπής των καθισμάτων της 2ης σειράς. Τα τελευταία αναδιπλώνονται ασύμμετρα, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες.

Οι πίσω τετραγωνισμένες διαστάσεις προσφέρουν στη μεσαία και πίσω σειρά χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα των επιβατών παρεμφερή με της μπροστινής σειράς. Και οι επτά επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θήκες και αποθηκευτικούς χώρους συνολικής χωρητικότητας 23 λίτρων διασκορπισμένους στην καμπίνα, μαζί με 6 ποτηροθήκες.

Το εσωτερικό, τέλος, χαρακτηρίζεται από μια οριζόντια υφασμάτινη επένδυση σε όλο το μήκος του ταμπλό, στην οποία εδράζει ο πίνακας οργάνων και η «αιωρούμενη» κεντρική οθόνη των πολυμέσων και συνδεσιμότητας. Η τελευταία μπορεί να έχει μέγεθος είτε 3,5 είτε 8 ιντσών, στην πρώτη περίπτωση με το σύστημα πολυμέσων Media Control που παρέχει συνδεσιμότητα με το smartphone. Με την οθόνη 8” συνδυάζεται το Media Display, το οποίο παρέχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω Android Auto και Apple CarPlay και διαθέτει την πλοήγηση Media Nav.

Σημαντικό στοιχείο του σχεδιασμού, παρόλη την έμφαση στη χρηστικότητα, αποτελεί το γεγονός ότι το Jogger διατηρεί και μια σειρά από σαφή SUV στοιχεία: τα περιμετρικά μαύρα πλαστικά προστατευτικά των μαρπσιέ και των θόλων, τα ασημί κεντρικά στοιχεία των προφυλακτήρων, το αυξημένο ύψος από το έδαφος και τις ράγες οροφής. Οι τελευταίες, μάλιστα, είναι αρθρωτές, μπορούν να αλλάξουν θέση με ελάχιστες κινήσεις, και αντέχουν 80 κιλά.

Η μεγάλη γρίλια, τα μυώδη φτερά, οι γραμμές του καπό και η μικρή πτέρυγα στην απόληξη της οροφής είναι στοιχεία δυναμισμού – που συνδέονται με κλασσικές νόρμες των σύγχρονων Dacia, όπως η LED «υπογραφή» των φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα πλαγιαστού Υ. Αντίθετα, τα κάθετα πίσω φώτα εντείνουν στην αίσθηση της ευρυχωρίας.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το Dacia Jogger διατίθεται με τον ολοκαίνουριο τρικύλινδρο και άμεσου ψεκασμού κινητήρα ενός λίτρου 1.0 TCe 110 στην έκδοση 110 βενζίνης, και με τον 1.0 TCe 100 με καύσιμο το LPG – και ενώ το 2023 επίκειται και υβριδική έκδοση. Ο 1.0 TCe 110 βενζίνης συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει ροπή 200 Nm στις 2.900 στροφές.

Ο 1.0 TCe 100 LPG συνοδεύεται με την αξιοπιστία και εγγύηση μιας εργοστασιακής κατασκευής υγραερίου, και το όλο σύστημα -τοποθετημένο στο σημείο της ρεζέρβας- δεν στερεί τίποτα από τους χώρους επιβατών και αποσκευών. Ο κινητήρας λειτουργεί διττά, είτε με υγραέριο είτε με βενζίνη. Στην πρώτη περίπτωση καταναλώνει 7,6 lt LPG/100 km και στη δεύτερη 6,0 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, με 10% λιγότερες εκπομπές CO2.

Σημαντικό, για τον εκδρομικό ή χρηστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι ότι με τα δύο ρεζερβουάρ της (40 λίτρων υγραερίου και 50 λίτρων βενζίνης) η έκδοση LPG αγγίζει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων. Και για την πρώτη περίπτωση, της εκδρομής / περιπέτειας, εξίσου σημαντικό είναι ότι η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 20 εκατοστά.

Σύμφωνα με τη Dacia, η ποιότητα της πλατφόρμας CMF του ομίλου Renault, οι ενισχύσεις ακαμψίας του αμαξώματος, το πληθωρικό μεταξόνιο των 2,9 μέτρων και τα φαρδιά πίσω μετατρόχια εξασφαλίσουν συμπαγή και ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Το Jogger εφοδιάζεται φυσικά με ηλεκτρονικές τεχνολογίες υποβοήθησης όπως το Ενεργό Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Brake Assist), το Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning), την Υποβοήθηση Στάθμευσης (Park Assist) αλλά και Εκκίνησης σε Ανηφόρα (Hill Start Assist).

Το τέταρτο μοντέλο της γκάμας της Dacia, το πολυτάλαντο οικογενειακό Jogger, είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας, με τιμές που -όπως προαναφέρθηκε- ξεκινούν από τις 18.880 ευρώ.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνεχίζουν τις περιοδείες και τις ομιλίες ενόψει Ευρωεκλογών και οι υπόλοιποι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Σε Πέλλα και Ημαθία περιοδεύει ο Νίκος Ανδρουλάκης. ...

ΕΛΛΑΔΑ

Έλεγχοι στα σχολεία και την επιχείρηση που παρασκεύασε το γεύμα που προκάλεσε τροφικη δηλητηρίασε σε δεκάδες μαθητές στη Λαμία διέταξε το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Δε μας σταματάει ούτε η αφρικανική σκόνη», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ομιλία του στα Βριλήσσια, όπου περιόδευσε σήμερα , ευχαριστώντας τον κόσμο...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ο πρωθυπουργός της χώρας μας παραδέχτηκε πως δεν πηγαίνει συχνά στο γήπεδο και του έχει λείψει, ενώ σε ερώτηση για το αν έχει κάποιο...