Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6T Hybrid Auto: Πλήρως Υβριδικό, με πλήρες πακέτο πλεονεκτημάτων και δυνατοτήτων

Το νέο Hyundai Tucson έχει τη στόφα πρωταθλητή. Ξεχωρίζει με την άκρως εντυπωσιακή του εμφάνιση, κουβαλά μια άριστη παρακαταθήκη από το προηγούμενο μοντέλο, έχει τον τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022 για την Ελλάδα” στο “τσεπάκι του” και διαθέτει μια εξολοκλήρου υβριδική γκάμα με όλες τις επιλογές της συγκεκριμένης τεχνολογίας (mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid) – και όχι μόνο!

Στην περίπτωσή μας, έχουμε να κάνουμε με την Full Hybrid έκδοση του κορεατικού SUV που συνδυάζει μπαταρία και ηλεκτρικό μοτέρ με κινητήρα turbo βενζίνης 1,6 λίτρων και συνδυαστική απόδοση 230 ίππων, που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Hyundai Tucson 1.6T Hybrid: Σχεδίαση

Από τη δεκαετία του ‘00, κάθε νέα γενιά Tucson εντυπωσίαζε με την εξέλιξή της και μας έδειχνε τα άλματα που έκανε η μάρκα συνολικά, χρονιά με τη χρονιά. Σήμερα, η Hyundai διαπρέπει σε κάθε τομέα, με την απόδοση, την τεχνολογία, την ποιότητα, την αξιοπιστία αλλά και με τον σχεδιασμό που προικίζει τα αυτοκίνητά της.

Το ολοκαίνουριο Tucson τέταρτης γενιάς μπορεί να μην θυμίζει σε τίποτα τον (ομολογουμένως όμορφο) προκάτοχό του, ξεπερνά ωστόσο κάθε προσδοκία σχεδιαστικά. Αποκλείεται αυτή η επιβλητική μάσκα με τα φουτουριστικά φώτα – Parametric Hidden Lights τα ονομάζει η Hyundai – να μην προκαλέσουν αίσθηση στο πέρασμά τους.

Αλλά και στο πλάι, οι μυώδεις γραμμές και οι τονισμένοι θόλοι δείχνουν πως οι σχεδιαστές της κορεατικής μάρκας δεν εξάντλησαν την έμπνευσή τους στο εμπρός τμήμα του SUV.

Πίσω, πρωταγωνιστές είναι τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, με στοιχεία όπως ο κρυμμένος στην αεροτομή υαλοκαθαριστήρας και το μεγάλο λογότυπο που βρίσκεται στο τζάμι και όχι στην πόρτα, να φανερώνουν την προσοχή στη λεπτομέρεια. Συνολικά, το νέο Tucson εντυπωσιάζει με την ριζοσπαστική, πανέμορφη συνολικά αισθητική του.

Hyundai Tucson 1.6T Hybrid: Εσωτερικό

Ο premium φουτουρισμός που κυριαρχεί στο αμάξωμα χαρακτηρίζει και την καμπίνα του SUV της Hyundai. Συμβάλουν σε αυτό η καθαρή εικόνα χωρίς εμφανείς μοχλούς και διακόπτες, η piano black επένδυση στο ταμπλό και το έντονα hi-tech προφίλ που χαρίζουν οι δύο οθόνες.

Η πρώτη αφορά τον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ που αλλάζει χρώματα και απεικόνιση αναλόγως του προφίλ οδήγησης, και η δεύτερη την οθόνη αφής επίσης 10,25’’ του infotainment (8’’ στην έκδοση Premium) με τα πλήκτρα αφής από κάτω για τον χειρισμό της.

Εκτός από συνδεσιμότητα (Android Auto & Apple CarPlay), πλοήγηση και ψυχαγωγία, το infotainment προσφέρει και τη λειτουργία Bluelink Connected Car Services, που επιτρέπει τον έλεγχο του αυτοκινήτου μέσω smartphone ή φωνητικών εντολών.

Αφής είναι και τα πλήκτρα του κλιματισμού, ενώ στην έκδοση Hybrid τα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου είναι shift-by-wire. Ουσιαστικά στη θέση του κλασικού επιλογέα υπάρχουν μπουτόν επιλογής κίνησης (D, R, N και P), τα οποία φυσικά συνοδεύονται από μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων στο πολυ-λειτουργικό τιμόνι.

Ίσως όλα αυτά να ακούγονται πολύπλοκα, παρόλα αυτά η εργονομία είναι πολύ σωστά μελετημένη και όλα ελέγχονται εύκολα από τον οδηγό. Ιδιαίτερα θετικά είναι και τα σχόλια για τη βολική και άνετη θέση οδήγησης, την άριστη ποιότητα υλικών και συναρμογής, αλλά και για τις θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.

Οι χώροι είναι επίσης ένα από τα δυνατά σημεία του νέου Tucson. Τέσσερις – και στην ανάγκη πέντε – ενήλικες απολαμβάνουν άνεση κι ευρυχωρία πολύ υψηλού επιπέδου στο εσωτερικό, ενώ την ίδια στιγμή το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο με χωρητικότητα 616 λίτρα!

Εδώ να πούμε ότι η έκδοση Hybrid (HEV) έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών από τις εκδόσεις 48V Hybrid, καθώς η μεγαλύτερη μπαταρία του βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και όχι στη θέση της ρεζέρβας.

Αν χρειαστεί, τέλος, η διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται πανεύκολα με ένα μοχλό στο πλάι του εδράνου, χαμηλά, αυξάνοντας τον συνολικό όγκο σε 1.795 λίτρα.

Hyundai Tucson 1.6T Hybrid: Επιδόσεις

Το υβριδικό σύστημα του Tucson HEV απαρτίζεται από έναν ισχυρό κινητήρα βενζίνης 1.6 Turbo, έναν ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh και αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 230 ίππους σε ισχύ και τα 350 Nm σε ροπή, οπότε αντιλαμβάνεστε πως οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές: 0-100 km/h σε 8’’ και τελική ταχύτητα 193 km/h.

Στην πράξη, το Tucson δείχνει ανά πάσα στιγμή πρόθυμο να επιταχύνει, διατηρεί εύκολα και με ηρεμία υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι και συνεργάζεται ιδανικά με το ομαλό και σβέλτο σε αλλαγές αυτόματο κιβώτιο.

Οδηγώντας από την άλλη με νορμάλ ρυθμό διαπιστώνεις πως συχνά το SUV κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας οικονομία αλλά και απόλυτη ησυχία στην καμπίνα. Ο βενζινοκινητήρας έρχεται στη ζωή όταν αναζητήσεις περισσότερη ισχύ για μια επιτάχυνση ή για να κινηθείς με υψηλότερη ταχύτητα, αλλά και πάλι η κατανάλωση δεν ανεβαίνει ιδιαίτερα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η μέση τιμή της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6 με 6,5 lt/100 km, ενώ αν προσέξεις το γκάζι, εύκολα στην πόλη πετυχαίνεις την εργοστασιακή μέση τιμή κατανάλωσης: 5,7 lt/100 km!

Hyundai Tucson 1.6T Hybrid: Οδική συμπεριφορά

Άνετο, συγκροτημένο και ασφαλές: αυτοί είναι οι χαρακτηρισμοί που ταιριάζουν στο Hyundai Tucson όσον αφορά στον τρόπο που κινείται στο δρόμο. Στην πόλη η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες του.

Στο ταξίδι, βρίσκεται στο στοιχείο του. Καταπίνει ξεκούραστα τα χιλιόμετρα με ποιοτική κύλιση και ηρεμία στην καμπίνα. Στην τελευταία συμβάλλουν τόσο η προσεγμένη ηχομόνωση, όσο και το αυτόματο κιβώτιο.

Εξηγούμαι: Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που σε full hybrid συστήματα κίνησης επιλέγει συνήθως κιβώτια συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, τα οποία στην επιτάχυνση κρατάνε σταθερά ψηλά τις στροφές του κινητήρα, συνεπώς και το θόρυβο, οι μηχανικοί της Hyundai κατάφεραν να συνδυάσουν στο δικό τους σύστημα ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο, ωφελώντας ιδιαίτερα τον τομέα του θορύβου, δια της απουσίας του!

Σε δρόμο με συνεχείς στροφές, το Tucson μπορεί να μη διεκδικεί τον τίτλο του σπορ SUV, αλλά αυτό κάθε άλλο παρά ζητούμενο είναι. Πατάει γερά στην άσφαλτο, παίρνει σχετικά μικρές κλίσεις και εμπνέει σιγουριά στον οδηγό του να κινηθεί γρήγορα, όντας μάλιστα και αρκετά ευχάριστο.

Σύμμαχοι του οδηγού σε κάθε περίπτωση είναι τα δυνατά φρένα και το πλήρες στάνταρ πακέτο με συστήματα υποβοήθησης. Ανάμεσά τους και τα παρακάτω:

  • Αυτόματο φρενάρισμα χαμηλών, μεσαίων και υψηλών ταχυτήτων με ανίχνευση πεζών και δικύκλων.
  • Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.
  • Υποβοήθηση καθόδου.
  • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας & οδήγησης στο μέσον της λωρίδας.
  • Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού.
  • Προειδοποίηση εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος.
  • Έξυπνος ρυθμιστής ταχύτητας με λειτουργία Stop & Go.

Εκτός δρόμου, η απόσταση των 170 mm δεν επιτρέπει “ταρζανιές”, βοηθά ωστόσο στην άνετη κίνηση σε ομαλό χωματόδρομο και ήπιες αναζητήσεις στη φύση. Για όσους οδηγούν συχνά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, το Tucson Hybrid διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης.

Hyundai Tucson 1.6T Hybrid: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Το Hyundai Tucson αξίζει να το αγοράσεις επειδή είναι, με δυο λόγια, ένα απόλυτα σύγχρονο, μοντέρνο και ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV, σε κάθε του έκδοση. Το Tucson Hybrid ειδικότερα, συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, εκπληρώνοντας το σκοπό της ύπαρξής του και δικαιώνοντας τις επιλογές των μηχανικών της Hyundai σε κάθε επίπεδο.

Μαζί με όλα τα παραπάνω, ο υποψήφιος αγοραστής απολαμβάνει φυσικά τη σιγουριά και την αξιοπιστία του ονόματος Hyundai, που συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων (8 χρόνια ή 160.000 km για τη μπαταρία).

Hyundai Tucson 1.6T Hybrid: Τεχνικά / Τιμή

  • Κινητήρας / Καύσιμο: 1.598 κ.εκ. / Βενζίνη – Υβριδικό
  • Υβριδικό σύστημα: Full hybrid
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 230 ίπποι / 5.500 rpm
  • Ροπή: 350 Nm / 1.500-4.500 rpm
  • 0-100 km/h: 8,0 sec
  • Τελική ταχύτητα: 193 km/h
  • Κατανάλωση: 5,7 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 130 g/km
  • Μήκος: 4,5 m
  • Βάρος: 1.564-1.685 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 170 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 616 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 83 €
  • Τιμή: από 37.140 € (48V Hybrid από 26.790 €)

*Στοιχεία κατασκευαστή

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Τον θρίαμβο της Ορθοδοξίας τίμησε η Ιερά Μητρόπολη Βελγίου και φέτος, με το καθιερωμένο διορθόδοξο συλλείτουργο την Κυριακή 24 Μαρτίου 2024, στον Ιερό Μητροπολιτικό...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οι επαγγελματίες οδηγοί χρειάζονται ειδικές γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες αυτών των θωρακισμένων οχημάτων, τα οποία...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το σχέδιο της Nissan επικεντρώνεται σε ευρύτατη παρουσίαση νέων προϊόντων, αυξημένο εξηλεκτρισμό, νέες προσεγγίσεις στον σχεδιασμό και την κατασκευή, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Πρόκειται για το αποτέλεσμα ενδελεχούς έρευνας επίσημου φορέα του της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Joint Research Centre (JRC), που δημοσιεύθηκε από το Publications Office of the...