Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Στροφή στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα προτείνει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος

Η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί μεγάλη ζήτηση λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου. Η πλήρης απαλλαγή των αυτοκινήτων από τον άνθρακα το 2050, θα δημιουργήσει πρόβλημα διαθεσιμότητας των δυσεύρετων ορυκτών. Παρόλο που θα αυξηθούν οι ανάγκες για μπαταρίες, η ζήτηση για τα συγκεκριμένα μέταλλα μπορεί να μειωθεί έως και 49%, αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις υιοθετήσουν την πώληση μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντί για των ενεργοβόρων SUV, μαζί με μικρότερες μπαταρίες οι οποίες θα έχουν άλλη χημική σύσταση.

Αυτή η αλλαγή είναι απαραίτητη να γίνει άμεσα στην Ευρώπη για να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της. Σύμφωνα με νέα ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η προβλεπόμενη ζήτηση για πρώτες ύλες θα μπορούσε να μειωθεί έως και 49% κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, αρκεί να υπάρξουν πολιτικές που ενθαρρύνουν μικρότερα και πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα, να εισαχθούν καινοτόμες χημικές μπαταρίες και να βελτιωθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ώστε να μειωθούν σημαντικά οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο.

Προκειμένου να ενισχυθεί η ηλεκτροκίνηση, απαιτούνται μέτρα, όπως η οικολογική μεταρρύθμιση της φορολογίας των εταιρικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η θέσπιση φορολογικών κινήτρων για την αγορά μικρότερων μοντέλων και η απαίτηση από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να βγάλουν στην παραγωγή μπαταρίες νέας σύστασης.

Αυτή την τάση την γνωρίζουν καλά οι κινεζικές εταιρείες οι οποίες επενδύουν σε αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα, ώστε να μπορέσουν να διεισδύσουν ευκολότερα στην Ευρώπη. Γνωρίζουν καλά ότι θα πρέπει να έχουν στην γκάμα τους πολλά μικρά και προσιτά αυτοκίνητα.

Τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδανικά για μετακινήσεις εντός πόλης. Για την κατασκευή τους απαιτούνται λιγότεροι πόροι, ενώ για την παραγωγή τους απαιτούνται έως και 20% λιγότερα μέταλλα. Σύμφωνα με την ανάλυση, οι απαιτήσεις σε πρώτες ύλες μπορούν να μειωθούν κατά επιπλέον 7- 9% σε περίπτωση που υπάρξει μείωση των διανυόμενων χιλιομέτρων από τους κατόχους των αυτοκινήτων. Για τον σκοπό αυτό, η T&E ζητά μια σειρά μέτρων, όπως για παράδειγμα μειωμένους σε έκταση χώρους στάθμευσης, αναγκάζοντας την αγορά μικρότερων αυτοκινήτων, καλύτερες δημόσιες συγκοινωνίες, αύξηση των μορφών κινητικότητας, όπως οι μετακινήσεις με το ποδήλατο και την ύπαρξη πολλών μικρών μοντέλων από τους κατασκευαστές.

«Τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης των πρώτων υλών των μπαταριών. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ένα πρότυπο υποχρεώνοντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν πιο αποδοτικά από άποψη πόρων ηλεκτρικά οχήματα, ξεφεύγοντας από τα σημερινά μεγάλα SUV. Η ζήτηση για μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τεράστια. Το ζήτημα είναι αν οι κατασκευαστές ανταποκριθούν σε αυτή τη ζήτηση ή θα αφήσουν αυτήν την αγορά προμηθευτές εκτός Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπεύθυνη κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), Friederike Piper.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Την απόφαση για διοργάνωση κινητοποίησης την Τρίτη 30 Απριλίου στη 1μμ ανακοίνωσε η ομάδα πρωτοβουλίας γονέων και πασχόντων Μεσογειακής Αναιμίας Παίδων «Αγία Σοφία», στο...

ΔΙΕΘΝΗ

Ο Σεργκέι Μινγκαζόφ, δημοσιογράφος που εργάζεται για τη ρωσική έκδοση του Forbes, συνελήφθη ως ύποπτος για διάδοση ψευδών ειδήσεων σχετικά με τον ρωσικό στρατό,...

LIFESTYLE

“Δεν μπορείς να βαφτίζεις ένα παιδί επειδή έχεις κάνει μία αμαρτία και το κάνεις για εσένα για να ξεπλύνεις την αμαρτία σου και μετά...

ΕΛΛΑΔΑ

Ένας νεκρός και δύο τραυματίες είναι ο απολογισμός της φονικής συμπλοκής με πυροβολισμούς που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής 28 Απριλίου, έξω από γνωστό...