Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Σαλπάρει το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο εν μέσω ανησυχιών για τις εκπομπές μεθανίου

Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι το Σάββατο, την ώρα που περιβαλλοντικές οργανώσεις εκφράζουν τις ανησυχίες τους ότι το πλοίο που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο – όπως και άλλα γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια που θα ακολουθήσουν – θα διαρρεύσει μεγάλες ποσότητες μεθανίου στην ατμόσφαιρα.

Το Icon of the Seas της Royal Caribbean International σαλπάρει από το Μαϊάμι με χωρητικότητα 8.000 επιβατών σε 20 καταστρώματα, εκμεταλλευόμενο την αυξανόμενη δημοτικότητα των κρουαζιέρων.

Το πλοίο είναι κατασκευασμένο για να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το οποίο καίγεται πιο καθαρά από τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα, αλλά ενέχει μεγαλύτερους κινδύνους για τις εκπομπές μεθανίου. Οι περιβαλλοντικές ομάδες λένε ότι η διαρροή μεθανίου από τις μηχανές του πλοίου αποτελεί απαράδεκτο κίνδυνο για το κλίμα λόγω των βραχυπρόθεσμων βλαβερών επιπτώσεών του.

Όσον αφορά τις επιπτώσεις στην αύξηση της θερμοκρασίας, το μεθάνιο είναι 80 φορές χειρότερο σε βάθος 20 ετών από το διοξείδιο του άνθρακα, γεγονός που καθιστά τη μείωση των εκπομπών αυτών βασική προϋπόθεση για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη. Τα κρουαζιερόπλοια όπως το Icon of the Seas χρησιμοποιούν κινητήρες χαμηλής πίεσης, διπλού καυσίμου, οι οποίοι διαρρέουν μεθάνιο στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας καύσης, φαινόμενο γνωστό ως “ολίσθηση μεθανίου”, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του κλάδου. Υπάρχουν δύο άλλου τύπου μηχανές που χρησιμοποιούνται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες εκπέμπουν λιγότερο μεθάνιο, αλλά είναι πολύ ψηλές για να χωρέσουν σε ένα κρουαζιερόπλοιο.

Η Royal Caribbean υποστηρίζει ότι το νέο της πλοίο είναι 24% πιο αποτελεσματικό όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ό,τι απαιτεί ο παγκόσμιος ρυθμιστικός φορέας της ναυτιλίας, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).

Από τα 54 πλοία που θα παραγγελθούν από τον Ιανουάριο του 2024 έως τον Δεκέμβριο του 2028, το 63% αναμένεται να τροφοδοτείται με LNG, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιερόπλοιων. Επί του παρόντος, περίπου το 6% των 300 κρουαζιερόπλοιων που ταξιδεύουν τροφοδοτούνται με LNG.

Τα νεότερα κρουαζιερόπλοια σχεδιάζονται για να λειτουργούν με παραδοσιακό ναυτιλιακό πετρέλαιο, LNG ή εναλλακτικές λύσεις, όπως το βιολογικό LNG, που αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κλάσμα της κατανάλωσης καυσίμων στις ΗΠΑ.

Πηγή: Reuters

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΙΕΘΝΗ

Η υπηρεσία του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες ανακοίνωσε σήμερα ότι περίπου 80.000 άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει τη Ράφα, στη νότια Λωρίδα της Γάζας, από...

ΔΙΕΘΝΗ

Το υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας των ΗΠΑ έδωσε στη δημοσιότητα χθες Πέμπτη σχέδιο «ρύθμισης» που θα επιτρέπει την απέλαση με ταχείες διαδικασίες προσώπων που έχουν...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Τα 757,02 χιλιόμετρα του φετινού ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας 2024, περιγράφηκαν διεξοδικά κατά την παρουσίαση της διοργάνωσης, στο αμφιθέατρο «Δημήτρης Παντερμαλής» του Μουσείου...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναφέρθηκε και στο γήπεδο, το OPAP Arena που θα διεξαχθεί ο τελικός τονίζοντας πως δεν καταλαβαίνει τις υπέρβολές με αυτό. Αναλυτικά...