Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή Hyundai i30 N Performance N-DCT: Ύμνος στη σπορ οδήγηση από ένα εκπληκτικό Hot Hatch

Όταν η Hyundai αποφάσισε να μπει στον απαιτητικό κόσμο των hot hatch, έτσι ώστε να μετουσιώσει τις επιτυχίες που είχε στο WRC, στο WTCR και αλλού, σε προϊόν που θα αναβαθμίζει την εικόνα της, έπρεπε να ανταγωνιστεί βαρύγδουπα αρκτικόλεξα με γαλαζοαίματη καταγωγή, όπως τα GTI, ST, RS κλπ…

Κι όμως, το πρώτο i30 N ήρθε χωρίς κόμπλεξ αλλά με επιχειρήματα και περηφάνια, κερδίζοντας τον σεβασμό των οδηγών που λατρεύουν τη δυναμική οδήγηση, αλλά και των ανταγωνιστών, που έμειναν αποσβολωμένοι με το μηχανολογικό βάθος και την εκρηκτική προσωπικότητα του κορεατικού σπορ χάστμπακ.

Το αρχέτυπο ήταν τόσο ολοκληρωμένο που ελάχιστα χρειάστηκαν να αλλάξουν στην ανανέωση που υπέστη το i30 N, το 2021.

Hyundai i30 N Performance N-DCT: Σχεδίαση

Το “απλό” i30 είναι έτσι κι αλλιώς πολύ ενδιαφέρον σε εμφάνιση, συνδυάζοντας με αρμονία την κομψότητα και το δυναμισμό. Αποτέλεσε λοιπόν ιδανική αισθητική βάση για την κορυφαία σπορ έκδοση.

Ξεχάστε τα τεράστια αυτοκόλλητα “Ν” στις πόρτες, τα οποία έτσι κι αλλιώς είναι προαιρετικά. Το i30 Ν ξεχωρίζει με τη διακριτικά αγριεμένη εμφάνιση και προκαλεί το βλέμμα με εκφραστικές λεπτομέρειες που κάνουν αντίθεση με την ξεχωριστή απόχρωση Performance Blue – αν και, μεταξύ μας, θα καλοβλέπαμε και το ‘Dark Knight Gray Pear’!

Ανάμεσά τους τα περιμετρικά σπόιλερ, οι αεραγωγοί εμπρός, η αεροτομή και οι καθρέπτες, όλα σε μαύρο, αλλά και το κόκκινο σιρίτι στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων. Κόκκινες είναι και οι δαγκάνες των φρένων που κρύβονται πίσω από τις πανέμορφες, σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 19’’.

Οι τελευταίες είναι στοιχείο του Performance Pack που μεταξύ άλλων ανεβάζει την ισχύ από τους 250 ίππους της βασικής έκδοσης στους 280 και προσθέτει ακόμη ελαστικά 235/35 R19, αναβαθμισμένα φρένα και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD).

Hyundai i30 N Performance N-DCT: Εσωτερικό

Η καμπίνα του i30 N είναι πολύ ευρύχωρη, κορυφαία σε ποιότητα υλικών και συναρμογής και με μοντέρνα σχεδίαση, όπως σε κάθε άλλη έκδοση της γκάμας. Στα θετικά και η εργονομία που είναι σωστά μελετημένη, παρά την πληθώρα κουμπιών και ενδείξεων στο ταμπλό.

Τον απαραίτητο σπορ τόνο δίνουν στοιχεία όπως το δερμάτινο τιμόνι με τα μπουτόν και τους μοχλοδιακόπτες αλλαγής σχέσεων, οι επιπλέον ενδείξεις σπορ οδήγησης στον πίνακα οργάνων και στην κεντρική οθόνη, τα πεντάλ αλουμινίου και τα υφασμάτινα μπάκετ, που προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη.

Το ξεχωριστό στοιχείο ωστόσο είναι οι δύο γαλάζιοι διακόπτες στο τιμόνι, στο ύψος των αντίχειρων. Εδώ κρύβονται τα διαφορετικά πρόσωπα του i30 N. Με το αριστερό “Drive Mode” επιλέγεις τα τρία βασικά προφίλ οδήγησης (Normal, Sport και Eco), ενώ με το δεξί – αυτό με την καρό σημαία – ενεργοποιείς τα προγράμματα δυναμικής οδήγησης N και Ν custom.

Οι ρυθμίσεις των modes αλλάζουν αισθητά το στυλ οδήγησης καθώς επεμβαίνουν στην απόκριση του μοτέρ, την σκληρότητα της ανάρτησης, στο βαθμό εμπλοκής του ESP, στη λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού, στο βάρος του τιμονιού, ακόμη και τον ήχο του μοτέρ. Ειδικά στο Ν custom, μπορείς να παραμετροποιήσεις όλα τα πεδία σύμφωνα με τις επιθυμίες σου.

Στο ανανεωμένο i30 η οθόνη αφής του infotainment μεγάλωσε στις 10,25 ίντσες (8’’ στη βασική χειροκίνητη έκδοση). Εκτός του ότι φροντίζει για ψυχαγωγία, ενημέρωση, πλοήγηση και συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, διαθέτει και πληθώρα ενδείξεων που αφορούν την απόδοση και την σπορ οδήγηση. Μεταξύ άλλων, προβάλλει πληροφορίες για την ισχύ, τη ροπή, το turbo boost και φιλοξενεί χρονόμετρο επιτάχυνσης και γύρων, καθώς και τις δυνάμεις ‘G’ στις στροφές, τις επιταχύνσεις και τις επιβραδύνσεις.

Με λίγα λόγια, στο εσωτερικό του i30 N ισορροπούν ιδανικά ο σπορ χαρακτήρας με τις αρετές ενός κλασικού οικογενειακού χάτσμπακ. Μόνη παρατήρηση, είναι το πορτμπαγκάζ που μειώνεται στα 381 λίτρα (από 395), λόγω της πίσω μπάρας θόλων που αυξάνει την στιβαρότητα του πλαισίου.

Hyundai i30 N Performance N-DCT: Επιδόσεις

Καρδιά του i30 N είναι ένας 2λιτρος turbo κινητήρας βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 – 6.000 rpm και πλούσια ροπή 392 Nm σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, από τις 2.100 μέχρι τις 4.700 rpm. Στην περίπτωσή μας συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N-DCT 8 σχέσεων που έχει φυσικά δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τους μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι (υπάρχει και βασική έκδοση με χειροκίνητο 6άρι).

Η απόκριση είναι άμεση και οι επιδόσεις έρχονται με καταιγιστικό ρυθμό. Αρκούν μόλις 5,4’’ για την επιτάχυνση 0-100 km/h, με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 250 km/h.

Το κιβώτιο αλλάζει ταχύτατα σχέσεις συμβάλλοντας στις εκρηκτικές επιδόσεις του i30 N, ενώ για ιδανικές επιταχύνσεις από στάση φροντίζει το Launch Control. Υπάρχουν επίσης ένδειξη ιδανικής αλλαγής ταχύτητας λίγο πριν τον κόφτη (Shift timing indicator) και λειτουργία Rev matching, που συγχρονίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα ταχύτητας, ώστε το μοτέρ να μένει πάντα μέσα στο ωφέλιμο φάσμα απόδοσης.

Παρότι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου δεν είναι το ζητούμενο σε ένα hot hatch, αν επιλέξεις το πρόγραμμα Eco και οδηγήσεις συγκρατημένα σβέλτα, θα δεις τιμές που κυμαίνονται κοντά στα 9 lt/100 km – όχι μακριά από την εργοστασιακή μέση τιμή των 8,4 lt/100 km. Αν βέβαια παρασυρθείς από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, εύκολα η κατανάλωση σκαρφαλώνει ψηλά, πάνω από τα 12 lt/100 km.

Hyundai i30 N Performance N-DCT: Οδική συμπεριφορά

Το i30 N είναι ταχύτατο αν και όχι από τα ισχυρότερα hot hatch. Αυτό όμως λίγη σημασία έχει, καθώς είναι από τα πιο αποτελεσματικά, εύκολα και συναρπαστικά σπορ χάτσμπακ στην οδήγηση, ανεξαρτήτως τιμής!

Με όποιο ρυθμό κι αν κινείσαι, απολαμβάνεις ένα δεμένο σύνολο που από τη μία διακρίνεται για τη στιβαρότητα και την σταθερότητα και από την άλλη προσφέρει υψηλό βαθμό συμμετοχικότητας στην οδήγηση. Λίγα hot hatch είναι τόσο ευχάριστα όσο το i30 N.

Η σπορ πρόταση της Hyundai προσαρμόζεται ιδανικά στο επιθυμητό στυλ οδήγησης αλλά και σε κάθε περίσταση. Μπορείς για παράδειγμα να κινηθείς άνετα και σχετικά οικονομικά στην πόλη με το Eco mode, να ταξιδέψεις ταχύτατα στον αυτοκινητόδρομο με το Normal mode, ή να ανεβάσεις ρυθμό σε επαρχιακό στροφιλίκι επιλέγοντας το Sport mode.

Και όταν βρεθείς σε πίστα ή σε κάποια από τις προσωπικές σου, “ειδικές διαδρομές”, ενεργοποιήσεις με τον δεξί αντίχειρα το πρόγραμμα ‘Ν’ για να απελευθερώσεις τη λύσσα που κρύβει μέσα του το i30 N. Τότε νιώθεις το τιμόνι να βαραίνει, την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση να σφίγγει και να εκμηδενίζει τις κλίσεις του αμαξώματος και τον κινητήρα να στροφάρει στο παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού, φροντίζοντας να σε πωρώνει ακόμη περισσότερο με τα σκασίματα της εξάτμισης στο σήκωμα του δεξιού ποδιού…

Νιώθεις συνεχώς πως εσύ έχεις τον απόλυτο έλεγχο. Απλώς σημαδεύεις με το άμεσο τιμόνι το σημείο που θα πατήσει το μπροστινό αφήνοντας το ηλεκτρονικό μπλοκέ να κρατήσει τα μούτρα μέσα στη στροφή όταν επιταχύνεις στην έξοδο και – με το ESP απενεργοποιημένο – ρυθμίζεις την ουρά με το γκάζι. Σύμμαχοί σου σε κάθε περίπτωση είναι τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα, αλλά και το χειρόφρενο που ξέφυγε από τη μόδα των ηλεκτρονικών και παραμένει μηχανικό!

Ναι, είναι ένα από τα πιο fun-to-drive προσθιοκίνητα hot hatch της αγοράς. Ταυτόχρονα, είναι και ένα από τα πιο άνετα για καθημερινή χρήση, αλλά και από τα πιο ασφαλή, χάρη σε μια σειρά από τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης, όπως η Αυτόματη Έκτακτη Πέδηση, η Προειδοποίηση Απόσπασης Προσοχής Οδηγού, η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας, η Πληροφόρηση Ορίων Ταχύτητας και η Αυτόματη Ρύθμιση Υψηλής Σκάλας Φώτων.

Hyundai i30 N Performance N-DCT: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Αν λατρεύεις τη σπορ οδήγηση, αν σε συναρπάζουν οι δυνατότητες των hot hatch στις στροφές, αν οι επιδόσεις έχουν για σένα την ίδια βαρύτητα με την οδηγική απόλαυση, το i30 N σου κλείνει πονηρά το μάτι. Πραγματικά, είναι από τις περιπτώσεις αυτοκινήτων που ψάχνεις να βρεις μειονεκτήματα.

Ακόμη κι αν δεν το αποκτήσεις ποτέ, πρέπει να βρεις τρόπο να το οδηγήσεις, κάποια στιγμή. Μόνο έτσι θα εκτιμήσεις την ποιότητά του σε κάθε τομέα: από την κατασκευή και την απόδοση, μέχρι την αποτελεσματικότητα και την ευχαρίστηση του οδηγού.

Με δυο λόγια, το i30 N είναι χαρισματικό. Το ερώτημα είναι αν αξίζει να “ανεβεί” κανείς από τα 32.590 € της βασικής έκδοσης των 250 ίππων στα 37.090 € της έκδοσης Performance με τους 280 ίππους, και από εκεί στα 41.090 € για να προσθέσει το αυτόματο κιβώτιο N-DCT. “Ναι” και “ναι” είναι οι απαντήσεις, αν και όποιος επιλέξει το χειροκίνητο 280άρι, δεν θα πάρει κάτι λιγότερο από ένα εξαιρετικό hot hatch.


Hyundai i30 N Performance N-DCT: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας / Καύσιμο: 1.998 κ.εκ. / Βενζίνη, Turbo
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη / 8
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 280 ίπποι / 5.500-6.000 rpm
  • Ροπή: 392 Nm / 2.100-4.700 rpm
  • 0-100 km/h: 5,4 sec
  • Τελική ταχύτητα: 250 km/h
  • Κατανάλωση: 8,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 191 g/km
  • Μήκος: 4.340 m
  • Βάρος: 1.455-1.535 kg
  • Πορτμπαγκάζ: 381 lt (395 χωρίς πίσω μπάρα θόλων)
  • Ελαστικά: 235/35 R19
  • Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα Μακφέρσον
  • Ανάρτηση πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 162,4 €
  • Service: κάθε 15.000 km ή 12 μήνες (ισχύει 5ετής δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος)
  • Εγγύηση: 5 χρόνια χωρίς όριο χιλιομέτρων
  • Τιμή: 41.090 €

*Στοιχεία κατασκευαστή


Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Μια νέα θεραπεία με αντισώματα μπορεί να επιβραδύνει την εξέλιξη των κινητικών προβλημάτων σε ορισμένα άτομα με νόσο του Πάρκινσον, όπως δείχνουν τα πρώτα...

ΕΛΛΑΔΑ

Το 2002, το Δίκτυο Ενεργών Πολιτών, μαζί με μια ομάδα ευρωπαϊκών οργανώσεων πολιτών, συνέταξε τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Δικαιωμάτων των Ασθενών, ο οποίος έχει μεταφραστεί...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την 29η Απριλίου 2024 προσδιόρισε ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης ως καταληκτική ημερομηνία για την τακτοποίηση ρυθμίσεων οφειλών, επ’ ευκαιρία της...

ΔΙΕΘΝΗ

Περιορισμένο πλήγμα αλλά μέσα στο έδαφος του Ιράν. Αυτό έχει αποφασίσει το Ισραήλ ως αντίποινα για την ιρανική επίθεση, σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους. Ανώτατος...