Για τις φορολογικές δηλώσεις, τις αντιδράσεις των οδηγών ταξί για τη διασύνδεση με POS και για το πάρτι φοροδιαφυγής στη Μύκοκο μίλησε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» και τη Χριστίνα Βίδου.
«Ολοκληρώθηκε και φέτος η διαδικασία της υποβολής (σ.σ. φορολογικών δηλώσεων) για τα φυσικά πρόσωπα. Τα νομικά πρόσωπα έχουν λίγες μέρες ακόμα. Τα νούμερα δείχνουν διπλό ρεκόρ, δείχνουν το μεγαλύτερο πλήθος δηλώσεων στο συντομότερο χρόνο την τελευταία οκταετία» εξήγησε αρχικά ο κ. Πιτσιλής.
Φορολογικές δηλώσεις: Τι είπε για τις επιστροφές
«Ξεκινήσαμε πέρυσι μια διαδικασία τακτικότητας στις επιστροφές. Πέρυσι είχαμε επιστρέψει περίπου το 80% των επιστροφών, όταν τελείωσε η διαδικασία των δηλώσεων. Φέτος είμαστε κοντά στο 90% των επιστροφών που προκύπτουν από δηλώσεις είτε έχουν επιστραφεί απευθείας. Κοντά στο 60% έχουν πάει στην τράπεζα. Το υπόλοιπο 30% έχει γίνει συμψηφισμός με άλλες οφειλές τους και τα υπόλοιπα τα έχουν κάνει οι εφορίες. Έχουμε πολύ μεγάλη διαφορά και τα στατιστικά μας είναι εκεί. Υπάρχει κόσμος που έχει κάνει τη δήλωση την Τρίτη και έχει πάρει την Πέμπτη τα χρήματά του».
Ο κ. Πιτσιλής αναφέρθηκε στο τι μπορεί να συμβαίνει στην περίπτωση που κάποιος δεν έχει πάρει ακόμη την επιστροφή. «Αν κάποιος έχει μια οφειλή στον ΕΦΚΑ ή κάτι άλλο, πολλές φορές μια επιστροφή δεν διεκπεραιώνεται για λόγο που μπορεί να μην γνωρίζει ο πολίτης. Μπορεί να μην έχει κάνει μια δήλωση στο παρελθόν. Μπορεί να πάρει τηλέφωνο στα τηλεφωνικό μας κέντρα, στα κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕ.Β.ΕΙΣ.). (…) (σ.σ. Στην περιφέρεια οι πολίτες μπορούν να απευθυνθούν) στην τοπική τους εφορία για να καταλάβουν για ποιο λόγο (σ.σ. δεν έχουν λάβει τα χρήματα της επιστριφής)».
Αντιδράσεις οδηγών ταξί για POS
Σχετικά με τις αντιδράσεις από τους οδηγούς ταξί για τη διασύνδεση με POS, o κ. Πιτσιλής ανέφερε: «Οι κλασικές ταμειακές μηχανές είναι ήδη σχεδόν στο σύνολό τους διασυνδεδεμένες πλέον. Τι μένει; Μένουν οι διασυνδέσεις με τα λεγόμενα ERP, με λογισμικά, δηλαδή με ειδικά λογισμικά, σαν πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης που είναι μια πιο σύνθετη διαδικασία. Έχουμε δώσει μια προθεσμία μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου γι’ αυτό.
Ταυτόχρονα, έχουμε δώσει μια προθεσμία η οποία εξέπνευσε την προηγούμενη εβδομάδα, να αντικατασταθούν κάποιοι μηχανισμοί σαν αυτούς που είδατε στην επιχείρηση Χάρτινος Δράκος. (…) Αυτό το σχήμα απάτης χρησιμοποιεί τέτοιους τους μηχανισμούς που έχουμε ζητήσει να αντικατασταθούν, οι οποίοι οι οποίοι αφήνουν ανοιχτή πόρτα για κάποιο πρόγραμμα να μπει και να μειώνει τα δεδομένα που έρχονται σε εμάς. Αυτοί λοιπόν οι μηχανισμοί πρέπει να αντικατασταθούν. Όσοι δεν το έχουν κάνει ας εκμεταλλευτούν τις επόμενες ημέρες». Ο κ. Πιτσιλής σημείωσε ότι υπήρξαν ανάλογα vouchers για χρηματοδότηση.
«Τα ταξί μπήκαν στην υποχρέωση να έχουν POS στις αρχές του χρόνου (…) και η προθεσμία που τους δόθηκε οδήγησε και εμάς στο να αρχίσουμε να κάνουμε ελέγχους. Δημιουργήσαμε αρκετούς ελέγχους και διαπιστώσαμε με λύπη σε ορισμένες περιπτώσεις ότι ενώ οι περισσότεροι έχουν βάλει το POS, για διάφορους λόγους αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν και αρνούνται να πάρουν ακόμη και πελάτες επικαλούμενοι βλάβη του POS, έλλειψη διασύνδεσης».
«Ο πελάτης έχει δικαιώματα. Πρώτο, έχει δικαίωμα να μην πληρώσει αν δεν λάβει την απόδειξη. Και δεύτερον δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει με μετρητά. Τα ταξί έχουν υποχρέωση να έχουν κάρτα και έχουν υποχρέωση να δέχονται την πληρωμή» δήλωσε στη συνέχεια ο διοικητής της ΑΑΔΕ τονίζοντας ότι θα «ενισχύσουμε και τους ελέγχους για να δούμε ότι αυτή η διαδικασία τηρείται».
Για το ιδιωτικό πάρτι φοροδιαφυγής που εντόπισε η ΑΑΔΕ, ο διοικητής ανέφερε: «Πάρτι ιδιωτικό, στο οποίο καμία φορολογική νομιμότητα δεν είχε τηρηθεί. Είμαστε πλέον όλο και πιο διαβασμένοι στους ελέγχους που κάνουμε. Ξέρουμε ποια πόρτα χτυπάμε και γιατί την χτυπάμε. Έχουμε ένα σύνολο δεδομένων, ψηφιακά εργαλεία τα οποία εξελίσσουμε και αξιοποιούμε όλο και περισσότερο και αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς είναι αυτά που βλέπετε. (…) Ταυτόχρονα, η φοροδιαφυγή είναι ένα φαινόμενο που δεν έχει μία όψη, υπάρχουν διάφορες εκδοχές της. Βρισκόμαστε ταυτόχρονα σε διάφορα λοιπόν μέτωπα. Εννοείται ότι αυτή την περίοδο ιδίως μια έμφαση δίνεται σε περιοχές με τουριστική δραστηριότητα. Όμως είμαστε παντού. Και να ξέρουν όλοι ότι έχουμε πλέον εργαλεία στη διάθεσή μας. Δεν πάμε στην τύχη».
«Το ψηφιακό δελτίο αποστολής είναι αν θέλετε το τρίτος πυλώνας της ψηφιακής παρακολούθησης των συναλλαγών. Η πρώτη είναι το myData, τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Η δεύτερη είναι η διασύνδεση POS και ταμειακών», τόνισε ο κ. Πιτσιλής απαριθμώντας τα ψηφιακά εργαλεία.