Οδηγώντας την τελευταία του εκδοχή, το Jazz συνεχίζει να “κάνει φίλους” για λογαριασμό της Honda, καθότι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, εύκολο και απόλυτα “δοτικό”. Μοιάζει να έχει έρθει για να δώσει απαντήσεις πειστικές, σε μια σειρά από απαιτήσεις που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την οικονομία των μετακινήσεων ή μόνο με την άνεση για τους επιβάτες.
Είναι ένα από τα πιο «αθόρυβα» αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς και εξελίσσεται σε μια σταθερή αξία, με το όνομά του να έχει γίνει συνώνυμο της ιδανικής εκμετάλλευσης των χώρων της καμπίνας. Μα πρώτα απ’ όλα, είναι αυτή η “σφραγίδα” ποιότητας της Honda, που τονίζει τις αρετές του μικρού μοντέλου και την “αλεξίσφαιρη” διάθεση σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα και την αντοχή στο χρόνο.
Δεν υπάρχει ούτε ένας που να μην στέκεται προσοχή μπροστά σε αυτό το χάρισμα, το οποίο η Honda το έχει “χτίσει” με τα χρόνια και το έχει κάνει δόγμα από το οποίο μεγάλη μερίδα φίλων της και μη, ξεκινάει για την ανάλυση του επόμενου στόχου αγοράς. Αυτή η σιγουριά που αποπνέουν όλα τα μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρείας, είναι -εν μέρει- και η δικαιολογία για το υψηλό αντίτιμο που θα δούμε πιο κάτω.
Στη νέα του ανανεωμένη εκδοχή, το Jazz έρχεται με μικρές επεμβάσεις στην εμφάνιση και ένα πιο δυναμικό σύνολο που προσφέρει ενισχυμένη απόδοση από το υβριδικό σύνολο. Σε σχέση με το άμεσο παρελθόν, το Jazz το συμπαθείς αμέσως, από την πρώτη ματιά, ενώ μόλις αρχίσεις και ανακαλύπτεις τις αρετές του όντας πίσω από το τιμόνι του, σε κερδίζει σε όλα τα επίπεδα.
Η καμπίνα δίνει το στίγμα της ευρυχωρίας άμεσα, με την ευκολία που οι ψηφιακές οθόνες (7,0 ιντσών πίσω από το τιμόνι και 9,0 για το infotainment) ορίζουν τη σύγχρονη εικόνα στο ταμπλό. Οι τέσσερις ποτηροθήκες είναι ένα αναμφισβήτητο δείγμα της διάθεσης των σχεδιαστών να προσφέρουν πλεόνασμα -καλοδεχούμενων- ανέσεων. Για τους πίσω, η ύπαρξη του “έξυπνου” καθίσματος, δεν σημαίνει πως επιβάλλονται περιορισμοί στην άνεση.
Το μεγάλο ατού, είναι η ευρυχωρία για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω, ανεξαρτήτως αναστήματος. Ομοίως και στα μπροστινά καθίσματα, που εντοπίζοντας τη “μικρή” διαδρομή των καθισμάτων, έχεις ένα “κράτημα” σε ότι έχει να κάνει με την ευρυχωρία -ειδικά όταν το ανάστημα οδηγού και συνοδηγού είναι πάνω από 1,80 μέτρα- αλλά βλέποντας πως η διαμόρφωση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας έχει ωφελήσει την εργονομία και την χωροταξία, αλλάζει τελείως η διάθεση.
Στο πλαίσιο της ανανέωσης που υπέστη το μοντέλο, οι επενδύσεις της καμπίνας είναι πιο ποιοτικές αλλά προφανώς και δεν είναι αυτό το σημαντικότερο στοιχείο της. Πλέον, στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου έχει ενσωματωθεί το τεχνολογικά προηγμένο πακέτο Honda Sensing, στο οποίο περιλαμβάνονται τόσο τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όσο και οι δέκα αερόσακοι (με highlight εκείνον που αναπτύσσεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα) που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια.
Η άνεση στη χρήση του αυτοκινήτου, είναι ένας από τους πυλώνες της σχεδίασης του Jazz. Υπό αυτό το πρίσμα, το CVT κιβώτιο κάνει τα πάντα εύκολα για τον οδηγό. Με τη σημαντικότερη αλλαγή να είναι εκείνη της απόδοσης του υβριδικού συνόλου e:HEV που πλέον εμφανίζει συνδυαστική ισχύ 122 ίππων (από 109 στην πρότερη έκδοση), η λειτουργία του κιβωτίου είναι καταλυτικής σημασίας.
Στην πραγματικότητα, το κιβώτιο με την παθογένεια των CVT (που στέλνουν τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, ψηλά και σταθερά όταν ο οδηγός πιέζει) δεν θα ενοχλήσει με αυτό του το χαρακτηριστικό. Ο θόρυβος του κινητήρα που φτάνει στην καμπίνα είναι συγκριτικά περιορισμένος, μια και είναι ενισχυμένη και η μόνωση της καμπίνας.
Το τεχνολογικά προηγμένο σύνολο που αποτελείται από τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων με τεχνολογία i-VTEC, τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τη μπαταρία των 0,86 kWh. Αυτό που έχει σημασία να “κρατήσει” κανείς, είναι πως το Jazz λειτουργεί με γνώμονα τη χρήση των ηλεκτροκινητήρων για την κίνησή του.
Αυτό σημαίνει πως ως επί το πλείστον, η διάθεση της κεντρικής μονάδας είναι να περιορίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ρόλο φορτιστή για τη μπαταρία (έχοντας συμπαράσταση στο ρόλο αυτό και το εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας με τα φρένα). Η συμμετοχή του στην κίνηση του αυτοκινήτου, γίνεται κατά προτεραιότητα μόνο όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανοιχτό δρόμο και ο οδηγός έχει εκδηλώσει ανάγκη για “ξεζούμισμα” των δυνατοτήτων του συνόλου.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, η κίνηση του αυτοκινήτου υποστηρίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες και αυτό είναι το σημείο- κλειδί για την εξαιρετική εικόνα του αυτοκινήτου σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση του καυσίμου. Το Jazz είναι από τις λίγες περιπτώσεις νέων αυτοκινήτων που μπορούν να πετύχουν εύκολα τις καταναλώσεις (κατά WLTP) που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Με άλλα λόγια, έχουμε στα χέρια μας ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στη χρήση του αυτοκίνητο, με άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες (και 304 λίτρα αποσκευών), που “ζητάει” περί τα 5,0 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα διανυθείσας απόστασης και αυτό χωρίς ιδιαίτερη “προσοχή”. Αν ο οδηγός θελήσει και το βάλει ως προτεραιότητα, το νούμερο της μέσης κατανάλωσης πέφτει σχετικά εύκολα ακόμα και κάτω από τα 4,5 λίτρα/100 χλμ- που είναι η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Honda.
Όσο και αν σας φανεί περίεργο, το εντυπωσιακό δεδομένο που έχει να κάνει με την κατανάλωση, δεν είναι αυτό. Είναι αρκετά σημαντικότερο το ότι όσο και αν πιέσει, όσο και αν “κυνηγήσει” τις επιδόσεις ο οδηγός, η κατανάλωση θα μείνει πεισματικά κάτω από τα 7,0 λίτρα/ 100 χλμ και σπάνια θα σημειώσει μεγαλύτερες απαιτήσεις.
Κι όλα αυτά, με ένα αυτοκίνητο που προσφέρει στον οδηγό του ένα καλό σε αίσθηση τιμόνι (θα έχετε καταλάβει πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο για το γράφοντα), κυρίως λόγω αμεσότητας, με ηλεκτρική υποβοήθηση αλλά και δυνατά φρένα με ωραία αναλογική αίσθηση στο αριστερό πεντάλ. Ξεκάθαρα το Jazz δεν είναι για επιδόσεις και sport οδήγηση- χωρίς αυτό να σημαίνει πως ότι έχει να δώσει δεν το κάνει με ικανοποιητικό τρόπο.
Είναι ο προσανατολισμός του όμως τέτοιος, που κάθε παρέκκλιση από την άνετη, αγχολυτική και χαλαρή μετακίνηση, δείχνει στο τέλος της ημέρας να μην του “ταιριάζει”. Η ανάρτηση κοντρολάρει ικανοποιητικά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ διατηρεί πάντα το επίπεδο της άνεσης για τους επιβάτες ψηλά. Οι μικρές διαδρομές της στους πίσω τροχούς, μπορεί υπό συνθήκες πίεσης σε κάποια κακοτεχνία του δρόμου, να την “τερματίσει”.
Δεν ακούγεται δυσάρεστα ακόμα και σε αυτή την περίπτωση όμως και δίνει πάντα την αίσθηση πως όλα είναι υπό έλεγχο. Οι επιβάτες έχουν να απολαμβάνουν τον εξαιρετικά αποδοτικό κλιματισμό της καμπίνας (ανεκτίμητος τις ημέρες του σκληρού καύσωνα που διανύουμε) και τις δυνατότητες συνδεσιμότητας, στοιχεία που κάνουν όλες τις διαδρομές πιο ευχάριστες.
Η έκδοση που έχουμε στη διάθεσή μας, είναι η πιο πλούσια που μπορεί να “σημαδέψει” κανείς. Λέγεται “Advanced Sport” και ξεχωρίζει από το συνθετικό δέρμα στα καθίσματα αλλά και τις κίτρινες ραφές στο τιμόνι. Η έκδοση αυτή λοιπόν, φαίνεται και η πιο “ακραία” σε ότι έχει να κάνει με την τιμή αγοράς της, μια και ξεκινά από τα 31.200 ευρώ.
Η βασική του μοντέλου, από την οποία δε λείπει τίποτα στην πράξη, είναι η “Elegance” που ξεκινά από τα 27.500 ευρώ. Προφανώς, ούτε αυτή μπορεί να θεωρηθεί χαμηλή αλλά σίγουρα είναι λίγο πιο “εύπεπτη” για όσους ψάχνουν ένα ποιοτικό και απόλυτα ικανό μοντέλο να καλύψουν μια σειρά από ανάγκες, με τον καλύτερο τρόπο. Είναι σημαντικό να θυμάται κανείς πως με το ποσό που “ζητάει” η ελληνική αντιπροσωπεία για το νέο Jazz, αυτό που προσφέρει είναι ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικά.
Είναι ένα άρτιο από κάθε άποψη μικρό αυτοκίνητο που μπορεί να εξυπηρετήσει ανάγκες μεγαλύτερου, σε ένα πλαίσιο value for money που δύσκολα εντοπίζεται στο σύνολο της αγοράς. Κάπως έτσι, έχοντας όλα τα παραπάνω στο μυαλό, οι τιμές διάθεσης του Honda Jazz στην ελληνική αγορά, είναι αναμενόμενα λογικές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda Jazz e:HEV
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: (συνδυασμένη) 122 PS
Ροπή: (συνδυασμένη) 253 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή: 4,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 102 gr/km
Βάρος: 1.302 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.089/ 1.694/ 1.526 mm
Μεταξόνιο: 2.517 mm|
Χώρος αποσκευών: 304 lt
Τιμή: Από 27.500€ (Elegance)
Πηγή: Sport24.gr