ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Σαλπάρει το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο εν μέσω ανησυχιών για τις εκπομπές μεθανίου

Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι το Σάββατο, την ώρα που περιβαλλοντικές οργανώσεις εκφράζουν τις ανησυχίες τους ότι το πλοίο που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο – όπως και άλλα γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια που θα ακολουθήσουν – θα διαρρεύσει μεγάλες ποσότητες μεθανίου στην ατμόσφαιρα.

Το Icon of the Seas της Royal Caribbean International σαλπάρει από το Μαϊάμι με χωρητικότητα 8.000 επιβατών σε 20 καταστρώματα, εκμεταλλευόμενο την αυξανόμενη δημοτικότητα των κρουαζιέρων.

Το πλοίο είναι κατασκευασμένο για να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το οποίο καίγεται πιο καθαρά από τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα, αλλά ενέχει μεγαλύτερους κινδύνους για τις εκπομπές μεθανίου. Οι περιβαλλοντικές ομάδες λένε ότι η διαρροή μεθανίου από τις μηχανές του πλοίου αποτελεί απαράδεκτο κίνδυνο για το κλίμα λόγω των βραχυπρόθεσμων βλαβερών επιπτώσεών του.

Όσον αφορά τις επιπτώσεις στην αύξηση της θερμοκρασίας, το μεθάνιο είναι 80 φορές χειρότερο σε βάθος 20 ετών από το διοξείδιο του άνθρακα, γεγονός που καθιστά τη μείωση των εκπομπών αυτών βασική προϋπόθεση για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη. Τα κρουαζιερόπλοια όπως το Icon of the Seas χρησιμοποιούν κινητήρες χαμηλής πίεσης, διπλού καυσίμου, οι οποίοι διαρρέουν μεθάνιο στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας καύσης, φαινόμενο γνωστό ως “ολίσθηση μεθανίου”, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του κλάδου. Υπάρχουν δύο άλλου τύπου μηχανές που χρησιμοποιούνται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες εκπέμπουν λιγότερο μεθάνιο, αλλά είναι πολύ ψηλές για να χωρέσουν σε ένα κρουαζιερόπλοιο.

Η Royal Caribbean υποστηρίζει ότι το νέο της πλοίο είναι 24% πιο αποτελεσματικό όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ό,τι απαιτεί ο παγκόσμιος ρυθμιστικός φορέας της ναυτιλίας, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).

Από τα 54 πλοία που θα παραγγελθούν από τον Ιανουάριο του 2024 έως τον Δεκέμβριο του 2028, το 63% αναμένεται να τροφοδοτείται με LNG, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιερόπλοιων. Επί του παρόντος, περίπου το 6% των 300 κρουαζιερόπλοιων που ταξιδεύουν τροφοδοτούνται με LNG.

Τα νεότερα κρουαζιερόπλοια σχεδιάζονται για να λειτουργούν με παραδοσιακό ναυτιλιακό πετρέλαιο, LNG ή εναλλακτικές λύσεις, όπως το βιολογικό LNG, που αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κλάσμα της κατανάλωσης καυσίμων στις ΗΠΑ.

Πηγή: Reuters

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Ίος που προβάλλεται ως ένας από τους διεθνείς προορισμούς που θα κάνουν την έκπληξη το φετινό καλοκαίρι....

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε μια περίοδο μεγάλων εντάσεων στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, η θωράκιση που προσφέρει η ευρωπαϊκή οικογένεια σε ένα κράτος-μέλος...

ΕΛΛΑΔΑ

Tην εντυπωσιακή εμφάνιση του Ολυμπιακού που μετά την επικράτησή του με 2 – 0 απέκλεισε την Άστον Βίλα και θα διεκδικήσει το τρόπαιο του...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Τα 757,02 χιλιόμετρα του φετινού ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας 2024, περιγράφηκαν διεξοδικά κατά την παρουσίαση της διοργάνωσης, στο αμφιθέατρο «Δημήτρης Παντερμαλής» του Μουσείου...

Copyright © 2020 Editorial.gr

Exit mobile version