Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Το 88% των ανθρωποκτονιών στην Ελλάδα οφείλεται στα τροχαία

«Το 88% των ανθρωποκτονιών στην Ελλάδα οφείλεται στα τροχαία!» Αυτό «μαρτυρά» η στατιστική της ΕΛΑΣ την τελευταία δεκαετία. «Είναι τρομακτικό το ποσοστό» δηλώνει ο πρόεδρος του Πανελλαδικού συλλόγου SOS «Τροχαία Εγκλήματα», ο κος Γιώργος Κουβίδης.

Δηλαδή, ισχύει το «ένα χωριό «σβήνει» κάθε χρόνο» παρατηρούμε και τον ακούμε να προσθέτει: «Ναι, αλλά οι επιπτώσεις αφορούν μια πόλη» και να εξηγεί «Μπορεί να «φεύγει» ένας άνθρωπος ή μπορεί να μείνει σοβαρά ανάπηρος, αλλά από πίσω είναι μια οικογένεια που πρέπει να αντιμετωπίσει όλη αυτή την κατάσταση που διαμορφώνεται».

Το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι ένα θέμα πολιτικό με την έννοια ότι αφορά την κοινωνία υποστηρίζει ο κος Κουβίδης και σημειώνει ότι πρέπει να γίνουν μεγάλες τομές για να μπορούν οι άνθρωποι να κυκλοφορούν με ασφάλεια, γιατί είναι κάτι που αφορά στην ανθρώπινη ζωή που έχει υπέρτατη αξία.
Τόσο ο ίδιος, όσο και τα υπόλοιπα μέλη του Συλλόγου, αγωνίζονται κόντρα στην Νομικίστικη Λογική που επικρατεί αρκετά συχνά στις αίθουσες των Δικαστηρίων και λέει: «Τώρα χάθηκε ο ένας (θύμα), να μην καταστρέψουμε και τον άλλον (θύτης)». «Το θέμα είναι να διαμορφωθεί ένα νομικό πλαίσιο τέτοιο που να αποτρέπει την επανάληψη αυτών των φαινομένων, εμείς αυτό ζητάμε γιατί ξέρουμε ότι καταρχάς είμαστε άνθρωποι που έχουμε χάσει τους δικούς μας στο δρόμο: παιδιά, συντρόφους, φίλους, δεν πρόκειται να επανέλθει κανείς με αυτά που ζητάμε εμείς, αλλά ζητάμε να λειτουργήσουν ως καμπανάκι προειδοποίησης για τα επόμενα τέτοια συμβάντα, για να περιοριστούν.” Σε αυτό το σημείο στέκεται στην τροποποίηση του ΠΚ που συζητείται και αφορά στην χρήση αλκοόλ “Όταν βάζεις στην κρίση του δικαστηρίου να αποφανθεί εάν ένας μεθυσμένος ήταν ικανός ή όχι να οδηγήσει αυτό «πέφτει» σε αυτό που λένε οι ίδιοι που πίνουν και οδηγούν, ότι: «Εγώ το αντέχω το ποτό»» σχολιάζει και προσθέτει: «Κάτι τέτοιο «δεν υπάρχει», πρέπει να το ξέρει και ο κόσμος και προπαντός η πολιτεία». Όπως σημείωσε “και ένα ποτηράκι προκαλεί πτώση των αντανακλαστικών, πόσο μάλλον η βαριά μέθη». Ανατρέχοντας στα ευρωπαϊκά παραδείγματα στάθηκε σε ευρωπαϊκές χώρες, σημαντικές που έχουν μεγάλη μείωση των τροχαίων, όπως η Σουηδία, η Νορβηγία, η Ελβετία. “Έχουν μηδενική ανοχή, τα όρια που έχουν στην κατανάλωση αλκοόλ είναι από 0 έως 0,2, (εμείς έχουμε 0,5), να μην μπορεί δηλαδή να πιει σχεδόν ούτε ένα ποτήρι» λέει.

Στέκεται στην Ευρώπη λίγο ακόμη και σημειώνει ότι: «Προχθές στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία ψηφίστηκε από όλες σχεδόν τις παρατάξεις μια μεγάλη εισήγηση την οποία έκανε η κα Κουντουρά εκ μέρους της Επιτροπής Μεταφορών για την επόμενη δεκαετία, πρόκειται για το Σχέδιο της Οδηγικής Ασφάλειας της ΕΕ, το οποίο επικεντρώνει σε δύο πράγματα: Στη μείωση των ταχυτήτων μέσα στις πόλεις, στα 30 χιλιόμετρα και στη μηδενική ανοχή στο αλκοόλ. Έρχονται πανευρωπαϊκά αυτά τα “μηνύματα” δεν είναι θέματα που τα αντιμετωπίζουμε μόνο εμείς».

Και από το ευρωπαϊκό παράδειγμα στο ελληνικό: «Η Κυβέρνηση από το Φεβρουάριο έχει εξαγγείλει ένα δεκαετές πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια ανάμεσα στο οποίο περιλαμβάνει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα μέσα στον αστικό ιστό στις κατοικημένες περιοχές, όπως και σημειώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός παρασύρσεων πεζών, κυρίως παιδιών.Έχουμε τρομερό αριθμό παρασύρσεων παιδιών στην Ελλάδα. Δυστυχώς ακόμη αυτό δεν έχει εφαρμοστεί. Το αρνητικό είναι ότι λόγω της Νομοθεσίας του Covid οι Δήμοι θα είχαν την ευκαιρία να το εφαρμόσουν ελάχιστοι, όμως, προχώρησαν σε αυτό. Η Κυβέρνηση το εξήγγειλε από το Φεβρουάριο και μέχρι τώρα δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο Νομοσχέδιο. Ελπίζουμε να μπει κάποια στιγμή και να μην πάει στο τέλος της δεκαετίας του 2030 γιατί αυτό είναι κόστος σε ανθρώπινες ζωές».
Όπως τόνισε τέλος ο πρόεδρος του Πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, ο κος Γιώργος Κουβίδης το θέμα της Οδικής Ασφάλειας δυστυχώς, που είναι θέμα της ζωής και της ποιότητάς της, αντιμετωπίζεται με έναν πολύ αποσπασματικό τρόπο. «Είμαστε πολύ μακριά ακόμη από το να έχουμε μια συνολική στρατηγική, η οποία να είναι πολύ μακροπρόθεσμη και να έχει συγκεκριμένους στόχους» για να καταλήξει λέγοντας: « Δεν πρόκειται να ανακαλύψουμε καινούργια πράγματα, αλλά να εφαρμόσουμε ένα σχέδιο που πολλές χώρες έχουν εφαρμόσει και πέτυχαν έτσι να εκμηδενίσουν τα τροχαία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Το 2002, το Δίκτυο Ενεργών Πολιτών, μαζί με μια ομάδα ευρωπαϊκών οργανώσεων πολιτών, συνέταξε τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Δικαιωμάτων των Ασθενών, ο οποίος έχει μεταφραστεί...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την 29η Απριλίου 2024 προσδιόρισε ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης ως καταληκτική ημερομηνία για την τακτοποίηση ρυθμίσεων οφειλών, επ’ ευκαιρία της...

ΔΙΕΘΝΗ

Περιορισμένο πλήγμα αλλά μέσα στο έδαφος του Ιράν. Αυτό έχει αποφασίσει το Ισραήλ ως αντίποινα για την ιρανική επίθεση, σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους. Ανώτατος...

ΕΛΛΑΔΑ

Συνεχίζονται σε πανελλαδική κλίμακα οι εξορμήσεις από τις Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) με διενέργεια δωρεάν rapid test για όλους τους...