Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκληρό «μπρα ντε φερ» στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τηλεδιοίκηση και σύμβαση «717»

Ότι αναλαμβάνει το μερίδιο της πολιτικής ευθύνης που του αναλογεί για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη επανέλαβε στην πρώτη δημόσια τοποθέτησή του στη βουλή ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ενώ παρουσίασε με έγγραφα όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ.

«Την ώρα του πένθους οφείλουμε σεβασμό και σιωπή, γι΄ αυτό και σιώπησα. Οι περισσότεροι ενέδωσαν στην πολιτική σκοπιμότητα και δημαγωγία. Ποτέ στη ζωή μου δεν κρύφτηκα, δε δίστασα να αναλάβω ευθύνες. Ούτε είχα, ούτε έχω οποιαδήποτε εξάρτηση από κυβερνητικά αξιώματα. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής πρακτικής σε τέτοιες περιστάσεις. Οι παθογένειες 10ετιών χρειάζονται χρόνια για να εξαλειφθούν, δεν θα ήμουν ειλικρινής, αν δεν υποστήριζα ότι έφερα και εγώ μερίδιο ευθύνης (…) Πάντα παρών στο δημόσιο διάλογο. Με ψυχραιμία να κάτσουμε να δούμε όλα τα γεγονότα χωρίς φόβο και πάθος» επισήμανε μεταξύ άλλων ο τέως υπουργός Μεταφορών.

Κόντρα για το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, στο Σταθμό της Λάρισας:

  • Από 11/2022 λειτουργεί τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης
  •  Λειτουργούσε κανονικά το μοιραίο βράδυ
  •  Επιλογή σταθμάρχη για χειροκίνητη χάραξη

«Διέθετε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Χρησιμοποιήθηκε ως τις 22.12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, δηλαδή σε λειτουργία μία ώρα και κάτι πριν το δυστύχημα! Αφού εγκατέλειψε την αυτόματη τηλεδιοίκηση όποιο σύστημα και να υπήρχε, δε θα λειτουργούσε, θα το απενεργοποιούσε η εντολή του Σταθμάρχη! Όλα τα συστήματα και τα πιο άρτια καταλήγουν στους ανθρώπους που τα χειρίζονται ή δεν τα χειρίζονται όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση» πρόσθεσε ακόμη ο Κώστας Καραμανλής.

Έγγραφα με τα οποία αποδεικνύεται ότι όλα τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη εκείνη την ημέρα της τραγωδίας πριν αναλάβει ο συγκεκριμένος Σταθμάρχης κατέθεσε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης.

Σε αυτά φαίνεται επιπλέον πως υπήρξε και δοκιμαστικό δρομολόγιο που έγινε στη 01:00 τα ξημερώματα με αυτόματη χάραξη μετά το δυστύχημα. 

«Αυτή τη στιγμή τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης μπορεί να κάνει αυτόματη χάραξη. Ήταν υποχρεωμένος επίμαχος σταθμάρχης. Είναι τοπικό, ποτέ δεν μίλησα για καθολικό κέντρο, υφίσταται τοπικό κέντρο για περίπου 8,5 χλμ. αυτόματη χάραξη. Πήγα ο ίδιος, μπόρεσα να κάνω εγώ αυτόματη χάραξη που δεν έγινε εκείνο το βράδυ» τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης.

ΣΥΡΙΖΑ: Δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα από το 2019

«Τηλεδιοίκηση στο τμήμα της Λάρισας δεν υπήρχε μέχρι σήμερα, επομένως δεν υπηρχε ασφαλιστική δικλείδα, ώστε να μπορεί να διορθωθεί» επισήμανε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Αυτοψία στο κέντρο τηλεδιοίκησης Λάρισας πραγματοποίησε ο Αλέξης Τσίπρας, καταγγέλλοντας εικόνες απόλυτης εγκατάλειψης από τον Ιούλιο του 2019.

«Γιατί ο σταθμός τηλεδιοίκησης της Λάρισας, που τέθηκε εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019 μετά από μία πυρκαγιά, δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, δεν ξαναλειτούργησε ποτέ και είναι σήμερα αυτό το γιαπί; Αν λειτουργούσε δεν θα είχε συμβεί το μοιραίο. Γιατί εδώ και 20 μέρες, οι υπεύθυνες φωνές της κυβέρνησης λένε ψέματα ότι δήθεν όλα λειτουργούσαν κανονικά;» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας επισκέφθηκε και τον Τοπικό Χειρισμό 1 (ΤΧ1) του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη.

Πάντως, από την κυβέρνηση επισημαίνουν ότι ο σταθμάρχης, που ξεναγεί τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, είναι συνταξιούχος από το 2010 και μέλος της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Τσίπρας επιμένει να στήνει παραστάσεις στη σκιά μίας ανείπωτης τραγωδίας, τονίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, σημειώνοντας:

«Δεν μπήκε στον κόπο βέβαια να επισκεφθεί το Σταθμαρχείο και να δει αυτό για το οποίο από την πρώτη στιγμή μιλήσαμε. Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης με τον πίνακα χειρισμού και οπτικού ελέγχου και αυτόματης χάραξης διαδρομών, που έχει παραδοθεί από το Νοέμβριο του 2022 και λειτουργεί κανονικά έκτοτε (…) Για αυτό που κάνει ο κ. Τσίπρας, στην προσπάθεια εργαλειοποίησης της  τραγωδίας, ακόμα κι η λέξη ΝΤΡΟΠΗ είναι ανεπαρκέστατη».

Πολιτική κόντρα μεταξύ του Γιώργου Γεραπετρίτη και του Νίκου Παππά πυροδοτήθηκε με αφορμή την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Λάρισα.

Στο σταθμαρχείο Λάρισας, όπου λειτουργεί το σύστημα αυτόματης χάραξης, βρέθηκε ο υφυπουργός μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.

«Δεν θα επιτρέψουμε να υπάρχει παραπληροφόρηση στη Βουλή, σας δείχνω τον τοπικό πίνακα χειρισμού, λειτουργεί από Νοέμβριο του 22, λειτουργούσε τη νύχτα της τραγωδίας» σημειώνει ο υφυπουργός.

«Τώρα “βαφτίζουν” τηλεδιοίκηση έναν τοπικό πίνακα χάραξης πορείας -προβληματικής λειτουργίας και αυτός- που βλέπει μόνο την είσοδο και έξοδο του σταθμού και τον οποίο μάλιστα ο εδώ και 3 εβδομάδες εξαφανισμένος αρμόδιος υφυπουργός ανέλαβε να δείξει στους δημοσιογράφους πως λειτουργεί. Το ένα ψέμα πάνω στο άλλο» επισημαίνει η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Πόπη Τσαπανίδου.

«Διαξιφισμοί» για το έργο της τηλεδιοίκησης

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών για τη σύμβαση 717/2014:

  • Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε λειτουργικό το 18%
  • Μεταξύ 2017-2019 μηδενικό παραδοτέο έργο
  • Από το 2021 έως σήμερα έφτασε στο 90% του έργου ( το 70% πιστοποιημένο – λειτουργικό)

«Αναφέρονται σε ποσοστό εκτέλεσης 68% και ο κ. Σπίρτζης σήμερα το ανέβασε 77%. Προφανώς εννοούν την κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών. Πιστοποίηση συστήματος σηματοδότησης μόνο από έκδοση πρωτοκόλλου Παράδοσης – Παραλαβής» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής.

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ για τη σύμβαση 717/2014:

  • Υλοποιήθηκε το έργο σε ποσοστό 74%
  • Παραδόθηκε προς λειτουργία το 2019 το σύστημα GSMR

«Ήταν μια συμβαση πολύ κακή, ελλιπής που ήθελε ανακεφαλαιωτική σύμβαση. Πάνω από 72% ήταν και η αρχική σύμβαση ήταν σχεδόν στο 0% τον Φλεβάρη του 2015 – καταθέτουμε στα πρακτικά έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ» υπογράμμισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τέως υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί πια να κρύβεται. Τα έγγραφα που παρουσίασε η κυβέρνηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής είναι αδιαμφισβήτητα και αποδεικνύουν ότι υπήρχαν όλες οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας ώστε να μη συμβεί το δυστύχημα στα Τέμπη» τονίζει η ΝΔ.

«Όλο το 2017 δεν παραδίδεται σταθμός, το 2018 δεν παραδίδεται κανένας σταθμός. Η Σύμβαση όχι μόνο ήταν αναγκαία και επωφελής από το Δημόσιο από όσους την έλεγξαν ενιαία γλώσσα το δίκτυο από Αθήνα ως Προμαχώνα. Θα μπορούσε πράγματι να εκτελεστεί μέσα σε 2 χρόνια» σημείωσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Ένταση μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ προκλήθηκε για τις προσλήψεις των σταθμαρχών και τα όρια ηλικίας.

Στο μεταξύ, τον πρόεδρο του SPD συνάντησε στο γραφείο του στη Βουλή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, σε μια στιγμή, όπως είπε, δύσκολη για τη χώρα μας. «Μια τραγική στιγμή για την πατρίδα μας που αναδεικνύει το έλλειμμα σε υποδομές αλλά παράλληλα και σε αξιοκρατία και διαφάνεια» σημείωσε.

«Στο προδιαγεγγραμμένο έγκλημα οδήγησε η πολιτική ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης των σιδηροδρομων» τόνισε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

«Εμείς θα οδηγήσουμε στην δικαιοσύνη ακόμη και με τα βραχιολάκια του υπεύθυνους του εγκλήματος των Τεμπών» τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος.

Μετά από 9 ώρες ολοκληρώθηκε η μαραθώνια συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να ζητούν και νέα συνεδρίαση για να κληθούν και άλλα σχετικά με την υπόθεση πρόσωπα και φορείς.

Το θέμα θα απασχολήσει τη Διάσκεψη των προέδρων την ερχόμενη Πέμπτη.

Δεύτερη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων

Συνεδρίασε για δεύτερη φορά σήμερα το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων στο Μέγαρο του ΟΣΕ στην Καρόλου. Από εδώ και πέρα θα συνεδριάζει στο ΣΚΑ στην ειδική αίθουσα διαχείρισης κρίσεων του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αχαρνών. Το κλιμάκιο θα ασχολείται με θέματα τεχνικής φύσεως αναφορικά με τον τρόπο διαχείρισης της ασφάλειας του δικτύου.

Συγκεκριμένα συζητήθηκε το ζήτημα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης στις σήραγγες, οι ραδιοεπικοινωνίες και ο φωτισμός στις σήραγγες. Αποφασίστηκε να γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών. Θα συμμετέχουν Αστυνομία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ.

Ποια τα δρομολόγια από την Τετάρτη 22 Μαρτίου

Εκκινούν:

  • Ο Προαστιακός Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Λιόσια – Χαλκίδα
  • Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα & Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • ο Προαστιακός Πάτρα – Ρίο

Παράλληλα θα ξεκινήσουν δύο ζεύγη εμπορικών αμαξοστοιχιών.

Τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων

Θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).

Από μεθαύριο θα υπάρχουν σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας όπως σε Παλαιοφάρσαλο, Λιτόχωρο, Πλατύ.

 

Πηγή: ertnews.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Το 2002, το Δίκτυο Ενεργών Πολιτών, μαζί με μια ομάδα ευρωπαϊκών οργανώσεων πολιτών, συνέταξε τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Δικαιωμάτων των Ασθενών, ο οποίος έχει μεταφραστεί...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ερωτηθείς εάν θα άλλαζε κάτι στην προσέγγισή του για τον δεύτερο προημιτελικό, ο Πεπ Γκουαρδιόλα σχολίασε: «Θα προτιμούσα να νικήσω. Συγχαρητήρια στην Ρεάλ Μαδρίτης...

LIFESTYLE

Την Κατερίνα Στανίση υποδέχθηκε η Έλενα Παπαβασιλείου, τη νύχτα της Τετάρτης, στο νέο επεισόδιο για την εκπομπή EQ που προβλήθηκε στο πρόγραμμα του Action...

ΕΛΛΑΔΑ

Βαρομετρικό χαμηλό αύριο Παρασκευή (19-04-24) στα δυτικά, συνοδευόμενο από μέτωπα, θα κινηθεί ανατολικά και προβλέπεται να προκαλέσει επιδείνωση του καιρού στο μεγαλύτερο μέρος τη...