Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στους οδηγούς και όχι στα οχήματα θα αποδίδονται οι ποινές του νέου Κ.Ο.Κ

Ο στόχος του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δεν είναι οι ποινές να έχουν τυφλό-τιμωρητικό χαρακτήρα, «αντιθέτως πρέπει να αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών, γι αυτό, οι ποινές πρέπει να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και επικινδυνότητα της κάθε παράβασης».  Την απάντηση αυτή έδωσε  στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών της ΝΔ, Φωτεινής Πιπιλή.

Ο υπουργός επισήμανε ως σημαντική αλλαγή την απόδοση των ποινών στους οδηγούς και σημείωσε ότι θα έχουμε αυστηρές ποινές για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι υπήρχαν αυτά, αλλά δεν ήταν αρκετά αυστηρά: Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν.

Η κα Πιπιλή από την πλευρά της ζήτησε να καταργηθεί το μονοπρόσωπο δικαίωμα των διοικητών Τροχαίας να σβήνουν κλήσεις, ενώ κάλεσε το υπουργείο αφενός να συνεργαστεί με τους συναρμόδιους φορείς και αφετέρου να κόβει τη χρηματοδότηση σε όσους δεν τηρούν τα προβλεπόμενα, πχ στους δήμους, των οποίων οι δημοτικές αστυνομίες δεν επιβλέπουν την τήρηση του ΚΟΚ.

Σε απάντηση της ο κ. Καραμανλής για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει η κυβέρνηση, αναφέρθηκε στην εισαγωγή του Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ, τα οποία και θα τα κατανέμει στους δήμους, αλλά «αποκλειστικά για δράσεις οδικής ασφάλειας. Εάν όμως οι δήμοι, δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν, δεν θα τα παίρνουν».

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε μια σειρά άλλων μέτρων, που θα ενταχθούν στην επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση για τον ΚΟΚ.

“Θα προτείνουμε συστηματικές επεμβάσεις όπως, η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ σε συγκεκριμένες αστικές περιοχές, θα επανασχεδιάσουμε πολλές διασταυρώσεις σε συνεργασία με τους δήμους, θα προχωρήσουμε σε διαπλάτυνση πεζοδρομίων, θα προβλέπουμε την αναβάθμιση οδοστρωμάτων και σήμανσης και θα υιοθετήσουμε μέτρα ήπιας κυκλοφορίας στα ιστορικά κέντρα, προς όφελος των πεζών αλλά του τουρισμού”

Τέλος, είπε ότι πρέπει να γίνει το “προφανές”, να δημιουργηθεί ένας μητροπολιτικός φορέας -υπό την αιγίδα του υπουργείου Μεταφορών και τη συμμετοχή όλων των φορέων- ώστε να μη μπορεί κάθε αρμόδιος «να πετά το μπαλάκι» στον άλλο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των συμπαγών crossover οχημάτων και ταυτόχρονα την ιδανική πρόταση για...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Η κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων στην παιδική ηλικία αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιομεταβολικών προβλημάτων – όπως καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτης – αργότερα στη...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Η Ευρώπη που οραματιζόμαστε είναι η Ευρώπη της αλληλεγγύης. Η Ευρώπη, που με τις πρωτοβουλίες της δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας -κοινωνικής, γεωπολιτικής, εργασιακής, οικονομικής- σε...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Η Ένωση ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις της στη φετινή αποτυχημένη -βάσει στόχων- σεζόν και πλέον ξεκινάει τον προγραμματισμό της για την επόμενη.   Για τρίτη...