Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η νέα BMW R 1300 GS Adventure είναι η απόλυτη μοτοσικλέτα για ταξίδια και εξορμήσεις

Διάσχιση της Σαχάρας σε αφόρητη ζέστη, ανάβαση στα Ιμαλάια ή εξερεύνηση των τροπικών δασών του Αμαζονίου – για περισσότερες από δύο δεκαετίες η μεγάλη BMW GS Adventure είναι συνώνυμη με τέτοια ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με συνεπιβάτη και πολλές αποσκευές. Για να διασφαλίσει ότι αυτό θα παραμείνει έτσι και στο μέλλον η BMW Motorrad έχει επανασχεδιάσει εξ ολοκλήρου σχεδόν τον κινητήρα, το πλαίσιο, την αισθητική και τους αποθηκευτικούς χώρους της νέας R 1300 GS Adventure.

Ο θρυλικός δικύλινδρος boxer κινητήρας βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της νέας R 1300 GS Adventure. Η νέα του σχεδίαση που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην R 1300 GS, είναι πολύ πιο συμπαγής από του προκατόχου του χάρη στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων που βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα και σε μία νέα διάταξη κίνησης εκκεντροφόρων. Έχοντας χωρητικότητα 1.300 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 145 hp στις 7.750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 149 Nm στις 6.500 σ.α.λ.

Αυτό τον καθιστά μακράν τον ισχυρότερο κινητήρα boxer ευρείας παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW. Στο κέντρο της νέας ανάρτησης βρίσκεται το κύριο πλαίσιο με μεταλλικό κέλυφος, κατασκευασμένο από χάλυβα, το οποίο, εκτός του ότι έχει βελτιστοποιηθεί σημαντικά από άποψη χωροταξίας, προσφέρει επίσης υψηλότερα επίπεδα ακαμψίας από το προηγούμενο μοντέλο.

Στη θέση της προηγούμενης σωληνωτής κατασκευής από ατσάλι, η νέα R 1300 GS Adventure φέρει πλέον ένα αλουμινένιο σωληνωτό υποπλαίσιο από αλουμίνιο. Το νέο εμπρός σύστημα ανάρτησης EVO Telelever με στοιχείο στρέψης και η αναθεωρημένη πίσω διάταξη EVO Paralever παρέχουν επίσης ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια διεύθυνσης και σταθερότητα στην οδήγηση.

Νέο ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment ( DSA ) ως στάνταρ εργοστασιακός εξοπλισμός με δυναμική προσαρμογή της απόσβεσης του αμορτισέρ και της σκληρότητας του ελατηρίου καθώς και της αντιστάθμισης φορτίου. Το προηγούμενο ηλεκτρονικό σύστημα ανάρτησης Dynamic ESA Next Generation προσέφερε στον αναβάτη οδηγική απόλαυση και μέγιστη ασφάλεια σε μια μεγάλη ποικιλία εδαφών με τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης και την πίσω ρυθμιζόμενη βάση ελατηρίου.

Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment (DSA) προχωρά τώρα στο επόμενο βήμα, συνδυάζοντας τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης εμπρός και πίσω με μια αντίστοιχη ρύθμιση του συντελεστή ελατηρίου (“σκληρότητα ελατηρίου”) -ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, τις συνθήκες οδήγησης και τους ελιγμούς. Η αυτόματη ρύθμιση της βάσης ελατηρίου εξασφαλίζει αντιστάθμιση του φορτίου.

Αυτό κάνει την οδήγηση ακόμα πιο συναρπαστική σε όλες τις επιφάνειες. Για ταξίδια solo, με συνεπιβάτη, ή με ογκώδεις αποσκευές -το DSA εξασφαλίζει ακόμη υψηλότερο επίπεδο οδηγικής ασφάλειας, επιδόσεων και άνεσης. Adaptive vehicle height control και adaptive vehicle height control comfort με χαμήλωμα ύψους μοτοσικλέτας ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.

Οι νέες λειτουργίες adaptive vehicle height control & vehicle height control comfort διατίθεται από το εργοστάσιο ως προαιρετικός εξοπλισμός για το πλαίσιο της νέας R 1300 GS Adventure. Με τον προσαρμοζόμενο έλεγχο της απόστασης από το έδαφος, η νέα R 1300 GS προσφέρει πλήρως αυτόματη ρύθμιση του ύψους της μοτοσικλέτας ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας έτσι τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση χωρίς συμβιβασμούς στη δυναμική οδήγησης και την ελευθερία κίνησης.

Το ύψος της μοτοσικλέτας χαμηλώνει κατά 30 mm όταν είναι σταματημένη και σε χαμηλές ταχύτητες. Η νέα R 1300 GS Adventure μπορεί επίσης να εφοδιάζεται με το προαιρετικό σύστημα adaptive vehicle height control comfort για πιο μικρόσωμους αναβάτες ή για άνετη προσβασιμότητα και ακόμα πιο εύκολους χειρισμούς. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες του vehicle height control αλλά το στάνταρ ύψος είναι 20mm χαμηλότερο.

Τέσσερα riding modes τώρα στον βασικό εξοπλισμό. “Enduro” riding mode για μία αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης εκτός δρόμου. Ακόμη και στη βασική έκδοση, η νέα R 1300 GS Adventure διαθέτει πλέον τέσσερα αντί για τρία riding modes ώστε να προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του αναβάτη. Τα προφίλ “Rain” και “Road” επιτρέπουν την προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης στις περισσότερες οδικές συνθήκες.

Με το “Eco” mode είναι δυνατή η επίτευξη της μέγιστης αυτονομίας με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ το νέο προφίλ “Enduro” εξασφαλίζει βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης εκτός της πεπατημένης με μια ειδική ρύθμιση για χρήση εκτός δρόμου. Automated Shift Assistant (ASA) για πλήρως αυτόματο έλεγχο του συμπλέκτη με χειροκίνητη ή αυτοματοποιημένη αλλαγή ταχυτήτων και ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση ως προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός.

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad προσφέρει μια καινοτόμο τεχνική λύση για να κάνει τη μοτοσικλέτα πιο εύκολη και άνετη. Σύμφωνα με το μότο “Simplify your ride”, η εμπειρία οδήγησης βελτιώνεται περαιτέρω με την αυτοματοποίηση του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων, χωρίς να θυσιάζεται η συναισθηματικά σημαντική δυναμική της αλλαγής ταχυτήτων.

Το Automated Shift Assistant (ASA) θα είναι επίσης διαθέσιμο ως προαιρετική επιλογή στην BMW R 1300 GS από το model year 2025. Προβολείς Full LED με νέα matrix σχεδίαση και βοηθητικοί προβολείς στον στάνταρ εξοπλισμό. Υπερσύχρονες μονάδες φώτων LED παντού με φλας ενσωματωμένα στις χούφτες του τιμονιού. Η BMW Motorrad θεωρείται ο κατ’ εξοχήν πρωτοπόρος όσον αφορά την ασφάλεια των μοτοσικλετών και τις σχετικές καινοτομίες.

Ως εκ τούτου, η νέα R 1300 GS Adventurer προσφέρει στάνταρ έναν νέο, πολύ μικρό σε μέγεθος και πρωτοποριακό προβολέα full LED. Το φωτιστικό σώμα αποτελείται από δύο μονάδες LED για τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα μαζί με τέσσερις επιπλέον μονάδες LED για το φως ημέρας και το πλαϊνό φως. Η νέα R 1300 GS Adventure διαθέτει επίσης δύο εξαιρετικά επίπεδους βοηθητικούς προβολείς με τεχνολογία LED που δένουν αρμονικά και με ασφάλεια με το υπόλοιπο σύνολο.

Αυτός ο συνδυασμός φωτίζει το δρόμο με πρωτοφανή ευκρίνεια, εξασφαλίζοντας έτσι ακόμη καλύτερη αντίληψη για τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Μονάδες φώτων LED τελευταίας τεχνολογίας με νέας σχεδίασης φλας LED – εγκατεστημένα στις χούφτες μπροστά, με ενσωματωμένη λειτουργία πίσω – ολοκληρώνουν τη φιλοσοφία φωτισμού της νέας R 1300 GS.

Riding Assistant με Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning και το νέο Rear End Collision Warning (RECW) για ασφαλή και άνετη οδήγηση (προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός). Η νέα R 1300 GS Adventure είναι ήδη εξοπλισμένη με το Dynamic Cruise Control (DCC) με λειτουργία πέδησης στον βασικό εξοπλισμό.

Το Riding Assistant προσφέρει πολλές περισσότερες λειτουργίες ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο. Αποτελείται από τα στοιχεία Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning και το νέο Rear End Collision Warning (RECW). Το νέο σύστημα Rear End Collision Warning (RECW) επισημαίνει μία επικείμενη οπίσθια σύγκρουση, αναβοσβήνοντας τα αλάρμ με μεγαλύτερη συχνότητα.

Το σύστημα Rear End Collision Warning (RECW) θα είναι διαθέσιμο και για την BMW R 1300 GS, που παρουσιάστηκε πέρυσι, από το model year 2025. Νέα αλουμινένια βαλίτσα top case και νέες αλουμινένιες βαλίτσες με ενσωματωμένους μαγνητικούς συνδέσμους ως ηλεκτρικές διεπαφές για θύρες φόρτισης USB και φωτισμό, καθώς και μια δυνατότητα αύξησης χωρητικότητας διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.

Ρεζερβουάρ καυσίμου 30 λίτρων από αλουμίνιο με έξυπνες επιλογές τοποθέτησης και αποθηκευτικό χώρο με μαλακή επένδυση. Αποτελεσματική προστασία από τον άνεμο και τις καιρικές συνθήκες με ζελατίνα και χούφτες με προεκτάσεις. Η νέα R 1300 GS Adventure διαθέτει μια εντελώς νέα σχεδίαση που την διαφοροποιεί ακόμη περισσότερο από την αδελφή της, την R 1300 GS.

Κεντρικό στοιχείο της νέας R 1300 GS Adventure είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου 30 λίτρων από αλουμίνιο, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό ακάλυπτο. Για τους μηχανικούς εξέλιξης της BMW Motorrad ήταν ιδιαίτερα σημαντικό το ρεζερβουάρ, με το μεγάλο εξωτερικό του κέλυφος, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και του πρόσθετου ρόλου του ως φορέα αποσκευών.

Γι’ αυτό το λόγο έχουν βιδωθεί τρία στοιχεία έδρασης στα επάνω καλύμματα του ρεζερβουάρ για εύκολο ανεφοδιασμό και άμεση πρόσβαση στη θήκη φόρτισης smartphone. Αυτή η έξυπνη λύση προσφέρει υποδοχές έδρασης αποσκευών αλλά και μια έξυπνη βάση με ταχυσυνδέσμους για το tank bag των 12 λίτρων με αδιάβροχη εσωτερική τσάντα και εξωτερικά σακίδια που προσφέρονται ως αξεσουάρ.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το ID.3 GTX αποτελεί την πιο δυναμική έκδοση του μοντέλου της Volkswagen το οποίο φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα και...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δεδομένου ότι δεν υπήρξαν τραυματισμοί, που είναι το σημαντικότερο, η χειρότερη παράμετρος του ατυχήματος είναι πως αυτό ήταν το ένα και μοναδικό αντίτυπο της...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Με το ηλεκτρικό scooter της Yamaha, NEO’s, η μετακίνηση στην πόλη γίνεται πιο εξυπνη, ευέλικτη, αθόρυβη και φυσικά οικονομική. Μπορείτε τώρα να αποκτήσετε το...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Μια νέα μελέτη με επικεφαλής ερευνητές της Αμερικανικής Αντικαρκινικής Εταιρείας διαπιστώνει ότι τέσσερις στις δέκα περιπτώσεις καρκίνου και περίπου οι μισοί από τους θανάτους...