21/01/2022

Στα 14 δισ. ευρώ η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2021

Ιδιαίτερα προσοδοφόρα αποδείχθηκε η περσινή χρονιά για όσες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο διευρύνει ολοένα και περισσότερο το αποτύπωμά του.

Σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου Επιχειρείν (ELTRUN) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 14 δισ. ευρώ το 2021 και θα αφορά την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.

Είναι ενδεικτικό ότι έξι στους δέκα καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα (δείγμα 859 χρηστών) αγοράζουν διαδικτυακά με το 1/3 να πραγματοποιεί περισσότερο από το 20% των συνολικών αγορών ηλεκτρονικά.

Η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζεται παρά το γεγονός πως τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν κανονικά, μετά την άρση των lockdown αν και με αυξημένα μέτρα προστασίας. Πλέον στην Ελλάδα έξι στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου θεωρούνται πλέον online αγοραστές αν και ακόμα υπάρχουν σημαντικά περιθώρια, καθώς σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης το 80% των καταναλωτών ψωνίζουν διαδικτυακά.

Από τους Έλληνες διαδικτυακούς αγοραστές ο ένας στους τρεις (31%) πραγματοποιεί από τον υπολογιστή του πάνω από το 20% των συνολικών του αγορών, ενώ σύμφωνα με την έρευνα σε ό,τι αφορά τα ποσοστά αγορών μέσω Διαδικτύου ανά κατηγορία τον Δεκέμβριο 2021 τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στις κατηγορίες εισιτήρια – ξενοδοχεία με 45% και ηλεκτρικά – ηλεκτρονικά είδη με 34% και ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 20%, τα παιχνίδια – είδη δώρων – κοσμήματα με 17%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 13%, τα έπιπλα με 13%.