Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ναυτιλία: Επείγει η αναβάθμιση δεξιοτήτων των ναυτικών ενόψει των νέων τεχνολογιών στα πλοία

Η ανάγκη αναβάθμισης και επανεκπαίδευσης των επαγγελματιών ναυτιλίας, λόγω των ταχύτατα αναδυόμενων τεχνολογιών στον ναυτιλιακό κλάδο επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια του 7ου ναυτιλιακού συνεδρίου της Ναυτεμπορικής. Την ανάγκη αναπροσαρμογής και επαναπροσδιορισμού των δεξιοτήτων των ναυτικών, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται πλέον μπροστά σε τεράστιες τεχνολογικές εξελίξεις όπως ψηφιοποίηση, αυτόνομα πλοία, νέες τεχνολογίες καυσίμων και ρομποτικές συσκευές επισήμανε η Δρ. Ασπασία Πάστρα, Associate Research Officer, Maritime Policy & Ocean Governance, World Maritime University.

Ως παράδειγμα, ανέφερε ότι το World Maritime University, μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση και 20 ναυτιλιακές ευρωπαϊκές εταιρείες και οργανισμούς όπως η Star Bulk Carriers και η Danaos εξετάζουν πως τα drones και τα υποβρύχια οχήματα θα κάνουν την επιθεώρηση του πλοίου και μέσα στα αμπάρια και από πάνω αλλά και καθαρισμό σε όλο το κύτος του πλοίου.

Το επίπεδο εκπαίδευσης των ναυτικών θα πρέπει να αναβαθμιστεί ενόψει της ψηφιοποίησης της ναυτιλίας και των νέων κανονισμών στην πορεία προς τη «πράσινη» μετάβαση με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία, τόνισε η κ. Αμαλία Μήλιου-Θεοχαράκη, Deputy Managing Director, στην TEO Shipping Corporation Greece.

Πρόσθεσε ότι η κάθε εταιρεία θα πρέπει να κάνει επιμορφωτικά σεμινάρια πάνω στον ναυτικό πέρα από τις απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης για τα Πρότυπα Εκπαίδευσης, Πιστοποίησης των ναυτικών (STCW).

«Η κάθε εταιρεία, θα πρέπει να προσαρμόζει και να προετοιμάζει τον ναυτικό σε σχέση με τις δεξιότητες που χρειάζεται. Το παράδοξο της αυτοματοποίησης είναι ότι όσο πιο εξειδικευμένη είναι η μηχανή τόσο πιο εξειδικευμένος πρέπει να είναι και ο άνθρωπος για να μπορέσει να λειτουργήσει πάνω στο πλοίο καθώς είμαστε μακριά από τη στεριά και δεν έχουμε γρήγορη πρόσβαση σε υλικό και αντικείμενα αν χαλάσουν» τόνισε.

Ο Chief Commercial Officer της International Registries, Inc. (IRI) Θεόφιλος Κ. Ξενακούδης, αναφέρθηκε στη δια βίου εκπαίδευση και στην ανάγκη οι εταιρείες να δώσουν κίνητρα για συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα.

Η δια βίου μάθηση πρόσθεσε, θα πρέπει γίνεται σε συλλογικό επίπεδο, είτε μιλάμε για φορείς, είτε μιλάμε για οργανισμούς, είτε για ναυτιλιακές εταιρίες μεμονωμένα, οι οποίες θα πρέπει να δίνουν κίνητρα στους ανθρώπους τους να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα και να μπορούν να αφιερώνουν χρόνο σε αυτά.

  • Είναι σημαντικό να θέλει και ο ίδιος ο ναυτικός ατομικά, να θέλει να μαθαίνει μόνος του, να προοδεύει και να εξελίσσεται.

Η Operations & Chartering Manager, ENEA Management Inc., Β’ αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, πρόεδρος της WISTA International, Έλπη Πετράκη, είπε ότι θα πρέπει να υπάρχει ενιαίο πλαίσιο εκπαίδευσης για τους ναυτικούς.

Η έκθεση SkillSea της ΕΕ

Στην έκθεση SkillSea της ΕΕ επισημαίνεται ότι οι ικανότητες που ορίζονται σήμερα από το STCW (Πρότυπα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και τήρησης φυλακών) θα είναι ανεπαρκείς για τους μελλοντικούς ναυτικούς.

  • Εκτός από τις τεχνικές δεξιότητες και τις ηγετικές ικανότητες, η επάρκεια στη γλώσσα και την επικοινωνία και στις δεξιότητες για τη διαχείριση απομακρυσμένων ομάδων και ατόμων θα είναι επιτακτικές.

Στην έκθεση υπογραμμίζεται η περαιτέρω ανάγκη καθιέρωσης ενός νέου επιχειρησιακού παραδείγματος που θα ενσωματώνει αποτελεσματικά την ανθρώπινη εμπειρογνωμοσύνη με τη ψηφιακή τεχνολογία.

Έρευνα – μελέτη του DNV

Σημειώνεται ότι σχετική έρευνα που εκπόνησε ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV αναδεικνύει την ανάγκη προτεραιοποίησης της εκπαίδευσης των εργαζομένων στις θάλασσες πάνω στα εναλλακτικά καύσιμα που θα επικρατήσουν τα επόμενα χρόνια.

Στη μελέτη, που βασίζεται σε διαβουλεύσεις εμπειρογνωμόνων της διεθνούς ναυτιλίας και σε ερωτηματολόγιο σε περισσότερους από 500 ναυτικούς, επισημαίνεται ότι το 75% των εργαζομένων της θάλασσας τονίζεται η ανάγκη εκπαίδευσης σε νέους τύπους καυσίμων και πάνω από το 81% απαιτεί μερική ή πλήρη εκπαίδευση σε αντιμετώπιση προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών.

Στη μελέτη αναφέρεται εξάλλου ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην κατάρτιση για τα πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο και μπαταρίες, αφού θα γίνουν οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες εναλλακτικές επιλογές κατά την επόμενη περίοδο.

Η έρευνα με τίτλο «Το μέλλον των ναυτικών 2030-δεκαετία μετασχηματισμός» διεξήχθη από τον DNV με τη συγχρηματοδότηση του Ναυτιλιακού Ιδρύματος του Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation, SMF) και παραδόθηκε στον πρόεδρό του Hor Weng Yew κατά τη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης Nor-Shipping στο Όσλο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού έως το 2050, περίπου 310.000 ναυτικοί θα ταξιδεύουν σε πλοία εξοπλισμένα με εναλλακτικές τεχνολογίες πρόωσης, γεγονός που απαιτεί πρόσθετη εκπαίδευση. Επίσης περίπου 750.000 ναυτικοί θα χρειαστούν επιπλέον εκπαίδευση για να χειρίζονται εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες.

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Η πανσέληνος του Ιουλίου, γνωστή και ως το «Φεγγάρι του Ελαφιού» θα φωτίσει τον νυχτερινό ουρανό την Κυριακή, 21 Ιουλίου. Το ολόγιομο φεγγάρι θα κοσμεί τον ουρανό για...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ο Εμανουέλ Μακρόν διαβεβαίωσε πως τα πάντα είναι έτοιμα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού κι είναι περήφανος που η Γαλλία θα είναι το...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ο Ροντινέι σε δηλώσεις του στο επίσημο κανάλι των “ερυθρόλευκων” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μίλησε για την περσινή ιστορική χρονιά με την κατάκτηση του...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μια μέρα μετά την παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Λευκωσία, όπου τιμήθηκε η μνήμη όσων θυσιάστηκαν το καλοκαίρι του 1974 για την υπεράσπιση εθνικού...