25/01/2022

Παραβιάσεις: Τσαμπουκάδες… τρόμου των Τούρκων – Γιατί αποφεύγουν τις εμπλοκές με ελληνικά μαχητικά

Μπαίνουν στο FIR Αθηνών και φεύγουν σαν τους κλέφτες αποφεύγοντας επαφές με τους Έλληνες πιλότους – Πώς η Πολεμική μας Αεροπορία μεθοδικά έχει καταφέρει να κυριαρχήσει απόλυτα στον ουρανό του Αρχιπελάγους – Πού να έρθουν τα Rafale και τα Viper…

Στην κορυφαία ελληνική ταινία «Της κακομοίρας» με τον Κώστα Χατζηχρήστο, ο περίφημος Ζήκος κάνει σε αρκετές περιπτώσεις τον… καμπόσο προσπαθώντας να αναδειχτεί ο ανδρισμός και η παλικαριά του. Σε μια σκηνή μάλιστα, όπου έρχεται σε αντιπαράθεση με τον… Κιτσάρα, Νίκο Ρίζο, ο Ζήκος προσπαθεί να κοκορευτεί, με το φυλλοκάρδι του όμως να τρέμει. «-Μαλώνεις ρε; – Μαλώνω. – Μαλώνεις; -Ναι ρε, μαλώνω. -Δεν μαλώνω όμως εγώ», αναφερόταν στην επική στιχομυθία, με τον Ζήκο τελικά να γλιτώνει το ξύλο.

Τώρα θα μου πείτε, τι σχέση έχει ο Ζήκος σε ένα άρθρο που αναφέρεται στις τουρκικές παραβιάσεις και τις αερομαχίες στο Αιγαίο; Μα, η τακτική που ακολουθούν οι Τούρκοι με τις παραβιάσεις στο Αιγαίο, θυμίζουν τις ψευτοπαλικαριές του Ζήκου που όταν έβλεπε να… αγριεύουν τα πράγματα, τρέπονταν σε άτακτη φυγή.

Πιστοί στην θρασύδειλη πρακτική των ανόητων και σαφέστατα επικίνδυνων παραβιάσεων, οι Τούρκοι αισθάνονται πως με το να εισβάλουν το FIR Αθηνών κερδίζουν κάτι στον αγώνα των παράλογων απαιτήσεών τους. Είσοδοι στο FIR Αθηνών για περίπου 1 – 2 λεπτά και μετά «σφαίρα» πίσω στον δικό τους εναέριο χώρο πριν τους προλάβουν οι Έλληνες πιλότοι και τους βάλουν στο στόχαστρο.

Είναι χαρακτηριστικό πως την Παρασκευή, σχηματισμός αποτελούμενος από τουρκικά μαχητικά F-16 πραγματοποίησε – οριακή – υπερπτήση πάνω από τις Οινούσσες, στα 24.000 πόδια, με τα ελληνικά μαχητικά να σηκώνονται άμεσα και να αναζητούν τους Τούρκους στο ανατολικό Αιγαίο. Μάταια, καθώς οι Τούρκοι είχαν ήδη μπει ξανά στο FIR Άγκυρας, αποφεύγοντας τη… συνάντηση με τους Έλληνες πιλότους.

Η Πολεμική μας Αεροπορία φάνηκε όμως εξαιρετική οικοδέσποινα λίγη ώρα αργότερα, στο νοτιοανατολικό Αιγαίο, με ελληνικά F-16 να περιμένουν πώς και πώς να ξεμυτίσουν οι Τούρκοι. Τελικά το έκαναν, στις 14.41 μετά το μεσημέρι, στέλνοντας ακόμα ένα ζευγάρι μαχητικών F-16 να πραγματοποιήσει υπερπτήση πάνω από τη Ρω, στο Σύμπλεγμα της Μεγίστης. Βρήκαν όμως μπροστά τους ελληνικά μαχητικά, με τους Έλληνες πιλότους να τους παίρνουν στο… κυνήγι και να συνοπτικές διαδικασίες να τους «παίρνουν την ουρά» και να τους τρέπουν σε άτακτη φυγή. Ήταν και η μοναδική αερομαχία μιας υποτίθεται ημέρας έντασης με πολλές παραβιάσεις.

Νταηλίκια εκ τους ασφαλούς; Τσαμπουκάδες που δεν μπορούν να τους υποστηρίξουν; Όπως και να ‘χει, οι Τούρκοι επιμένουν εμμονικά σε αυτή την τακτική δημιουργώντας επικίνδυνες καταστάσεις πάνω από το Αρχιπέλαγος. Γιατί το κάνουν όμως; Πέρα από την τυπική εξήγηση, ότι έτσι αμφισβητούν την ελληνική κυριαρχία κλπ, οι Τούρκοι σαφέστατα μετρούν και αντιδράσεις. Ετοιμότητα της Πολεμικής μας Αεροπορίας, διαθεσιμότητες, σημεία από τα οποία απογειώνονται τα ελληνικά μαχητικά, χρόνους αντίδρασης.

Δυστυχώς γι’ αυτούς, τα μηνύματα που λαμβάνουν είναι μάλλον απογοητευτικά, με την Πολεμική μας Αεροπορία να «σηκώνει» πάντα μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών από αυτά που απογειώνουν οι Τούρκοι. Χαρακτηριστικά, την Παρασκευή, 7 Ιανουαρίου, οι Τούρκοι έστειλαν για παραβιάσεις οχτώ τουρκικά μαχητικά F-16, με την HAF να απογειώνει 10 επίσης F-16 και σε ελάχιστα λεπτά να «κλειδώνει το Αρχιπέλαγος. Το από πού εμφανίζονται να ελληνικά μαχητικά, αυτό πρέπει να προβληματίσει ακόμα περισσότερο τους Τούρκους, που είδαν τα «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας να γεμίζουν τα ραντάρ τους προερχόμενα από Λήμνο, Σκύρο, Καστέλι και Σούδα.

Η αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας στο Αρχιπέλαγος είναι πλέον σαφέστατη και αδιαμφισβήτητη, έχοντας εδώ και χρόνια τους καλύτερους πιλότους του ΝΑΤΟ, ενώ η έλευση των κορυφαίων γαλλικών μαχητικών Rafale (στις 19 Ιανουαρίου έρχονται στην Τανάγρα τα πρώτα έξι μαχητικά), η αναβάθμιση των F-16 Block 52+ σε κατηγορία Viper, η αναβάθμιση των F-16 Block 30, αλλά και η συμμετοχή των πάντα αξιόπιστων F-4 Phantom, δίνει αέρα απόλυτης κυριαρχίας στη HAF.

Την ίδια ώρα η Τουρκία, προσπαθεί να αιτιολογήσει την παρουσία της με ανόητες και θρασύδειλες παραβιάσεις, με τις πληροφορίες που έρχονται από τη γειτονική χώρα να κάνουν λόγο για χαμηλές διαθεσιμότητες, ελλείψεις βασικών ανταλλακτικών και αναλώσιμων και άπειροι νεαροί χειριστές που τρέμουν κυριολεκτικά όταν λαμβάνουν εντολή να εισβάλουν στο FIR Αθηνών, φοβούμενοι μήπως τους προλάβουν οι Έλληνες πιλότοι.

Όσο κι αν μετράει αντιδράσεις το τουρκικό καθεστώς, η αλήθεια είναι ότι η Πολεμική μας Αεροπορία έχει ήδη περάσει σε άλλο επίπεδο, με τις πολιτικές αποφάσεις του Ταγίπ Ερντογάν να έχουν οδηγήσει στην ανυποληψία την TuAF.