Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή του ηλεκτρικού SUV πόλης Ecocar Yudo των 20 χιλιάδων ευρώ

Στη νέα οικονομική τάξη πραγμάτων των αυτοκινήτων, και ειδικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο πήχης σπάνια ξεκινά από τις 20 χιλιάδες ευρώ. Για την ακρίβεια, αυτό είναι ένα -ψυχολογικό- όριο στο οποίο καθιερωμένοι κατασκευαστές -όπως η Renault που εξελίσσει το Twingo- φιλοδοξούν να πέσουν, και δεν αναμένεται να το κάνουν πριν από το 2026.

Για τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτός είναι ένας δισεπίλυτος γρίφος, που φαίνεται να λύνεται μόνο με συνεργασίες -διαμοιρασμού του κόστους- με άλλες ευρωπαϊκές ή και κινεζικές εταιρείες, και μέσω άλλων συνεργειών για την εξασφάλιση των μπαταριών με βιώσιμο κόστος.

Όμως, για τους Κινέζους, που δεν έχουν μοιάζουν να έχουν κανένα εμπόδιο -αντιθέτως δέχονται και ισχυρή κυβερνητική υποστήριξη- τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των 20.000 ευρώ είναι ήδη πραγματικότητα. Έστω και με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που πρόσφατα ανανεώθηκε στη χώρα μας μέχρι τον Απρίλιο του 2025.

Το Ecocar Yudo είναι, λοιπόν, ένα εξαιρετικά προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς: το ηλεκτρικού, του B-SUV, ή όποια άλλη. Όμως, πόσο καλό είναι; Πώς καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μιας οικογένειας; Τι γίνεται με τους χώρους, το infotainment, την ποιότητα, τη μπαταρία, την αυτονομία, τη φόρτισή του;

Ecocar Yudo: Οι χώροι στο εσωτερικό


Το μήκος των 4,035 μέτρων τοποθετεί το Yudo στη βάση των B-SUV, που ξεκινούν από εκεί και φτάνουν μέχρι τα 4,2 μέτρα. Σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,48 μέτρων, προσφέρει σε τέσσερις επιβάτες τον χώρο που χρειάζονται για τις καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς προβλήματα ούτε για τα γόνατα ούτε για τα κεφάλια τους, και με λίγους συμβιβασμούς και σε πέντε.

Για χάρη των επιβατών, ωστόσο, μειώθηκε λίγο ο χώρος αποσκευών, στα 310 λίτρα -που είναι στο κάτω όριο της κατηγορίας των B-SUV-, αλλά φυσικά για δύο επιβάτες η αναδίπλωση (κατά 60/40) της πλάτης του πίσω πάγκου καθισμάτων.

Για τους εμπρός επιβάτες, δύο αρκετά αναπαυτικά καθίσματα αφήνουν μπροστά τους αρκετό χώρο για τα πόδια, και ανάμεσά τους προσφέρουν τρεις θήκες, αρκετά μεγάλο χώρο κάτω από τις θήκες αυτές και ένα μεγάλο ντουλαπάκι για άλλα αντικείμενα, κάτω από το υποβραχιόνιο.

Ecocar Yudo: Οθόνες και infotainment


Περνάμε στην επόμενη σημαντική πτυχή της εποχής μας: τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα. Το Yudo, ως γνήσιο τέκνο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, κάνει την υπέρβαση -βάσει της τιμής του- σε αυτόν τον τομέα με δύο ψηφιακές οθόνες.

Στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη των πολυμέσων έχει διάσταση 12,3 ιντσών και πίσω από το τιμόνι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7,0’’. Το πλέον εντυπωσιακό της κεντρικής οθόνης είναι η ταχύτητα με την οποία λειτουργεί το λογισμικό Amber OS, με το εύχρηστο και ουδόλως περίπλοκο μενού της, χάρη στο οκταπύρηνο τσιπάκι Spandragon -με μνήμη 3GB- της Qualcomm.

Πέραν των ρυθμίσεων των πολυμέσων και του κλιματισμού, μέσω της κεντρικής αυτής οθόνης ο οδηγός κάνει και όλες τις ρυθμίσεις για το βαθμό ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα (Strong, Mid και Weak), για τα προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco και Low–Power), και για το σύστημα Auto Hold για την εκκίνηση σε ανηφόρα. Επίσης, μέσω της οθόνης γίνεται η επιλογή και του χρώματος του ατμοσφαιρικού φωτισμού, ανάμεσα σε αμέτρητα χρώματα που προβάλλονται κρυφά και βέβαια στη φωτεινή οριζόντια γραμμή που διατρέχει το ταμπλό.

Η συνδεσιμότητα του smartphone είναι στην ουσία ένα mirroring απεικόνισης του τηλεφώνου στην κεντρική οθόνη, μέσω του λειτουργικού συστήματος Carbit Link. Δεν διατίθενται τα Apple CarPlay και Android Auto, αλλά το σύστημα αυτό περιλαμβάνει εφαρμογές όπως οι Google Maps και το Spotify.

Οι παραπάνω οθόνες είναι οι πρωταγωνίστριες σε έναν εσωτερικό διάκοσμο που κρύβει καλά την προσιτή τιμή του αυτοκινήτου, καθώς ακόμα και τα -αναπόφευκτα, ακριβώς για λόγους κόστους- σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, που κάποια μάλιστα έχουν απομίμηση ραφών δέρματος, δεν θα δυσαρεστήσουν τον συνειδητοποιημένο αγοραστή του Yudo.

Δεν θα τον δυσαρεστήσουν, ειδικά αν προσθέσουμε στην εξίσωση και τις δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και στο τιμόνι, και το γεγονός ότι το φινίρισμα είναι καλό και απουσιάζουν οι τριγμοί.Και σίγουρα οι φωτεινές και χρωματιστές λεπτομέρειες του εσωτερικού σπάνε λίγο από το γκρι της καθημερινότητας.

Ecocar Yudo: Μπαταρία-φόρτιση-αυτονομία


Και πάμε στο δρόμο: το Yudo κινείται από ένα ζωντανό και αξιόλογο ηλεκτρικό μοτέρ 94 ίππων, του οποίου η ροπή των 165 Nm το κάνει σβέλτο στους ελιγμούς της πόλης. Ενδεικτικό είναι ότι ανεβαίνει από στάση στα 50 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα, και για την τελική του ταχύτητα δεν υπήρχε κανένας λόγος να μην περιορίζεται στα 130 km/h.


Το μοτέρ παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία χωρητικότητας 41,7 kWh, η οποία -σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP- χαρίζει στο Yudo αυτονομία 320 χιλιομέτρων κάθε πλήρη φόρτιση. Αυτονομία η οποία, στις δύο οθόνες του εσωτερικού, απεικονίζεται σε χιλιόμετρα ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, και όχι βάσει των ρεαλιστικών υπολογισμών του χιλιομετρητή.

Και η οποία αυτονομία, επίσης, είναι σημαντικά μικρότερη για τον αυτοκινητόδρομο, που σημαίνει ότι για ένα ταξίδι με λίγο πάνω από 100 km/h χρειάζεται στάση κατά περίπου 180-200 χιλιόμετρα. Αλλά το Yudo, βεβαίως, είναι παιδί της πόλης.

Σε αυτό το εύρος τιμής, επίσης, είναι μάλλον αναμενόμενο η μπαταρία να είναι LFP, και επίσης σε ταχυφορτιστή να μην δέχεται πάνω από 50 kW. Σε αυτή την περίπτωση, σε ιδανικές συνθήκες, η φόρτιση 10-80% απαιτεί 45 λεπτά, ενώ σε μονοφασική (AC) παροχή χρειάζονται περίπου 7 ώρες για τη φόρτιση στο 100%.

Ecocar Yudo: Η οδηγική του αίσθηση


Το Yudo, πρώτα από όλα, είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο, με κανονικές αναρτήσεις, κανονικά φρένα και κανονικά ηλεκτρονικά συστήματα. Η τιμή του δεν το εμποδίζει να έχει δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς, ΜακΦέρσον εμπρός και συνδέσμους πίσω, ABS και EBD, ESP, το Auto Hold που επενεργεί στα φρένα εν στάσει, και λοιπά.

Όλα αυτά βοηθούν το Yudo, αρχικά, να είναι άνετο και εύκολο στην πόλη -αν και ο μεγάλος κύκλος στροφής του το καθιστά λιγότερο ικανό στις μανούβρες από όσο δείχνει- και να καλύπτει αυτή τη βασική του προτεραιότητα.

Έξω από το αστικό τοπίο, ούτε η μπαταρία, ούτε οι επιλογές, ούτε η ρύθμισή του έχουν κάποια σύνδεση με έναν λίγο πιο σβέλτο ρυθμό – πέραν του γεγονότος ότι παραμένει συγκροτημένο και δεν κρύβει απρόβλεπτες εκπλήξεις για τα όρια της πρόσφυσής του και για τον τρόπο με τον οποίο ελέγχει τις κλίσεις του, αν και εφόσον ο οδηγός αποφασίσει να “καταπιεί” μεμιάς την ενέργεια της μπαταρίας σε έναν δρόμο σε στροφές.

Η μπαταρία στο δάπεδο βοηθά φυσικά στην πρόσφυση, η οποία όμως την ίδια στιγμή είναι αρκετά χαμηλά για να κρατά το ύψος από το έδαφος στα 16,5 εκατοστά, παρότι τα μαρσπιέ δίνουν την εντύπωση ότι είναι ψηλότερο. Αυτός, της χαμηλής μπαταρίας, είναι και ο περιοριστικός παράγοντας για την κίνηση σε τερέν σκληρότερο από έναν απλό χωματόδρομο.

Ecocar Yudo: Σε τελική ανάλυση


Η αλήθεια είναι ότι το Yudo -που εισάγεται στην Ελλάδα από την Ecocar, μια καθιερωμένη πλέον εταιρεία εισαγωγής ηλεκτρικών οχημάτων μικροκινητικότητας- δεν πέρασε απαρατήρητο, τις ημέρες αυτής της δοκιμής, στο δρόμο.

Με τα αιχμηρά του φώτα, τις lime λεπτομέρειες σε προφυλακτήρες-ζάντες-διαχύτη, τη μεγάλη πτέρυγα στην απόληξη της οροφής, δεν δείχνει καθόλου ξένο για την αισθητική που έχουμε στα μέρη μας για τα αυτοκίνητα, χωρίς επίσης να κρύβει ούτε την καταγωγή του. Είναι σαν να έχει έναν έναν κάποιον αμυδρό αέρα άπω ανατολίτικου sci-fi.

Από όλες τις απόψεις, και στο σημερινό κλίμα της αγοράς, τα 20.390 ευρώ (με την επιδότηση) για το Yudo είναι μια άκρως ελκυστική τιμή, για ένα ικανοποιητικό -τίμιο, όπως θα λέγαμε παλιότερα- αυτοκίνητο που χωρά μια νεαρή οικογένεια, χωρίς σοβαρά ψεγάδια, χωρίς ελλείψεις στην ποιότητα, με βασικές αλλά αξιοπρεπείς επιλογές ηλεκτρικών μερών, με αρκετά καλό εξοπλισμό, για έναν συνειδητοποιημένο αγοραστή. Και μάλιστα ένα αυτοκίνητο της τόσο ελκυστικής στις μέρες μας κατηγορίας των B-SUV.

Ecocar Yudo

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός
  • Μπαταρία: 41,7 kWh LFP
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 94 ίπποι
  • Ροπή: 165 Nm
  • Αυτονομία (WLTP): 320 km
  • 0-50 km/h: 4,5 sec
  • Τελική ταχύτητα: 130 km/h
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,035 m
  • Μεταξόνιο: 2,480 m
  • Βάρος: 1.310 kg
  • Χώρος αποσκευών: 310 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: 26.900 € (με επιδότηση: 20.390 €)

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το ID.3 GTX αποτελεί την πιο δυναμική έκδοση του μοντέλου της Volkswagen το οποίο φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα και...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δεδομένου ότι δεν υπήρξαν τραυματισμοί, που είναι το σημαντικότερο, η χειρότερη παράμετρος του ατυχήματος είναι πως αυτό ήταν το ένα και μοναδικό αντίτυπο της...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Με το ηλεκτρικό scooter της Yamaha, NEO’s, η μετακίνηση στην πόλη γίνεται πιο εξυπνη, ευέλικτη, αθόρυβη και φυσικά οικονομική. Μπορείτε τώρα να αποκτήσετε το...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Μια νέα μελέτη με επικεφαλής ερευνητές της Αμερικανικής Αντικαρκινικής Εταιρείας διαπιστώνει ότι τέσσερις στις δέκα περιπτώσεις καρκίνου και περίπου οι μισοί από τους θανάτους...