ΔΙΕΘΝΗ

Η Meta αντιστέκεται στην απαγόρευση του συμπεριφορικού μάρκετινγκ στη Νορβηγία

Ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας Meta ζήτησε την Τρίτη από νορβηγικό δικαστήριο να αναβάλει την απαγόρευση του συμπεριφορικού μάρκετινγκ με βάση τις προσωπικές πληροφορίες των χρηστών, η οποία του έχει επιφέρει βαρύ πρόστιμο στη χώρα.

Από τις 14 Αυγούστου, η Meta επιβαρύνεται με πρόστιμο ύψους ενός εκατομμυρίου κορωνών (90.000 ευρώ) ανά ημέρα μη συμμόρφωσης βάσει εντολής που εξέδωσε η νορβηγική υπηρεσία προστασίας δεδομένων Datatilsynet.

Η εποπτική αρχή δήλωσε ότι η Meta δεν είχε συμμορφωθεί με την απαγόρευση της 14ης Ιουλίου να στέλνει στους χρήστες του Facebook και του Instagram στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τα προσωπικά τους δεδομένα, τα οποία η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης συλλέγει χωρίς τη ρητή συγκατάθεσή τους.

«Πρόκειται για μια παράλογη απόφαση, με την οποία δεν ήταν δυνατόν να συμμορφωθούμε εντός του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου», δήλωσε στο δικαστήριο ο δικηγόρος της Meta Κρίστιαν Ρέους, τον οποίο επικαλείται το νορβηγικό πρακτορείο ειδήσεων NTB.

Ο όμιλος επιθυμεί την αναστολή της απαγόρευσης και παρέπεμψε σε παρόμοια νομική υπόθεση στην Ιρλανδία, όπου βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα του.

Τον Ιανουάριο, η ιρλανδική ρυθμιστική αρχή, ενεργώντας εξ ονόματος της ΕΕ, επέβαλε στη Meta βαριά πρόστιμα συνολικού ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ για παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ περί προσωπικών δεδομένων στο Facebook και το Instagram.

Την 1η Αυγούστου, ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δήλωσε ότι θα ζητήσει από τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Νορβηγία, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και την Ελβετία να δώσουν τη συγκατάθεσή τους προτού επιτρέψει τη στοχευμένη διαφήμιση στα δίκτυά του.

Ωστόσο, η νορβηγική ρυθμιστική αρχή δήλωσε ότι αυτό είναι ανεπαρκές, ιδίως λόγω της έλλειψης δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος για την εφαρμογή της συγκατάθεσης.

«Η Datatilsynet είναι της γνώμης ότι δεν πληρούνται οι όροι για την αναστολή της απαγόρευσης», δήλωσε ο αξιωματούχος της Datatilsynet Τομπίας Τζούντιν.

«Η Meta μπορεί και πρέπει να συμμορφωθεί» με την απαγόρευση.

Η δικαστική υπόθεση στο περιφερειακό δικαστήριο του Όσλο θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη.

Η Ευρώπη αποτελεί βασική αγορά για τη Meta.

Το Facebook είχε περίπου 300 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες στην Ευρώπη στο τέλος του 2022 από περίπου 2 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, με τους Ευρωπαίους να παράγουν περίπου το ένα πέμπτο των διαφημιστικών πωλήσεων της Meta.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

LIFESTYLE

Με αφορμή την υποψηφιότητα με τον ΣΥΡΙΖΑ στις Ευρωεκλογές 2024, ο Νικόλας Φαραντούρης βρέθηκε καλεσμένος της Αθηναϊδας Νέγκα στο πλατό της εκπομπής «Καλύτερα αργά»...

ΥΓΕΙΑ

Η επέκταση των φορέων, των κουνουπιών, η αύξηση της θερμοκρασίας που επιτρέπει, κουνούπια τα οποία θέλουν πολύ ζεστό κλίμα, να μπορούν να ενδημούν και...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε σήμερα με αντιπροσωπεία του αμερικανικού Κογκρέσου υπό τον Γερουσιαστή Τζέρι Μοράν. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν η στρατηγική...

LIFESTYLE

Χθες πραγματοποιήθηκε το πρώτο δημοτικό συμβούλιο μετά την παραίτηση της αντιδημάρχου, της Ναταλί Κάκκαβα, στο οποίο επικράτησε ένταση. Ο Γρηγόρης Γκουντάρας ξέσπασε στον αέρα...

Copyright © 2020 Editorial.gr

Exit mobile version