Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Μελέτη αποκαλύπτει ότι το 66% των καταναλωτών ανησυχούν για τη διατροφή τους και επιλέγουν συσκευασίες για να προστατέψουν τον πλανήτη  

Τα τελευταία χρόνια, η αγορά για τα πιο υγιεινά και βιώσιμα τρόφιμα και ποτά έχει παγιωθεί παγκοσμίως, ξεπερνώντας ακόμη και το περίπλοκο παγκόσμιο οικονομικό σενάριο που εξαπολύθηκε μετά την πανδημία Covid-19, όπως αποκαλύπτεται από την τελευταία μελέτη Tetra Pak Index 2023, που πραγματοποιήθηκε από τη σουηδική εταιρεία λύσεων συσκευασίας και επεξεργασίας τροφίμων, σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων Ipsos.

Ομοίως, αποκάλυψε ότι το 66% των καταναλωτών αναγνωρίζει μεγαλύτερη ανησυχία σχετικά με τη διατροφή τους, επιλέγοντας προϊόντα που έχουν θετικό αντίκτυπο στη σωματική τους ευεξία, ενώ ένα σημαντικό μέρος των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να τροποποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να προστατεύσουν τον πλανήτη, σχηματίζοντας μια ομάδα που ονομάζεται climatarians.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Δείκτης Tetra Pak 2023 αποκάλυψε ότι το 70% των ερωτηθέντων θέλει τα προϊόντα, εκτός από υγιεινά για τους ανθρώπους, να μην βλάπτουν το περιβάλλον κατά τη διαδικασία παραγωγής τους, ενώ το 54% διαβεβαίωσε ότι θα ήταν ακόμη και πρόθυμοι να τροποποιήσουν διατροφικές συνήθειες προκειμένου να συμβάλουν σε αυτόν τον στόχο.

Αυτή η διπλή προσέγγιση αντικατοπτρίζεται στον αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που μειώνουν συνειδητά την ποσότητα κρέατος που καταναλώνουν, ή το αποκλείουν εντελώς.

Αυτή η τάση για μείωση του κρέατος είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Το 56% των ερωτηθέντων αναφέρει λόγους υγείας για την υιοθέτηση μιας ευέλικτης, ιχθυοφαγίας και χορτοφαγικής ή vegan διατροφής, αλλά περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) αναφέρουν συγκεκριμένα το περιβάλλον ως το κύριο κίνητρό τους.

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι η ευκολία δεν είναι πλέον το πιο σημαντικό. Σε μια αξιοσημείωτη αλλαγή στάσης, το 70% θα θυσίαζε την ευκολία για πιο υγιεινά προϊόντα. Η επιθυμία για υγεία δεν επηρεάζεται επίσης από την κρίση κόστους ζωής: μόνο το 17% είναι πρόθυμο να θυσιάσει τρόφιμα και ποτά που είναι ωφέλιμα για την υγεία στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση.

Η κλιματική τάση αναμένεται να αυξηθεί καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής γίνονται αισθητές ευρύτερα και οι καταναλωτές αναμένουν από τους κατασκευαστές τροφίμων να προσφέρουν υγιεινά και βιώσιμα προϊόντα.

«Τα αποτελέσματα του φετινού Δείκτη αντικατοπτρίζουν την κατεύθυνση που έχουμε λάβει τα τελευταία χρόνια προκειμένου να απελευθερώσουμε τον άνθρακα από τη βιομηχανία τροφίμων και να κάνουμε τα συστήματα τροφίμων πιο ανθεκτικά και βιώσιμα. Σε πολλά μέρη του κόσμου, οι άνθρωποι βασίζονται σε προϊόντα όπως το γάλα και οι χυμοί για την καθημερινή τους διατροφή, επομένως είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσετε την αλυσίδα αξίας σας με καινοτομίες στην προμήθεια, τη συσκευασία, την επεξεργασία και τη διανομή, όπου διαδραματίζουμε ενεργό ρόλο μαζί με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας», τόνισε ο Adolfo Orive, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Tetra Pak παγκοσμίως.

Οι καινοτομίες στα τρόφιμα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην παροχή προϊόντων που δεν είναι μόνο νόστιμα αλλά και αποδοτικά από πλευράς πόρων. Τα καλά νέα είναι ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να αγκαλιάσουν καινοτομίες που βελτιώνουν τον τρόπο ζωής και διατροφής τους και το 62% πιστεύει ότι η τεχνολογία παίζει ρόλο σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Ταυτόχρονα, ορισμένοι καταναλωτές φοβούνται ότι αυτές οι καινοτομίες δεν είναι τόσο φυσικές όσο τα φρέσκα, μη επεξεργασμένα τρόφιμα, επομένως η εύρεση της σωστής ισορροπίας θα είναι ζωτικής σημασίας.

«Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κόσμος θα χρειαστεί 60% περισσότερα τρόφιμα μέχρι το 2050, συμπληρώνουμε αυτές τις προσπάθειες με τεχνολογίες που μπορούν να βοηθήσουν στην εξερεύνηση νέων πηγών διατροφής, από νέες φυτικές πηγές έως εναλλακτικές πρωτεΐνες που παράγονται με βιομάζα και ζύμωση ακριβείας. Και οι δύο τομείς είναι απαραίτητοι για να συμβάλουν στη βιωσιμότητα του συστήματος τροφίμων», λέει ο Adolfo.

Συγκεκριμένα, το Tetra Pak Index είναι μια εξατομικευμένη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ipsos και αποτελείται από 5.000 διαδικτυακές συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν στις 10 χώρες (Βραζιλία, Κίνα, Γερμανία, Ινδία, Κένυα, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένο Βασίλειο).

Η Tetra Pak ® είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στις λύσεις συσκευασίας και επεξεργασίας τροφίμων. Συνεργάζεται στενά με πελάτες και προμηθευτές για την παροχή ασφαλών, καινοτόμων προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων σε περισσότερες από 160 χώρες καθημερινά. Με περισσότερους από 25.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, πιστεύει στην υπεύθυνη βιομηχανική ηγεσία και μια βιώσιμη επιχειρηματική προσέγγιση. Η υπόσχεσή τους, «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΕ ΤΟ ΚΑΛΟ», αντανακλά το όραμα και τη δέσμευσή τους να κάνουν τα τρόφιμα ασφαλή και διαθέσιμα παντού.

Πηγή: EFE

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Συγγενείς των θυμάτων στο Μάτι και εγκαυματίες που παλεύουν ακόμα με τα σωματικά και ψυχικά τους τραύματα, μίλησαν στο ΕΡΤNEWS και την Κατερίνα Φάκα....

ΕΛΛΑΔΑ

Τη διερεύνηση του ενδεχομένου να μπορεί να ασκηθεί αυτεπάγγελτη έφεση ως προς 15 κατηγορούμενους που αθωωθήκαν για το Μάτι, ζητεί με σημερινή παραγγελία της...

ΕΛΛΑΔΑ

«Δεν είχε διοργανωθεί από την Εφορεία κάποια δράση ή ξενάγηση, ούτε έχει δοθεί σχετική έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού», ενημερώνει με ανακοίνωσή της η...

LIFESTYLE

“Φτάνει που ξέρω πως υπάρχει κι ας μην είναι εδώ” αναφώνησε, αμέσως μόλις συνάντησε το τηλεοπτικό κοινό του STAR, ο Ετεοκλής Παύλου! Μοναχική έναρξη...