Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΔΙΕΘΝΗ

«Τεστ» κορωνοϊού στις πτήσεις: Στο μικροσκόπιο των «New York Times» αεροπλάνα και αεροδρόμια

Δεν νοείται επανεκκίνηση του τουρισμού τον Μάιο χωρίς αποτροπή της μετάδοσης του κορονοϊού σε αεροδρόμια και αεροπλάνα.

Ενα ειδικό αφιέρωμα των «New York Times» επισημαίνει ότι δεν υπάρχει 100% ασφάλεια ακόμη κι αν όλοι οι επιβάτες φορούν μάσκα. Οι μαζικοί εμβολιασμοί και τα μοριακά τεστ μειώνουν μεν τους κινδύνους, αλλά δεν τους εξαλείφουν λόγω των μεταλλάξεων.

Στα περισσότερα αεροπλάνα κυκλοφορεί ένα μίγμα φρέσκου και ανακυκλωμένου αέρα, που διοχετεύεται από τους αγωγούς της οροφής και απορροφάται μέσω αεραγωγών κοντά στο δάπεδο. Ο μισός αέρας απελευθερώνεται από το αεροπλάνο και ο άλλος μισός φιλτράρεται επιστρέφοντας στην καμπίνα.

Ανανεώνεται κάθε δύο-τρία λεπτά – συχνότερα από ό,τι σε καταστήματα τροφίμων ή άλλους εσωτερικούς χώρους. Αυτός είναι ένας λόγος που δεν έχουν τεκμηριωθεί πολλές περιπτώσεις υπερμετάδοσης σε πτήσεις. Η ανανέωση του αέρα στα αεροπλάνα αναμιγνύει ομοιόμορφα τα νέα με τα υπάρχοντα σωματίδια, με στόχο την ελαχιστοποίηση των «στάσιμων» θυλάκων.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι πτήσεις είναι απολύτως ασφαλείς. Οταν κάποιος που φορά μάσκα φταρνίζεται μέσα στο αεροπλάνο τα σωματίδια κινούνται προς το διάδρομο, όπου συνδυάζονται με αέρα από την αντίθετη σειρά. Βέβαια δεν έχουν όλα το ίδιο μέγεθος και τα περισσότερα δεν περιέχουν στοιχεία του ιού.

Ωστόσο, εάν οι κοντινοί επιβάτες δεν φορούν μάσκες, π.χ. επειδή τρώνε, κινδυνεύουν περισσότερο να εισπνεύσουν τον ιό. Για να αποφευχθεί, λοιπόν, η κυκλοφορία του αέρα σε όλη την καμπίνα, το σύστημα εξαερισμού τον περιορίζει σε μερικές σειρές. Το σύστημα τροφοδοτείται από τους κινητήρες, απορροφώντας συνεχώς τον εξωτερικό αέρα, ο οποίος στη συνέχεια συμπιέζεται. Η συμπίεση παίζει καθοριστικό ρόλο επειδή ο αέρας σε μεγάλο υψόμετρο είναι λεπτός – καλός μεν για γρήγορη πτήση, αλλά όχι και για παροχή οξυγόνου.

Αφού το ρεύμα κινηθεί προς τον κλιματισμό, οδηγείται στους αγωγούς της οροφής που βοηθούν στη διανομή του στην καμπίνα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης, ο αέρας της καμπίνας απορροφάται περιοδικά μέσω δύο φίλτρων σε σωλήνες πολλαπλής εισαγωγής κάτω από το δάπεδο, όπου αναμιγνύονται φρέσκος και ανακυκλωμένος αέρας. Μόλις αφαιρεθεί ο αέρας από την καμπίνα, το τμήμα που δεν θα ανακυκλωθεί φεύγει από το πίσω μέρος του αεροπλάνου, μέσω μιας βαλβίδας.

Η ροή του αέρα στα αεροπλάνα δεν είναι η μόνη παράμετρος ασφαλείας. Η πιθανότητα έκθεσης μπορεί να είναι υψηλότερη στις πύλες εξόδου, τα εστιατόρια και τα μπαρ ενός αεροδρομίου. Καθώς περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν με αεροπλάνο -σχεδόν 1,5 εκατ. πέρασαν από τα αεροδρόμια των ΗΠΑ την Παρασκευή- η συμφόρηση δυσκολεύει την τήρηση αποστάσεων. Για παράδειγμα, η μετάβαση σε εστιατόρια στον τερματικό σταθμό θεωρείται επικίνδυνη λόγω αφαίρεσης της μάσκας. «Η πρόκληση δεν βρίσκεται μόνο στο αεροπλάνο», δήλωσε η επιδημιολόγος Σάσκια Ποπέσκου, καλώντας τους επιβάτες να σκεφτούν ολόκληρο το ταξίδι.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η ενέργεια αυτή, είναι κάθε χρόνο, αρκετή για μία πλήρη φόρτιση μισού εκατομμυρίου Cupra Born. Το project αυτό, αποτελεί ορόσημο στο σχέδιο της Seat...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για την πρόληψη και διαχείριση φυσικών καταστροφών, παρουσίασε από την Αλεξανδρούπολη όπου βρίσκεται σήμερα ο Νίκος Ανδρουλάκης, ενώ κλιμάκια του κόμματος...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τα μέσα του 2021 έως τα τέλη του 2022, η Ευρώπη και ορισμένα μέρη της Ασίας βίωσαν έντονα την ενεργειακή κρίση, καθώς οι...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε διευκρινίσεις για την επιστολική ψήφο προχώρησε το Υπουργείο Εσωτερικών. 1.     Ποιους αφορά η εισαγωγή της επιστολικής ψήφου; Η εισαγωγή της επιστολικής ψήφου αφορά...