Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Νέο Renault Espace: Το πρώτο ευρωπαϊκό MPV έγινε 7-θέσιο SUV

Το Renault Espace είναι από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της σύγχρονης αυτοκίνησης. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 1984, σχεδόν 40 χρόνια πριν, και ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό MPV – Multi Purpose Vehicle ή Πολυμορφικό, όπως λέγαμε τη συγκεκριμένη στην Ελλάδα.

Στην ολοκαίνουρια, 6η του γενιά το Espace αλλάζει κατηγορία. Γίνεται SUV, ακολουθώντας τις επιταγές του αγοραστικού κοινού που, εκτός από χώρους και πρακτικότητα, αναζητά ψηλά αμαξώματα και αύρα περιπέτειας. Η αρχή, άλλωστε, είχε γίνει με το προηγούμενο Espace το οποίο η Renault αποκαλούσε Crossover MPV…

Το νέο Espace λοιπόν ψήλωσε ελαφρώς. Βασίζεται άλλωστε στο νέο Austral, από το οποίο είναι μακρύτερο με μήκος 4,72 m (4,51 το Austral). Αντίστοιχα, το μεταξόνιο μεγάλωσε στα 2.738 mm (+212 mm από το Austral) και υπόσχεται ακόμη καλύτερους χώρους από το ήδη πολύ ευρύχωρο C-SUV της Renault. Εξωτερικά οι ομοιότητες με το Austral είναι εμφανείς κυρίως στο εμπρός μέρος, με το Espace να είναι πιο τετραγωνισμένο πίσω.

Στο εσωτερικό, τα δύο μοντέλα είναι ίδια στο περιβάλλον οδηγού – συνοδηγού. Τα υλικά είναι πολύ ποιοτικά και ευχάριστα σε υφή, ενώ το ταμπλό φιλοξενεί δύο μεγάλες οθόνες: τον οριζόντιο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και την κάθετη οθόνη αφής 12’’ για το σύστημα πολυμέσων.

Υπάρχει επίσης head-up display (HUD) 9,3’’ που προβάλλει χρήσιμες πληροφορίες στο παρμπρίζ, ακριβώς μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Από εκεί και πίσω, αρχίζουν οι διαφορές με κυριότερη την τρίτη σειρά καθισμάτων που διαθέτει το Espace. Προαιρετικά βέβαια, καθώς το γαλλικό SUV θα προσφέρεται τόσο σε 7-θέσια όσο και σε 5-θέσια διάταξη καμπίνας. Φυσικά στην πρώτη περίπτωση οι δύο τελευταίες θέσεις μπορούν να αναδιπλωθούν ώστε να μεγαλώσει ο χώρος αποσκευών, ενώ τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, εκτός από αναδιπλούμενα, είναι συρόμενα κατά 26 εκατοστά και έχουν πλάτη με ρυθμιζόμενη κλίση.


Ο όγκος του πορτμπαγκάζ στην 7-θέσια έκδοση ξεκινά από 159 λίτρα, όταν αναδιπλωθεί η τρίτη σειρά μεγαλώνει στα 477 έως 677 λίτρα, αναλόγως της θέσης της συρόμενης δεύτερης σειράς και εκτινάσσεται στα 1.714 λίτρα όταν αναδιπλωθεί και αυτή.

Στην 5-θέσια έκδοση, οι αντίστοιχες τιμές χωρητικότητας είναι 581 έως 777 λίτρα με 5 θέσεις ή 1.818 λίτρα με οδηγό – συνοδηγό μόνο στο αυτοκίνητο. Υπάρχουν επίσης έως 6 θύρες USB-C (δύο σε κάθε σειρά καθισμάτων) και δύο παροχές 12V για τους επιβάτες.

Αρχικά, το Espace εξοπλίζεται με το υβριδικό σύνολο E-TECH που αποτελείται από τον καινούριο 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα, 2 ηλεκτρικά μοτέρ (ένα για κίνηση και ένα για μίζα-γεννήτρια), μπαταρία 2 KWh και αυτόματο κιβώτιο με 4 σχέσεις για τον κινητήρα βενζίνης και άλλες 2 για τον ηλεκτρικό.

Η συνδυαστική απόδοση είναι 200 ίπποι και 205 Nm, ικανή να εξασφαλίσει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,8’’ και τελική ταχύτητα 175 km/h. Η μέση κατανάλωση του Espace με αυτό το σύστημα κίνησης είναι 4,6 lt/100 km με αντίστοιχες εκπομπές CO2 104 gr/km. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Όπως και στο Austral, το νέο Espace δύναται να εξοπλιστεί με 32 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, μεταξύ των οποίων και η τετραδιεύθυνση 4Control. Οι παραγγελίες για του νέο Renault Espace αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στην άνοιξη.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Τον πρωταγωνιστικό ρόλο που κατέχει η ελληνική ναυτιλία σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων για την “πράσινη” μετάβαση της ναυτιλίας,...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Γνωστοποιείται ότι παραμένει σε ισχύ η, από 15.10.2023, σύσταση σχετικά με την αποφυγή, εκτός των απολύτως απαραίτητων, επισκέψεων στο Ισραήλ, τα Παλαιστινιακά Εδάφη και...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κείμενο Συμπερασμάτων, στο οποίο αναγνωρίζεται η συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στην ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας από την πανδημία, την επιτάχυνση της ψηφιακής...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Η ΕΟΚ ανακοίνωσε την διαιτητική τριάδα που θα σφυρίξει το πρώτο παιχνίδι της σειράς μεταξύ Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού, που θα αναδείξει τον φετινό πρωταθλητή...