Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΔΙΕΘΝΗ

Οι πόρτες Business Class των αεροπλάνων προσφέρουν καλύτερη απομόνωση – Δεν είναι όμως για όλους καλή ιδέα

Οι αεροπορικές εταιρίες η μιά μετά την άλλη αναβαθμίζουν τη Business class παρέχοντας όλο και περισσότερη πολυτέλεια, ευρυχωρία και ιδιωτικότητα.

Με ειδικά σχεδιασμένα μαξιλάρια καθισμάτων που γίνονται κρεβάτια, με προσαρμοσμένα εξαρτήματα και άλλα αξεσουάρ άνεσης, η Business class είναι πραγματικά η νέα πρώτη θέση σε πολλά αεροπλάνα.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις μίνι σουίτες business class με πόρτες, οι οποίες έκαναν το ντεμπούτο τους πριν από σχεδόν 10 χρόνια στα αεροπλάνα της JetBlue  και βρίσκονται τώρα σε δώδεκα περίπου αερομεταφορείς, όπως η Delta, η All Nippon Airways, η British Airways και η China Eastern με περισσότερες εταιρίες να προστίθενατι κάθε χρόνο.

Οι πόρτες κάνουν την εμπειρία της business class καλύτερη με δύο τρόπους: πρώτον, προσθέτουν ιδιωτικότητα και δεύτερον, αποφεύγουν αυτό που οι σχεδιαστές καθισμάτων αεροπλάνου αποκαλούν “brush past”, όπου ένας επιβάτης ή μέλος του πληρώματος που περπατά στο διάδρομο προσκρούει σε έναν καθισμένο επιβάτη.

Εάν έχετε ταξιδέψει σε business class, ίσως ήδη έχετε σκεφτεί οτι σε μερικές από αυτές τις θέσεις κάτι τέτοιο θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο.

Aναλόγως της εταιρίας οι Business class έχουν διαφορετική διάταξη. Υπάρχουν ορισμένα καθίσματα που βρίσκονται ακριβώς δίπλα στο διάδρομο,  άλλα είναι πολύ μακριά από το διάδρομο, στην άλλη πλευρά ενός μικρού τραπεζιού κονσόλας. Μια άλλη διάταξη είναι αυτή του ψαροκόκαλου, όπου τα καθίσματα βλέπουν στο διάδρομο και αποφέυγεται η οπτική επαφή με το άτομο απέναντι καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης.

Οι πόρτες προφανώς βοηθούν να αποφευχθεί αυτό. Όμως, ενώ αυτές οι μίνι σουίτες με πόρτες είναι πιο ιδιωτικές από πολλές θέσεις πρώτης θέσης, η λέξη μίνι αποτυπώνει την πραγματικότητα καθώς ο χώρος για κάθε επιβάτη , αν και τεράστιος σε σύγκριση με την οικονομική, μικρότερος ωστόσο από την πρώτη θέση.

Η ανάγκη μιας η δύο ιντσών απαραίτητων για την τοποθέτση  μιας πόρτας μπορεί πραγματικά να επηρεάσει τον χώρο που είναι διαθέσιμος για το κάθισμά σας.

Αυτό σίγουρα είναι ένα μηδαμινό πρόβλημα που μπορεί να σκεφτούμε εσείς και εγώ από το στενό κάθισμά μας 17 ιντσών στη σειρά 54. Και όμως κάθε κλάσμα της ίντσας του πλάτους της καμπίνας είναι σημαντικό και χρησιμοποιείται σε ορισμένα αεροπλάνα μεσαίου μεγέθους όπως το Boeing 767 ή 787 και το Airbus A330 ή το A330neo, που μπορούν να κάνουν πραγματική διαφορά στο πόσο ευρύχωρο φαίνεται ένα κάθισμα.

Γιατί λοιπόν οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν πόρτες, ακόμη και σε μερικά από αυτά τα μεσαίου μεγέθους αεροπλάνα;

«Υπάρχει αναμφίβολα μια τάση προς την αύξηση της ιδιωτικότητας στα αεροπλάνα, που προέρχεται από την πρώτη θέση όπου η σουίτα πλήρους ύψους της Emirates έθεσε ένα νέο πρότυπο, στην business class», λέει στο CNN ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ θέσεων αεροσκαφών της Collins Aerospace, Αλιστερ Χάμιλτον .

Εδώ και πολλά χρόνια τα περισσότερα καθίσματα business class έχουν ένα κέλυφος που εξασφαλίζει την ιδιωτικότητα των επιβατών, βγάζοντας από το οπτικό του πεδίο τους άλλους επιβάτες όταν όλοι κάθονται.

Η προσθήκη πορτών ενισχύει περισσότερο αυτή την αίσθηση απομόνωσης, χωρίζοντας τους επιβάτες από το διάδρομο, ειδικά όταν είναι ξαπλωμένοι στο κάθισμα σε θέση κρεβατιού.

“Είναι λοιπόν απαραίτητες οι πόρτες; Προφανώς όχι. Είναι όμως ένα πλεονέκτημα για τους επιβάτες που βελτιώνουν την ιδιωτικότητα την ξεκούραση και τον ύπνο σε μια μεγάλη πτήση.”

Ο Χάμιλτον προσθέτει ότι οι πόρτες μπορεί να προσθέσουν κόστος, βάρος και πολυπλοκότητα σε ένα κάθισμα, αλλά μπορούν να αποφέρουν περισσότερα έσοδα.

«Από την σκοπιά του επιβάτη, η ικανότητα να κλείνει την πόρτα και να έχει το δικό του χώρο θα εκλαμβάνεται πάντα ως όφελος», λέει. “Όσο περισσότερο ο διάδρομος βρίσκεται στη γραμμή των ματιών τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος, ιδιαίτερα όταν ο επιβάτης κοιμάται.

Μερικές αεροπορικές εταιρίες λένε όχι.

Ο Κεντέν Μουνιέ, εκτελεστικός αντιπρόεδρος στρατηγικής και καινοτομίας στη Safran Seats λέει στο CNN ότι η ζήτηση για πόρτες θα είναι συχνά και κατά περίπτωση, ανάλογη με τις απαιτήσεις άνεσης ή τη διάταξη των καθισμάτων.

Ωστόσο, ο συνάδελφος του Ζαν- Κριστόφ Γκοντό , αντιπρόεδρος μάρκετινγκ, λέει ότι η ζήτηση φαίνεται να αυξάνεται.

«Οι πόρτες στη Business class έχουν καθιερωθεί εδώ και μερικά χρόνια και χρόνο με τον χρόνο βλέπουμε μια συνεχόμενη αύξηση των αεροπορικών εταιρειών που τις ζητούν.

Όλα αυτά έχουν συμβιβασμούς, γι’ αυτό και ο Κρίς Μπρέϊντι , βετεράνος του κλάδου και ιδρυτής της start-up κατασκευαστής καθισμάτων Unum, λέει ότι οι αεροπορικές εταιρείες διχάζονται στο θέμα.

“Όλοι αναγνωρίζουν ότι οι πόρτες είναι βαριές και περίπλοκες… με πολλή κρυφή πολυπλοκότητα λόγω των απαιτήσεων πιστοποίησης”, λέει ο Μπρέϊντι.

«Πιστεύω ότι είναι δίκαιο να πούμε ότι οι πόρτες μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών, αλλά για τη διάταξη ψαροκόκαλο που βλέπει  σε 40 μοίρες συν, μακριά από το διάδρομο, η συμβολή είναι οριακή».

Αυτό το είδος καθίσματος, σε τόσο μεγάλη γωνία μακριά από το διάδρομο σε ένα αεροσκάφος μονού διαδρόμου, όπως οι οικογένειες αεροσκαφών Boeing 737 ή Airbus A320, είναι αυτό που δημιουργεί η Unum ως πρώτη της θέση, μαζί με άλλους κατασκευαστές καθισμάτων.

«Είμαι λίγο συγκρουσιακός», παραδέχεται ο Μπρέϊντι. “Ως επιβάτης μου αρέσει μια πόρτα. Θεωρώ ότι το να πετάς είναι μια θαυμάσια εμπειρία απομόνωσης και  απόλαυση  και μια πόρτα βοηθάει.

Ως πολίτης ξέρω ότι είναι βαριές, κάτι που σημαίνει επίσης περισσότερες εκπομπές άνθρακα” προσθέτει.

Το ζήτημα της πόρτας θα συνεχιστεί καθώς περισσότερες αεροπορικές εταιρείες και περισσότεροι κατασκευαστές καθισμάτων σταθμίζουν τα οφέλη.

Αλλά, όπως λέει ο Μπρέϊντι, «μια γενναία αεροπορική εταιρεία μπορεί και πρέπει να τις καταργήσει».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το νέο Explorer, το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Ford, έρχεται σήμερα να ορίσει τα πρότυπα και να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο την υψηλού...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Συνολικά, η μάρκα BMW πέτυχε αύξηση +2,3% έναντι της περσινής περιόδου, με τις πωλήσεις του 1ου εξαμήνου να αγγίζουν τις 1.096.486 μονάδες. Αυτό σημαίνει...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Όπως φαίνεται ξεκάθαρα και από τα επίσημα στοιχεία που αφορούν στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων, η τάση παραμένει να είναι υπέρ των SUV και...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Με τη βοήθεια μαιών, χωρίς την παροχή επισκληριδίου ή άλλου είδους αναισθησίας, θα μπορούν  να γεννούν οι γυναίκες στα Κέντρα Φυσικού Τοκετού. Οι όροι...