Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή του Toyota Aygo X

Φευγαλέα, το νέο Aygo με την προσθήκη του γράμματος Χ -δηλαδή Cross- μπορεί να δώσει την επιφανειακή εντύπωση ότι είναι απλά ένα συμπαγές αυτοκίνητο πόλης που απλώς ανυψώθηκε από το έδαφος για να ακολουθήσει το ρεύμα του ποταμού: να γίνει κι αυτό ένα μοδάτο crossover.

Όμως δεν είναι έτσι. Δηλαδή είναι, το Aygo έγινε crossover και έγινε και φουλ νεανικό αλλά δεν είναι μόνο έτσι. Η Toyota μελέτησε πάρα πολύ καλά, και αποδεικνύεται με όλη την οδηγική εμπειρία του Aygo X, τι χρειάζεται ένας σύγχρονος κάτοικος μιας μητρόπολης και δημιούργησε με τα εργαλεία της εποχής ένα ταιριαστό όχημα σε όλες του τις πτυχές.

Που σημαίνει: ο οδηγός κάθεται 5,5 εκατοστά ψηλότερα από το προηγούμενο Aygo. Έχει πολύ καλύτερη ορατότητα με τις μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες και τη μεγαλύτερη γωνία που έχουν πια οι εμπρός κολόνες. Το σώμα του βρίσκεται σε πολύ βολική γεωμετρία και τα πεντάλ είναι μαλακά, όπως και ο επιλογέας. Μαζί με τον κύκλο στροφής 4,7 μέτρων και το μήκος 3,70 μέτρων, όλα μαζί συντείνουν στο μεγάλο ζητούμενο για το Aygo X: να είναι εύκολο.

Ελίσσεται σαν σφίγγα στην πόλη, είναι φωτεινό, βλέπεις παντού με άνεση, έχει αυξημένο ύψος από το έδαφος που βολεύει πολύ -θα αφήσουμε έξω το άθλιο σπορ της αναρρίχησης πεζοδρομίου- και μαζί μια ωραία ψηφιακή οθόνη πλήρους συνδεσιμότητας με το smartphone, άνετα καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, πολλαπλές θήκες στο εσωτερικό και πολύ -για τα δεδομένα της κατηγορίας- χώρο για τους επιβάτες.

Κι αν συνυπολογίσουμε ότι η οδηγική του συμπεριφορά ήταν μια έκπληξη για το ύψος του, καθώς και ότι το τρικύλινδρο μοτέρ του 1.0 λίτρου καίει ρεαλιστικά 5,0-5,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε καθημερινές συνθήκες χωρίς να κρεμάει ποτέ, φτάνουμε σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης όπως θα έπρεπε να είναι. Και μάλιστα με τιμή που, για τα δεδομένα της εποχής, είναι πραγματικά ελκυστική.

Σχεδίαση

Το κύριο crossover στοιχείο του Aygo X είναι, κατ’ αρχήν, η αύξηση κατά 1,1 cm της απόστασής του από το έδαφος στα 14,6 cm, που συμβάλλει εν μέρει και στην αύξηση του συνολικού ύψους του αμαξώματος στο 1,525 m. Σημαντικά στοιχεία «περιπέτειας» στην εμφάνιση αποτελούν, μαζί, τα πλαστικά προστατευτικά των μεγάλων θόλων των επίσης μεγάλων τροχών 18 (!) ιντσών, και οι μικροί εμπρός πρόβολοι.

Έπειτα, είναι η διχρωμία που ενισχύει τη νεανικότητα της εμφάνισης: το χρώμα του αμαξώματος συνδυάζεται με μαύρο ρύγχος- μαρσπιέ- ουρά. Κι είναι και στοιχεία όπως το σφηνοειδές σχήμα των εμπρός LED φωτιστικών σωμάτων και των πίσω πλευρικών θυρών και το ωραίο πίσω μονοκόμματο τζάμι -που φτάνει ως τον προφυλακτήρα και περικλείει τα σήματα Toyota και Aygo X- που προσδίδει στη συνολική εμφάνιση και αρκετό δυναμισμό.

Η σημαντική αύξηση του ύψους, που προαναφέραμε, συνδυάζεται με την τεράστια αύξηση του μήκους κατά 23,5 εκατοστά, που σημαίνει αντίστοιχα ότι και το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 9 cm. Προσθέτοντας σε αυτά και την αύξηση του πλάτους κατά 12,5 cm έχουμε να κάνουμε με ένα σχεδόν επόμενης κατηγορίας αυτοκίνητο σε σχέση με το προηγούμενο Aygo.

Κι αυτό φυσικά μεταφράζεται σε χώρους: τέσσερις επιβάτες πλέον χωρούν πιο άνετα – και πέντε με λίγη καλή θέληση: έχει διευρυνθεί ο χώρος των μπροστινών με 2,0 cm περισσότερα ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα και συν 4,5 cm μεταξύ των ώμων τους, για τους πίσω έχει μεγαλώσει και στις τρεις διαστάσεις, και ο χώρος αποσκευών έχει φτάσει τώρα στα 231 λίτρα, που είναι 60 lt περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Αυτό σημαίνει ότι το Aygo X κάνει πλέον με λιγότερους προβληματισμούς και μεγαλύτερες αποστάσεις, εκτός των τειχών. Το πορτ μπαγκάζ έχει 12,5 cm μεγαλύτερο μήκος, αν και ίσως στη φόρτωση δεν βολεύει και τόσο το ψηλό κατώφλι, ενώ με την πτώση των πίσω καθισμάτων ένα ζευγάρι επιβατών μπορεί να φορτώσει αποσκευές 829 λίτρων για το ταξίδι.

Και σ’ αυτή την τελευταία περίπτωση οι αποσκευές δεν πρόκειται να δυσανασχετήσουν με το μικρό σχετικά άνοιγμα των πίσω θυρών, ούτε με το γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν αλλά κουμπώνουν ελαφρώς προς τα έξω – για διαμορφώσουν ένα μικρό άνοιγμα αντίθετο προς τη ροή του αέρα – με εξαίρεση αν κινείσαι με την όπισθεν.

Κομβικό πια στοιχείο -όχι πλέον νεανικότητας αλλά αναγκαιότητας- φυσικά και στα citycars, η κεντρική ψηφιακή αφής πολυμέσων και συνδεσιμότητας του Aygo X περικλείεται σε δίχρωμο οβάλ πλαίσιο και αναλόγως της έκδοσης έχει μέγεθος 7, 8 ή 9 ιντσών. Η οθόνη αφής, μάλιστα, είναι υψηλής ανάλυσης (HD), που δεν συναντά ακόμη κανείς τόσο εύκολα στα αυτοκίνητα πόλης.

Το λογισμικό του είναι εύκολο και άκρως λειτουργικό στο χειρισμό κι οι επιλογές κάθε εφαρμογής γίνονται στο φτερό, ενώ το σύστημα Toyota Smart Connect εξασφαλίζει τη σύνδεση του smartphone (με Android Auto ή Apple CarPlay). Συνοδεύεται με την εφαρμογή MyT, που περιλαμβάνει δική του κάρτα sim για τις αναβαθμίσεις και τον απομακρυσμένο -μέσω του τηλεφώνου- έλεγχο του εσωτερικού, καθώς και το κρυστάλλινο ηχοσύστημα JBL.

Κατά τα άλλα, ιδιαίτερα ευχάριστο κάνουν το διάκοσμο τα μεταλλικά τμήματα των θυρών στο χρώμα του αμαξώματος -και στο ίδιο χρώμα που έχει το οβάλ πλαίσιο της οθόνης και το κάτω άκρο του τιμονιού-, καθώς και η «αμφιθεατρική» διάταξη του ταχύμετρου στον πίνακα οργάνων και η αρκετά στιβαρή συναρμογή του ταμπλό, παρά τα λίγο σκληρά πλαστικά του.

Κινητήρας & κατανάλωση

Το Aygo X κινείται από τον γνωστό, καθιερωμένο τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,0 λίτρου της Toyota, που δείχνει καλορυθμισμένος για να αντλεί όλη τη διαθέσιμη δύναμη των 72 ίππων – από την άποψη ότι δεν κρεμάει στην πόλη και έχει πάντα τη ζωηράδα για έναν ελιγμό. Βεβαίως, με βαρύ φορτίο τα πράγματα αλλάζουν λίγο, καθώς το peak της ροπής στα 93 Nm εμφανίζεται αρκετά ψηλά, στις 4.400 στροφές.

Τέλος πάντων, το βασικό ζητούμενο εδώ είναι η οικονομία, και αυτή την πετυχαίνει εξαιρετικά: η ρεαλιστική κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,2 λίτρα στην πόλη, κι αυτός ο αριθμός είναι πολύ κοντά στα 4,8 lt/100km κατά WLTP που δίνει το εργοστάσιο. Επίσης, εξασφαλίζει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο και -χάρη στις προδιαγραφές ρύπων Euro 6D- εκπέμπει κατά μέσο όρο 108 γρ. CO2/km. Όσο κι αν το βοηθά το βάρος που μένει κάτω από έναν τόνο, τα πάει αρκετά καλά για μη-υβριδικό.

Οδηγική αίσθηση

Κι εξίσου καλά, απρόσμενα καλά, τα πάει στο δρόμο και στην οδική του συμπεριφορά. Η έκπληξη -πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας- του ελέγχου των κλίσεων και της γενικότερης συγκρότησής του υπό πίεση σε όλες τις φάσεις της στροφής οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες.

Ένας βασικός λόγος είναι η πλατφόρμα «GA–B» της Toyota, η οποία έχει αρκετή στιβαρότητα και αρετές ώστε να χρησιμοποιείται και από το Yaris Cross. Κι ένας δευτερεύων αλλά αρκετά σημαντικός λόγος, είναι η μεγάλη αύξηση των μετατροχίων, κατά 11,5 και 10 cm αντίστοιχα εμπρός και πίσω.

Ως αποτέλεσμα, το στιβαρό πάτημα στο δρόμο του Aygo X σε κάνει να ξεχνάς το ύψος του και την απόσταση των σχεδόν 15 πόντων από το έδαφος -και συνεπώς του ψηλότερου κέντρου βάρους- και το μικρό πέλμα των λεπτών ελαστικών (175/60) στις τεράστιες -για τα δεδομένα της κατηγορίας- 18 ιντσών ζάντες τους. Εδώ βοηθά και η πολύ θετική αίσθηση του τιμονιού, όπως και η αποτελεσματικότητα των φρένων.

Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, απόλυτα αναμενόμενος ως επιλογή για την κατηγορία βέβαια, δεν προκαλεί μπελάδες ούτε στην πρόσφυση ούτε στην απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου. Το Aygo X παραμένει αρκετά άνετο στην πόλη, παρόλα αυτά, με μόνη εξαίρεση την εισβολή του θορύβου στην καμπίνα επιβατών.

Συμπέρασμα

Η Toyota δημιούργησε ένα αυτοκίνητο πόλης ολοκληρωμένο σε κάθε του πτυχή, όσο εύκολο, οικονομικό και άνετο στην καθημερινότητα μπορεί να είναι, με ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η εποχή και μάλιστα, μέσα στο εύρος τιμής που το καθιστά απολύτως προσιτό. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την ύπαρξη και της εξαιρετικής “σουίτας” ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, Toyota Safety Sense, από τη βασική κιόλας έκδοση του μοντέλου.

Το τελευταίο, στην πιο προηγμένη του έκδοση, περιλαμβάνει υποβοήθηση του φρεναρίσματος ενόψει επικείμενης σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, καθώς και το Intelligent Adaptive Cruise Control για την περαιτέρω άνεση στον αυτοκινητόδρομο.

Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι είναι ένα μικρό Yaris Cross, καθώς μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και συνεπώς την ίδια στιβαρότητα στην οδηγική συμπεριφορά, το ίδιο σύνολο ηλεκτρονικών συστημάτων και αντίστοιχη αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων. Πρόκειται για μια εξαιρετική επιλογή για την πόλη, με την εγγύηση 6 ετών να υπογραμμίζει την “εγγύηση” που προκύπτει από το σήμα της τεράστιας Toyota.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Aygo X 1.0

Κινητήρας: Τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός 998 κ.εκ.

Ισχύς: 72 PS / 6.000 σ.α.λ.

Ροπή: 93 Nm / 4.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

0-100 km/h: 14,9 sec

Τελική ταχύτητα: 158 km/h

Κατανάλωση (WLTP): 4,8 lt/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP): 108 g/km

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.700×1.740×1.525 mm

Μεταξόνιο: 2.430 mm

Χώρος αποσκευών: 231 lt

Βάρος: 940 kg

Τέλη Κυκλοφοίας: 0 €

Τιμή: από 15.470 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για την ενσωμάτωση Οδηγίας που σχετίζεται με τις εκθέσεις βιωσιμότητας των εταιρειών. Επί της αρχής του...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τον Προϋπολογισμό του 2025 εισηγήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Γενικός Εισηγητής του Προϋπολογισμού, Βουλευτής Χίου Νέας Δημοκρατίας, κ. Νότης Μηταράκης, περιγράφοντάς τον ως...

LIFESTYLE

“Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι με αντιμετώπιζαν μετά με περισσότερο σεβασμό, μου λένε στον δρόμο: είστε τόσο τυχερή, να χαίρεστε τον σύζυγό...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο γίγαντας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τη δραστηριότητα των ρομποταξί της θυγατρικής της Cruise, για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη προηγμένων...