Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Τα 5 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε για τη νέα BMW X1

Αυτή είναι η ολοκαίνουρια, τρίτη γενιά της BMW X1 και θα είναι διαθέσιμη από τον Οκτώβριο του 2022. Το δημοφιλές SUV αποκτά πιο δυναμική σχεδίαση, μεγαλύτερη ευρυχωρία, ακόμη πιο προηγμένη τεχνολογία και για πρώτη φορά μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, την BMW iX1. Ας γνωρίσουμε τα δύο SUV καλύτερα.

Τα 5 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε για τη νέα BMW Χ1

01. Δυναμικός σχεδιασμός

Η νέα Χ1 έχει γίνει ακόμη πιο δυναμική και όμορφη αισθητικά. Στοιχεία που κάνουν το γερμανικό SUV να ξεχωρίζει είναι το κάθετο εμπρός τμήμα με τους λεπτούς προβολείς LED και τη μεγάλη, σχεδόν τετράγωνη μάσκα νεφρών, τα τονισμένα τόξα των θόλων στο πλάι και το λεπτό τζάμι του πορτμπαγκάζ και τα εντυπωσιακά φώτα LED στο πίσω μέρος.

Οι εκδόσεις xLine αποκτούν προστασία κάτω μέρους αμαξώματος, ενώ οι M Sport διακρίνονται από τις μεγάλες εισαγωγές αέρα.

Οι απλές εκδόσεις έχουν στάνταρ ζάντες ελαφρού κράματος 17”, οι xLine και M Sport 18’’, ενώ ειδικά οι M-Sport μπορούν να εξοπλιστούν με ζάντες 19” και – για πρώτη φορά σε BMW X1 – με ζάντες 20”.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο απλά και δέκα μεταλλικά χρώματα για το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων μία επιλογή Frozen από την BMW Individual για πρώτη φορά.

02. Ψηφιακό & πρακτικό εσωτερικό

Η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων, το BMW Curved Display με τις οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του infotainment, το “αιωρούμενο” υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πάνελ ελέγχου και η θέση για το smartphone με έμμεσο φωτισμό στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας είναι τα στοιχεία που κυριαρχούν στην καμπίνα της νέας BMW X1.

Το νέο στοιχείο που δεν είναι άμεσα εμφανές είναι ο νέος αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα , που προστατεύει οδηγό και συνοδηγό από τη μεταξύ τους επαφή σε ενδεχόμενο ατύχημα.

Στο πίσω μέρος οι επιβάτες απολαμβάνουν μεγαλύτερη ευρυχωρία, με τις διαιρούμενες σε ποσοστό 40:20:40 πλάτες να μπορούν να αναδιπλώνονται ή να ρυθμίζονται σε διαφορετική γωνία για αύξηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών. Προαιρετικά διαθέσιμο είναι το συρόμενο κατά τον διαμήκη άξονα πίσω κάθισμα.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 540 σε 1.600 λίτρα το μέγιστο.

Στάνταρ στη νέα BMW X1 είναι το BMW Live Cockpit Plus. Βασισμένο στο BMW Operating System 8, περιλαμβάνει την κυρτή οθόνη BMW Curved Display και τον ευφυή προσωπικό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant που τώρα έχει αποκτήσει πρόσθετες δεξιότητες.

Η πλήρως ψηφιακή οθόνη είναι ομαδοποιημένη και σχηματίζεται από την οθόνη του πίνακα οργάνων 10.25” και την οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 10.7”. Το νέο BMW iDrive προσφέρει και διαισθητικό έλεγχο μέσω αφής και φωνής.

Τα νέα My Modes συνδυάζουν μεμονωμένα επιλέξιμες ρυθμίσεις οχήματος με ανάλογους κόσμους εμπειριών για το εσωτερικό. Η λειτουργία Augmented View διατίθεται προαιρετικά για το σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται σε cloud. Μία κάμερα στο εσωτερικό καθιστά εφικτή τη λήψη στιγμιότυπων των επιβαινόντων ή την αποστολή φωτογραφιών από το εσωτερικό στο smartphone του πελάτη.

Ακόμη, μία Personal eSIM σχεδιασμένη για 5G τεχνολογία κινητού, το BMW Digital Key Plus, η λειτουργικότητα BMW ID και η ενσωμάτωση smartphone με χρήση Apple CarPlay και Android Auto, διατίθενται επίσης στη νέα BMW X1.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τέλος η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή και το ηχοσύστημα Harman Kardon Sound System.

03. Αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση

Διευρυμένη στη νέα BMW X1 σε σχέση με την απερχόμενη είναι και η γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και της στάθμευσης. Τα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το Cruise Control με λειτουργία πέδησης και το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, το οποίο είναι πλέον σε θέση να εντοπίζει επερχόμενα οχήματα όταν στρίβουν αριστερά (σε χώρες όπου τα οχήματα κινούνται στη δεξιά πλευρά) και πεζούς και δικυκλιστές όταν στρίβουν δεξιά.

Το Parking Assistant με Reversing Assist Camera και Reversing Assistant αποτελεί επίσης μέρος του στάνταρ εξοπλισμού. Η λίστα προαιρετικών χαρακτηριστικών περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα:

  • Steering & Lane Control Assistant,
  • Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go,
  • Active Navigation,
  • BMW Head-Up Display,
  • Surround View,
  • Remote 3D View,
  • BMW Drive Recorder,
  • Remote Theft Recorder.

Οι υπάρχουσες λειτουργίες μπορούν να αναβαθμίζονται μέσω της δυνατότητας Remote Software Upgrades, που επίσης επιτρέπει την προσθήκη νέων λειτουργιών (η διαθεσιμότητα εξαρτάται από το hardware που είναι εγκατεστημένο στο όχημα και τις συνθήκες της αγοράς).

Στην οδηγική εμπειρία της νέας Χ1 συμβάλλουν τέλος η νέα τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης (near-actuator wheel slip limitation), τα έξτρα αμορτισέρ στον εμπρός άξονα που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους, ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) και η προαιρετική, προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με επιλεκτική απόσβεση βάσει της συχνότητας των κραδασμών (frequency-selective damping), σπορ σύστημα διεύθυνσης και μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm.

04. Δύο μοτέρ βενζίνης & δύο diesel

Όταν λανσαριστεί τον Οκτώβριο του 2022, η νέα BMW X1 θα διατίθεται αρχικά με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων diesel. Όλοι τους θα συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, το οποίο θα είναι στάνταρ. Θα υπάρχουν εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive.

Πιο αναλυτικά, οι πρώτες 4 εκδόσεις της νέας BMW Χ1 είναι οι παρακάτω:

  • BMW X1 sDrive18i με τρικύλινδρο κινητήρα tubo βενζίνης 1,5 λίτρων, απόδοση 156 ίππων και μέση κατανάλωση καυσίμου 6,3 – 7,0 lt/100 km.
  • BMW X1 xDrive23i με τετρακύλινδρο 2λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, συνδυαστική απόδοση 218 ίππων και μέση κατανάλωση 6,5 – 7,2 lt/100 km.
  • BMW X1 sDrive18d με τετρακύλινδρο turbo diesel κινητήρα 2,0 λίτρων, απόδοση 150 ίππων και μέση κατανάλωση 4,9 – 5,5 lt/100 km.
  • BMW X1 xDrive23d με τετρακύλινδρο turbo diesel κινητήρα 2,0 λίτρων, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, συνδυαστική απόδοση 211 ίππων και μέση κατανάλωση 4,8 – 5,4 lt/100 km.

Αργότερα θα ακολουθήσουν δύο ακόμα εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, αλλά και δύο plug-in υβριδικά μοντέλα, τα:

  • BMW X1 xDrive25e με 245 ίππους.
  • BMW X1 xDrive30e με 326 ίππους.

Αμφότερα θα έχουν μέση κατανάλωση καυσίμου 0,8 – 1.1 lt/100 km και ηλεκτρική αυτονομία 78 – 89 km.

05. Η νέα ηλεκτρική BMW iX1

Η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30 είναι η πρώτη ηλεκτρική Χ1. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα που αποδίδουν συνολική ισχύ 313 ίππων και ροπή 494 Nm και έχει κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 18,4 – 17,3 kWh/100 km.

Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης υπόσχεται εξαιρετική πρόσφυση και ευστάθεια σε όλες τις καταστάσεις, αλλά και εξαιρετικές επιδόσεις. Η BMW iX1 xDrive30 φτάνει στα 100 km/h από στάση σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται στο κάτω τμήμα του αμαξώματος και η υψηλή ενεργειακή της πυκνότητα χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 413 – 438 km. Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, περιλαμβάνει επιπρόσθετα την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία φόρτισης του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου του βελτιωμένου λογισμικού φόρτισης που συναντάμε στην BMW i7.

Στάνταρ είναι ένας ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW που σε wallbox μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία σε 6,5 ώρες, χρόνος που πέφτει στις 3 ώρες και 45 λεπτά με το προαιρετικό τριφασικό ενσωματωμένο φορτιστή 22 kW.

Σε ταχυφορτιστή 130 kW, τέλος, η ηλεκτρική Χ1 μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της από το 10% στο 80% σε μόλις 29 λεπτά, ενώ σε μόλις 10 λεπτά ανακτά επαρκή ενέργεια για να καλύψει αποστάσεις έως 120 km.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Το 2002, το Δίκτυο Ενεργών Πολιτών, μαζί με μια ομάδα ευρωπαϊκών οργανώσεων πολιτών, συνέταξε τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Δικαιωμάτων των Ασθενών, ο οποίος έχει μεταφραστεί...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Μια νέα θεραπεία με αντισώματα μπορεί να επιβραδύνει την εξέλιξη των κινητικών προβλημάτων σε ορισμένα άτομα με νόσο του Πάρκινσον, όπως δείχνουν τα πρώτα...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την 29η Απριλίου 2024 προσδιόρισε ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης ως καταληκτική ημερομηνία για την τακτοποίηση ρυθμίσεων οφειλών, επ’ ευκαιρία της...

ΔΙΕΘΝΗ

Περιορισμένο πλήγμα αλλά μέσα στο έδαφος του Ιράν. Αυτό έχει αποφασίσει το Ισραήλ ως αντίποινα για την ιρανική επίθεση, σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους. Ανώτατος...