Η Jeep περίμενε το Avenger ως “μάννα εξ ουρανού” σε μια περίοδο έντονης αμφισβήτησης των παραδοσιακών αξιών. Με το νέο της μικρό μοντέλο, που είναι και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό στην ιστορία της, η Jeep ατενίζει με περίσσεια αισιοδοξία το μέλλον. Βλέπετε, το Avenger έχει όλα όσα μπορεί να αναζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο μοντέλο που “πάει με το κύμα”.
Είναι ηλεκτρικό, με επαρκείς χώρους για τέσσερις, χωρίς όμως να “ξεφεύγει” σε διαστάσεις και έχει μπαταρία που ούτε πολύ μεγάλη είναι για να θέλει καλά και σώνει ταχυφορτιστή προκειμένου να είναι βιώσιμη η χρήση του αλλά ούτε πολύ μικρή που θα του έγινε κάποια περιορισμένη αυτονομία με την οποία η όποια διάθεση για “περιπέτεια” και ταξίδι (αφού για Jeep μιλάμε) θα ακυρωνόταν.
Έχουμε λοιπόν μπροστά μας ένα ιδιαίτερα χαριτωμένο σε εμφάνιση και μέγεθος μοντέλο, που καταφέρνει και μένει πιστό στις αισθητικές αρχές των μοντέλων της μάρκας, ενώ την ίδια στιγμή κάνει τη δήλωση του εκσυγχρονισμού που χρειάζεται ο κάθε αγοραστής, προκειμένου να εισπράττει πως αυτό που βλέπει είναι τελείως καινούργιο.
Το Avenger, έχει την κυβοειδή αισθητική που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της Jeep, χωρίς όμως αυτή να του προσδιορίζει τον εμφανισιακό χαρακτήρα. Δεν υπάρχει ούτε ένας που να το είδε και να θέλησε κουβέντα, ο οποίος να είχε κάτι επικριτικό να πει για την εμφάνιση. Τουναντίον. Όλοι “έψαχναν” την “παγίδα” και ρωτούσαν για αυτονομίες, χρόνους φόρτισης και λοιπά.
Σχετικό- άσχετο αλλά αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό και για εμάς, μια και βλέπουμε πως υπάρχει “εκεί έξω” κόσμος που εξελίσσει τη σκέψη του και ασχολείται με τις πραγματικά σημαντικές παραμέτρους της χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για να επιστρέψουμε όμως στο Avenger, στο συγκεκριμένο τομέα, δείχνει να έχει πειστικότατες απαντήσεις που προφανώς καλύπτουν ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό ενδιαφερόμενων.
Αυτοί που θα γοητευτούν από την εμφάνιση -που εδώ που τα λέμε, είναι επαρκέστατος λόγος για να αποκτήσει κανείς το αυτοκίνητο- θα περάσουν και στα ενδότερα, να δουν χρώματα, υφές και επιφάνειες που δικαιολογούν το hype γύρω από το νέο μικρό Jeep. Οι οθόνες πίσω από το τιμόνι και στο κέντρο του ταμπλό, δίνουν την πιστοποίηση που χρειάζεται κάποιος για να κρίνει πως το μοντέλο είναι ολοκαίνουργιο.
Το λειτουργικό σύστημα είναι εξαιρετικό, εύκολο στη χρήση και γρήγορο στην απόκριση, ενώ για παν ενδεχόμενο, οι βασικές λειτουργίες που προβάλλονται εκεί, μπορεί να τις χειριστεί ο οδηγός και μέσω φυσικών διακοπτών (εκτός των περιοχών στην οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό). Ωραίο και το ταμπλό συνολικά, που πέραν των οθονών έχει χρώμα και φωτισμό που αλλάζει ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού.
Στους χώρους για τα αντικείμενα, ειδική μνεία αξίζει για το μεγάλο κουτί -εκεί που θα ήταν ο πατροπαράδοτος επιλογέας ταχυτήτων- με το αναδιπλούμενο σκληρό κάλυμμα αλλά και για το μεγάλο ράφι που έχει μπροστά του ο συνοδηγός και φτάνει έως και κάτω από την κεντρική οθόνη. Σχεδόν όλοι οι διακόπτες είναι παραπομπή σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis αλλά αυτό ουδόλως ενοχλεί, αφού η λειτουργικότητα και κυρίως η εργονομία, είναι εξαιρετική.
Όλα όμορφα και τακτοποιημένα στην καμπίνα, που φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικους- και με κάποιες παραχωρήσεις, πέντε. Στο πίσω κάθισμα του Avenger, η αλήθεια είναι πως θα βολευτούν καλύτερα παιδιά, με παιδικά καθίσματα ή boosters, μια και οι ενήλικοι, θα έχουν να αντιμετωπίσουν την κάπως “κάθετη” πλάτη του καθίσματος και την έλλειψη των εσωτερικών χειρολαβών στην επένδυση της οροφής, που αμφότερα ως στοιχεία, προϋποθέτουν εξοικείωση.
Αρκετά καλός για τα δεδομένα του συνολικού μεγέθους του αυτοκινήτου, είναι και ο χώρος των αποσκευών με το διπλό πάτωμα, το κανονικό σχήμα και τη χωρητικότητα των 355 λίτρων. Πίσω από το τιμόνι του αμιγώς ηλεκτρικού Avenger, ο οδηγός αισθάνεται τον απόλυτο έλεγχο της περιμέτρου.
Το κάθισμα είναι πολύ καλό, με ικανοποιητική στήριξη για το σώμα, ενώ οι ρυθμίσεις του, σε συνδυασμό με εκείνες του τιμονιού, επιτρέπουν την προσαρμογή της θέσης για να φιλοξενήσει κάθε σωματότυπο και κάθε ανάστημα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του αυτοκινήτου, στέκει περήφανος κάτω από το εμπρός καπό (απομακρύνοντας το ενδεχόμενο εκμετάλλευσης έστω και μέρους του χώρου εκεί για τη μεταφορά αντικειμένων- έστω και του καλωδίου φόρτισης) και αποδίδει 156 ίππους που είναι επαρκέστατοι για το ρόλο και το χαρακτήρα του μικρού Jeep.
Η μετάδοση αφορά τους εμπρός τροχούς και το πάτημα του αυτοκινήτου είναι τέτοιο που επιτρέπει στον οδηγό να “χαρεί” όλες τις χάρες της απόδοσης του κινητήρα. Με την επιλογή του προγράμματος “Sport” που το Avenger διαθέτει, το σύνολο εμφανίζει μια σπιρτάδα ιδιαίτερα καλοδεχούμενη μια και εκεί είναι που οι 156 ίπποι του κινητήρα προσφέρονται.
Στο πρόγραμμα “Normal” προκειμένου να δοθεί λίγο περισσότερη σημασία στην αυτονομία, η ισχύς του συνόλου περιορίζεται στους 109 ίππους και στο “Eco” στους 82. Τα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου είναι συνολικά 6 -“Eco”, “Normal”, “Sport”, “Sand”, “Mud” και “Snow”). Ίσως είναι υπερβολικό αυτό αλλά σε κάθε περίπτωση, το Avenger δεν είναι το τυπικό αμιγώς ηλεκτρικό SUV- που σημαίνει πως δεν έχει “έκρηξη” στην απόδοσή του και οι επιδόσεις του είναι “γήινες”.
Προσωπικά, καθόλου δεν με ενοχλεί που ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για κάλυψη καθημερινών αναγκών, έχει την τάση να το κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χωρίς υπερβολές που οδηγούν νομοτελειακά και στον απότομο περιορισμό της αυτονομίας. Το Avenger με τη μπαταρία των 54 kWh (η net χωρητικότητα είναι 50,8 kWh) μπορεί να κάνει 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, που ως αυτονομία είναι πάρα πολύ καλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Επιπλέον, η αυτονομία αυτή, δεν είναι απλά μια καταγραφή στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου αλλά ένα στοιχείο με το οποίο ο οδηγός μπορεί και πορεύεται σε πραγματικές συνθήκες και αρκετά εύκολα μάλιστα. Σίγουρα στα “υπέρ” του μοντέλου, πρέπει να προσμετρηθεί τόσο η αντλία θερμότητας με την οποία εφοδιάζεται και βοηθάει στη καλύτερη δυνατή διαχείριση της ενέργειας, όσο και ο onboard φορτιστής των 11 kW που επιτρέπει τη φόρτιση σε πέντε περίπου ώρες, με ανάλογο wallbox.
Το Avenger, μπορεί να κάνει τη διαφορά στο χρόνο φόρτισης, σε ταχυφορτιστές DC, όπου η υποδομή της πλατφόρμας eCMP που χρησιμοποιεί, του επιτρέπει φόρτιση με 100 kW -που πρακτικά σημαίνει πως από το 0 έως το 80% της μπαταρίας, φτάνει σε 34 λεπτά της ώρας. Στην πράξη τα παραπάνω σημαίνουν πως από τη Jeep, έχουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση αναφορικά με το διάνυσμα που έχει να κάνει με το χρόνο φόρτισης και την αυτονομία.
Αναφορικά με τους τομείς που παίζουν ρόλο στη χρηστικότητα και την καθημερινή τριβή με το αυτοκίνητο, πρέπει να πούμε πως το Avenger φαίνεται λίγο σφιχτό. Δεν είναι δυσάρεστο, όπως θα περίμενε κανείς λόγο και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Τουναντίον. Απλά σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα όταν είσαι πίσω από το ελαφρύ και εν πολλοίς αδιάφορο σε αίσθηση τιμόνι του, όταν έχεις κι άλλους στην καμπίνα και η ανάρτηση είναι “προ-φορτισμένη” με φυσικότητα.
Σε αυτή την περίπτωση, το Avenger “στρογγυλεύει” και περνάει πολύ πιο ομαλά πάνω από ανωμαλίες, ενώ συνολικά η άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες είναι καλύτερη. Ο οδηγός μπορεί να χρειαστεί λίγο καιρό να συνηθίσει το κάπως σκληρό πεντάλ των φρένων, που όμως δίνει πολύ καλή αίσθηση και αποδεικνύεται αποτελεσματικό όταν χρειαστεί η επέμβασή του.
Κι αυτό γιατί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ειδικά μέσα στην πόλη, επιλέγοντας το “Β” (με το διακόπτη του κιβωτίου των ταχυτήτων που επιλέγεις και το “D”), περνάς σε κατάσταση οδήγησης “με ένα πεντάλ” αφού η ανάκτηση ενέργειας είναι σημαντικά πιο έντονη και φρενάρει το αυτοκίνητο μόλις ο οδηγός αφήνει το γκάζι.
Το πάτημα του Avenger, όπως και η κύλιση είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Τα περιθώρια πρόσφυσης που ορίζουν οι μεγάλοι τροχοί με τις ζάντες των 18 ιντσών και τα ελαστικά διάστασης 215/55 (του αυτοκινήτου της δοκιμής μας) είναι παραπάνω από επαρκές για να καλύψει και τυχόν απαιτήσεις δυναμικού στριψίματος και όχι απλής μετακίνησης.
Απολογιστικά, το Avenger είναι η χρυσή τομή, με το μέγεθός του, όπως αντίστοιχα και εκείνο της μπαταρίας του, να είναι τα “εισιτήρια” για να “δει” κάποιος την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλιώς. Εδώ όμως, πρέπει να ξεκινήσουμε με μια παραδοχή: Δεν είναι μόνο για τη Jeep σημαντικό το Avenger. Είναι και για την υπόλοιπη αγορά αλλά και για το αγοραστικό κοινό, το οποίο με την παρουσία του στην Ελληνική πραγματικότητα, μας φέρνει μπροστά στα νέα δεδομένα.
Σε αυτά που εισάγει ο θαυμαστός νέος κόσμος των ηλεκτρικών (και των εξηλεκτρισμένων) αυτοκινήτων. Ο οποίος, είναι εκτός όλων των άλλων, αντικειμενικά ακριβός. Το Avenger, πέραν όλων των άλλων, μας “εκπαιδεύει” στη δομή της αγοράς, όπου τα 30 χιλιάρικα είναι “βασική τιμή” για την αγορά αυτοκινήτου. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τη δοκιμή του Honda Jazz στην ανανεωμένη του μορφή, με το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα.
Τότε, το κόστος του -μικρού στο μάτι- Jazz, φαινόταν “κάπως” στα μάτια κάποιου που ήθελε να εκσυγχρονιστεί και να περάσει στην επόμενη αυτοκινητιστική πίστα, σε αυτή που ορίζουν τα νέα ήθη και έθιμα. Τώρα, με την έλευση και του Avenger, το τοπίο μοιάζει να ξεκαθαρίζει, αφού τα 30Κ μοιάζουν να προσδιορίζονται ως βασική τιμή για την απόκτηση ενός προηγμένου εξηλεκτρισμένου μοντέλου.
Η ανταπόκριση του κοινού στο λανσάρισμα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου στην ιστορία της Jeep, είναι τέτοια που έχει προκαλέσει κύμα ενθουσιασμού στην ελληνική αντιπροσωπεία. Μετά την επαφή μου με το αυτοκίνητο, συμμερίζομαι τον ενθουσιασμό, βρίσκοντας πολύ θετική τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου, που αν μη τι άλλο, έχει όλα όσα χρειάζεται για να γίνει το Jimny (ή το Terios αν προτιμάτε) της σύγχρονης εποχής και να σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Jeep Avenger
Ισχύς: 156 PS
Ροπή: 260 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh
On board φορτιστής: 11 kW
Κατανάλωση εργοστασιακή (μέση): 15,4kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 400 km
Βάρος: 1.611 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.084×1.776×1.528 mm
Μεταξόνιο: 2.562 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: από 30.700 € (με το πρόγραμμα “Κινούμαι ηλεκτρικά”)
Πηγή: Sport24.gr