Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΡΑΕ: Μελέτη εξηλεκτρισμού για τα λιμάνια της χώρας – Ανταγωνιστικό κόστος ζητάει η αγορά

Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δημιουργεί νέα δεδομένα και νέες απαιτήσεις στην αγορά ρεύματος, καθώς οι ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται για την τροφοδοσία πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια είναι τεράστιες.

Οι ενεργειακές ανάγκες ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου είναι συγκρίσιμες με εκείνες μιας μικρής πόλης, κάτι που σημαίνει ότι η τροφοδοσία τους από την στεριά απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις σε παραγωγή, δίκτυα και λιμενικές υποδομές.

Αυτό προκύπτει από την συζήτηση με θέμα τον εξηλεκτρισμό της ναυτιλίας που έγινε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shipping Finance.

Ο αντιπρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) Δημήτρης Φούρλαρης ανέφερε, μιλώντας στο συνέδριο, ότι η ΡΑΕ σε συνεργασία με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο προχωρά σε χαρτογράφηση των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας προκειμένου να εκτιμηθεί το κόστος των απαιτούμενων επενδύσεων στα λιμάνια και τα δίκτυα και να τεθεί ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα στον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να προχωρήσει στις απαιτούμενες τροποποιήσεις στο αναπτυξιακό του πλάνο.

Κρίσιμο ζήτημα για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η ολοκλήρωση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών προκειμένου να υποστηρίζεται η τροφοδοσία των πλοίων που ελλιμενίζονται σε αυτά.
«Συνεργαζόμαστε τόσο με τον ΑΔΜΗΕ όσο και με τον ΔΕΔΔΗΕ για να επιτευχθεί ο στόχος του εξηλεκτρισμού της ναυτιλίας. Οι ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται είναι πολύ μεγάλες», τόνισε ο κ. Φούρλαρης, ενώ ανήγγειλε επίσης ότι το σχετικό πλαίσιο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση με τους οργανισμούς λιμένων, τους παραγωγούς ενέργειας και τους πλοιοκτήτες.

Το εγχείρημα θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και το Πολυτεχνείο.
Ερευνητικά προγράμματα για τον εξηλεκτρισμό και τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών και ως το 2050 την πλήρη απανθρακοποίηση υλοποιεί και ο ΟΛΠ, όπως ανέφερε εκ μέρους του Οργανισμού ο Δημήτρης Σπύρου.
Επίσης υλοποιείται πρότζεκτ «πράσινου» υδρογόνου (παράγεται με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρόλυση) για χρήση σε οχήματα και πλοία σε συνεργασία με την ΔΕΗ και την Motor Oil.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης επισήμανε ότι η μετάβαση προϋποθέτει αλλαγές τόσο στα λιμάνια όσο και στα πλοία, καθορισμό των προδιαγραφών και εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων μεταξύ των λιμανιών.

Από την πλευρά της αγοράς τονίστηκε επίσης ότι εμπόδιο αποτελεί ακόμη το υψηλό κόστος της μετάβασης καθώς και ότι το πιθανότερο είναι πως στο μέλλον θα υπάρχουν διαφορετικές επιλογές καυσίμων στα πλοία (υγρά καύσιμα αλλά και υγροποιημένο φυσικό αέριο, μεθανόλη, βιοκαύσιμα, υδρογόνο κ.α.) Θα επικρατήσουν εκείνα που έχουν τα καλύτερα χαρακτηριστικά ως προς το κόστος, την ευκολία διανομής και αποθήκευσης, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, την ασφάλεια κ.α.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Την απόφαση για διοργάνωση κινητοποίησης την Τρίτη 30 Απριλίου στη 1μμ ανακοίνωσε η ομάδα πρωτοβουλίας γονέων και πασχόντων Μεσογειακής Αναιμίας Παίδων «Αγία Σοφία», στο...

ΕΛΛΑΔΑ

Ένας νεκρός και δύο τραυματίες είναι ο απολογισμός της φονικής συμπλοκής με πυροβολισμούς που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής 28 Απριλίου, έξω από γνωστό...

LIFESTYLE

“Δεν μπορείς να βαφτίζεις ένα παιδί επειδή έχεις κάνει μία αμαρτία και το κάνεις για εσένα για να ξεπλύνεις την αμαρτία σου και μετά...

ΔΙΕΘΝΗ

Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν χαρακτήρισε «εξάχρονο παιδί» τον αντίπαλό του στις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου, τον πρώην πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, στην ομιλία του...