Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Τα μυστικά του ηλεκτρο-υβριδικού Nissan Qashqai e-POWER των 190 ίππων

Η γκάμα του νέου Nissan Qashqai θα εμπλουτιστεί στα τέλη του καλοκαιριού με το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER της Nissan. Το ιαπωνικό SUV θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το e-POWER της Nissan, το οποίο υπόσχεται την αίσθηση οδήγησης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, αλλά χωρίς να χρειάζεται να φορτιστεί σε πρίζα.

Τα οφέλη του e-POWER

Όπως αποκαλύπτει η Nissan, κατέληξε στην εξέλιξη του συστήματος e-POWER έπειτα από σχετική έρευνα που έκανε στην Ευρώπη, η οποία έδειξε ότι οι οδηγοί crossover αφενός περνούν περισσότερο από το 70% του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικά και προαστιακά περιβάλλοντα, αφετέρου θεωρούν ότι προκειμένου να επιλέξουν το νέο όχημά τους με οικολογικά κριτήρια, θα πρέπει να συμβιβαστούν στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης.

Σύμφωνα λοιπόν με τους Ιάπωνες, το e-POWER συνδυάζει τη βέλτιστη απόδοση καυσίμου με οδηγική ευχαρίστηση χάρη στην προηγμένη τεχνολογία μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρα, αλλά και του καινοτόμου κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης) με μεταβλητό λόγο συμπίεσης. Στην πράξη, το e-POWER απευθύνεται σε οδηγούς που οδηγούν καθημερινά σε αστικό / προαστιακό περιβάλλον και δηλώνουν έτοιμοι για να κάνουν το πρώτο βήμα προς τη μελλοντική μετάβαση σε ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ωστόσο δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αφιερώνουν χρόνο για να επαναφορτίσουν το όχημά τους.

Το Nissan Qashqai e-POWER

Το e-POWER του Qashqai είναι ειδικά ρυθμισμένο για τις ανάγκες των Ευρωπαίων καταναλωτών. Ειδικά για την Ελλάδα και σύμφωνα πάντα με τη Nissan, προσφέρει τις επιδόσεις και την κατανάλωση ενός πετρελαιοκίνητου SUV αλλά και οδηγική εμπειρία αντίστοιχη με αυτή ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου, χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα!

Το σύστημα e-POWER αποτελείται από:

  • μια μπαταρία υψηλής απόδοσης,
  • έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης 156 ίππων,
  • μια γεννήτρια ισχύος,
  • έναν μετατροπέα,
  • έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW που έχει παρόμοιο μέγεθος και ισχύ με τα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 190 ίπποι και 330 Nm ροπής, που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς του Qashqai. Η μέση κατανάλωση που υπόσχεται ο κατασκευαστής είναι 5,3 lt/100 km, με αντίστοιχες εκπομπές CO2 119 g/km.

Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.

Αυτό που κάνει ξεχωριστό το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, επομένως η απόκρισή του είναι άμεση και γραμμική, όπως ακριβώς σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με δυο λόγια, το Qashqai κινείται ηλεκτρικά, με τη μπαταρία του να φορτίζεται από τον βενζινοκινητήρα και όχι με καλώδιο σε φορτιστή.

Το πλεονέκτημα του συστήματος e-POWER είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί εντός της βέλτιστης εμβέλειας και της καλύτερης σχέσης συμπίεσης, με αποτέλεσμα ανώτερη απόδοση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας ταυτόχρονα εκλεπτυσμένη κύλιση χάρη στον μειωμένο θόρυβο του κινητήρα. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η ελάχιστη επίδραση που έχει το e-POWER στην ποιότητα του αέρα στις πόλεις.

Χάρη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό υβριδικό αυτοκίνητο, στο οποίο μπορεί να υπάρξει απότομη αύξηση στις στροφές του κινητήρα όταν καλείται να ανταποκριθεί στην απαίτηση του οδήγού για άμεση επιτάχυνση με σανίδωμα του γκαζιού.

Για μεγιστοποίηση της απόδοσης, σε καταστάσεις υψηλής επιτάχυνσης ή υψηλής ταχύτητας, η μονάδα ελέγχου διαχείρισης ενέργειας στο σύστημα e-POWER μπορεί να στείλει την ισχύ που παράγεται από τον κινητήρα 1,5 λίτρων απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, μέσω του μετατροπέα, για να ενισχύσει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την μπαταρία.

Φυσικά, όπως σε κάθε υβριδικό, κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα η κινητική ενέργεια ανακτάται και διοχετεύεται πίσω στην μπαταρία για βελτιστοποίηση της απόδοσης.

Τα Linear Tune & e-Pedal αναβαθμίζουν την εμπειρία οδήγησης

Το κλειδί για την ανάπτυξη του συστήματος e-POWER για το Qashqai ήταν η ανάγκη να διασφαλιστεί ότι η οδηγική εμπειρία θα προσέφερε μια «συνδεδεμένη» αίσθηση, όπου η ταχύτητα του κινητήρα βενζίνης είναι σχετική με την ταχύτητα του Qashqai στο δρόμο.

Οι μηχανικοί του Nissan Technical Centre Europe (NTCE) στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη ενός συστήματος που ονομάζεται “Linear Tune”. Αυτό το χαρακτηριστικό διέπει τον βενζινοκινητήρα και αυξάνει προοδευτικά την ταχύτητά του για να καλύψει τις ενεργειακές απαιτήσεις του, καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχει «αποσύνδεση» ανάμεσα σε αυτό που βιώνουν οι επιβάτες όσον αφορά τις επιδόσεις και τον ήχο.

Η διαφορά μεταξύ της ταχύτητας του κινητήρα και της ταχύτητας του δρόμου είναι ένα ανησυχητικό φαινόμενο για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Για παράδειγμα, μια ξαφνική άνοδος των στροφών του κινητήρα χωρίς ανάλογη αύξηση της ταχύτητας μπορεί να γίνει αντιληπτή ως κάτι απογοητευτικό και «αποσυνδεδεμένο» από τους επιβάτες. Το Linear Tune στο e-POWER είναι το “αντίδοτο” σε αυτό.

Παράλληλα, όπως και στο LEAF, το νέο Qashqai e-POWER επωφελείται από μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με ένα πεντάλ που ονομάζεται e-Pedal. Σχεδιασμένο για να εξομαλύνει την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την αστική οδήγηση, όπου ο οδηγός κινεί συχνά το πόδι του ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο, το e-Pedal επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.

Το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και, έκτοτε, το γκάζι θα επιταχύνει ως συνήθως. Με την απελευθέρωση του γκαζιού όμως, το e-Pedal θα φρενάρει το Qashqai στα 0,2 g, ανάβοντας ταυτόχρονα τα φώτα των φρένων. Κάτι τέτοιο διασφαλίζει ότι οι ελιγμοί στάθμευσης με χαμηλή ταχύτητα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλοί. Η χρήση του e-Pedal γίνεται γρήγορα διαισθητική και το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται ο φόρτος του οδηγού κατά την αστική οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται μια ομαλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης.

Βενζινοκινητήρας με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης

Στην καρδιά του συστήματος e-POWER της Nissan βρίσκεται ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας μεταβλητής συμπίεσης 156hp 1,5 λίτρων, ο οποίος έχει αναπτυχθεί ειδικά για αυτήν την εφαρμογή. Έχοντας δοκιμαστεί για πρώτη φορά από την premium μάρκα Infiniti της Nissan, η ικανότητα μεταβλητής συμπίεσης του κινητήρα είναι ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, επιτρέποντάς του να προσαρμόζει την αναλογία συμπίεσης, παρέχοντας βέλτιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα.

Πριν από την πρώτη κυκλοφορία το 2018 με την Infiniti, συμπεριλήφθηκε στους 10 καλύτερους κινητήρες στον κόσμο από την Ward’s, μια εταιρεία αξιολόγησης αυτοκινήτων, με έδρα τις ΗΠΑ. Η διακύμανση του λόγου συμπίεσης κυμαίνεται μεταξύ 8:1 και 14:1. Αυτό επιτυγχάνεται με την κίνηση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος.

Σε σενάρια χαμηλής ζήτησης ισχύος, όπως σταθερή ταχύτητα με καλή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η αναλογία συμπίεσης θα είναι στο υψηλότερο εύρος που βελτιστοποιεί την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Στον αντίποδα, όταν δηλαδή υπάρχει υψηλή ζήτηση ισχύος, για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον κινητήρα, θα ενεργοποιηθεί ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης που θα μεγιστοποιήσει την ισχύ εξόδου του κινητήρα. Η μετάβαση μεταξύ διαφορετικών αναλογιών συμπίεσης είναι απρόσκοπτη, χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΥΓΕΙΑ

Τα βρέφη και τα παιδιά ηλικίας έως πέντε ετών παρουσίασαν μόνο «μέτριες» καθυστερήσεις στα αναπτυξιακά ορόσημα εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας Covid-19, σύμφωνα με...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες το βράδυ διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με νέα μελέτη. Η ερευνητική ομάδα...

ΕΛΛΑΔΑ

Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση βρίσκεται σε εξέλιξη από το βράδυ της Κυριακής από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες...

ΕΛΛΑΔΑ

Διαδικτυακή έρευνα με θέμα «Ψυχολογική Ασφάλεια στην Εργασία: Διερευνώντας Προκλήσεις & Ευκαιρίες» πραγματοποίησε η KPMG με σκοπό να εστιάσει στο αίσθημα της ψυχολογικής ασφάλειας,...